Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ang. henting og levering i bhg o.l.

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-09, 15:15   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har en sånn i familien. Han kunne ikke skifte bleier på sønnen hvis han ikke var hjemme på deres eget stellebord hvor alt sto der det pleide. Så kona måtte avbryte måltidet sitt for å skifte på barnet. Han var ferdig med å spise. Charming.

Har man fått barn, så har man fått barn. Med alt det medfører. Så man kan faktisk ikke la være å hente i barnehagen fordi man ikke vil.

Jepp. Fra mamma til kona, lixom.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 16:15   #2
Anneg
Fullverdig medlem

Anneg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trånnhjæm
Anneg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Enig. En bekjent har en mann som nekter å ta skittbleiene. Hver gang jenta deres bæsjer roper han på samboeren. Tissebleiene tar han.

Jeg hadde ikke valgt eller klart å holde ut med en sånn partner.

mannen roooper på meg hvis babyen har bæsja ja.. men da sender jeg et MEGA surt blikk tilbake, så tusler han og babyen på badet men det er samme ropet hver gang

og ja jeg er samvittighetsfull, og kan vel klandres selv for at situasjonen har blitt sånn kanskje.. og ja jeg er en av de som tenker; skal det bli gjort må jeg gjøre det sjøl

Anneg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 16:16   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anneg, her.

og ja jeg er samvittighetsfull, og kan vel klandres selv for at situasjonen har blitt sånn kanskje.. og ja jeg er en av de som tenker; skal det bli gjort må jeg gjøre det sjøl

Da vil jeg anbefale å prøve en ny strategi: Skal det bli gjort av mannen, må jeg begynne å stille krav om at han skal gjøre det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 16:47   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anneg, her.

mannen roooper på meg hvis babyen har bæsja ja.. men da sender jeg et MEGA surt blikk tilbake, så tusler han og babyen på badet men det er samme ropet hver gang

Skjønner ikke at du gidder.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 08:35   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har begge flexitid. Mannen leverer ungene sent og jeg henter ungene tidlig. Slik får de ganske korte dager i barnehagen (under 7 timer).

Unntaket er fridagen min. Da både henter og leverer jeg.

Resultatet blir at vi ikke får så mye tid sammen på ettermiddager/kvelder siden han kommer sent hjem og jeg legger meg tidlig.

Gammel 23-01-09, 08:36   #6
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Jeg henter og leverer, bhg starter kl 9 og slutter kl 14.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 09:08   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi henter og leverer annenhver dag - ganske konsekvent. Hos oss er det jeg som begynner og slutter først. Noe annet har vært utenkelig for meg.

Gammel 23-01-09, 09:24   #8
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Siden vi har samme yrke, kommer vi nok til å ha tilnærmet lik arbeidstid, og vi kommer til å dele på henting og levering. Det skulle bare mangle.

Gammel 23-01-09, 09:27   #9
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg leverer og henter hver dag. Men nå er jo han borte det meste av uka.Men når vi reiste likt på jobb så leverte og hentet jeg da også.

Gammel 23-01-09, 09:33   #10
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi deler på det, noe vi alltid har gjort. Nå har vi en bytteavtale med naboen, sånn at vi ikke leverer/henter mer enn tre ganger i uka. Da leverer jeg alltid på mandager, mannen leverer tirsdag og torsdag, jeg henter. Foreldrene mine bytter på å hente på mandager (de har tilbudt seg, fordi de syns det er hyggelig.) Fra høsten av kommer vi til å gjøre det litt annerledes. Da leverer jeg mandager, leverer og henter onsdag og fredag, mens mannen leverer og henter tirsdag og torsdag. Siden han har hjemmekontor to dager og én times pendlevei tre dager så er det den beste måten å gi barna korte dager. Alternativt kommer han til å levere hver dag, sånn at jeg kan være på jobb klokken 07 og dermed kan hente allerede klokken 1515. Da slipper Snupp og Mini unna med en barnehagedag som varer fra 08 til 1515, noe jeg syns er mer enn nok for en ettåring.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:02   #11
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Stort sett mannen som lever og henter hver dag. Bhg ligger nærmest jobben hans, og er stor omvei for meg. Jeg henter kanskje 1 gang i uka, så han får jobbet inn litt ekstra.

Neste år blir det mer 50/50 når vi får barnehage like ved der vi bor. Tipper han leverer og jeg henter da.

Gammel 23-01-09, 10:13   #12
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Vi deler selvfølgelig på det.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:32   #13
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Hos oss er det mannen som leverer og henter hver dag. Barnehagen er rett ved arbeidsplassen hans og en time unna min, han kjører bil og jeg tar buss, så det sier seg selv at det er mest praktisk slik.

Gammel 23-01-09, 11:50   #14
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Hos oss er det mannen som leverer og henter hver dag. Barnehagen er rett ved arbeidsplassen hans og en time unna min, han kjører bil og jeg tar buss, så det sier seg selv at det er mest praktisk slik.

Mannen henter og leverer her også, av praktiske årsaker. Barnehagen ligger på vei til hans kontor, og i motsatt retning av mitt. Dessuten kan han flekse på tiden mer enn jeg kan.

Når jeg en sjelden gang har hjemmekontor (som i dag ), tar jeg meg av begge deler. Jeg skulle gjerne hentet og levert mer, men det hadde vært temmelig upraktisk.

Gammel 23-01-09, 10:45   #15
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Det har stort sett vært jeg som har levert og hentet, men det har vært mest praktisk fordi mannen ikke har hatt sertifikat og jeg jo jobber i samme barnehage. Nå har han kjørt opp, jeg er i permisjon så nå er det litt hipp som happ hvem som henter og leverer. Når lillebror begynner i barnehage så blir det mannens jobb og hente og levere siden han i starten skal gå i en annen barnehage, så tar jeg storebror med meg.

Gammel 23-01-09, 10:48   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når begge starter i jobb kommer jeg til å levere og Frank til å hente. Han drar da rundt 06 hjemmefra, og er ferdig rundt 15. Kan da få hentet de i 1530 tiden som regel. Jeg begynner 8-8.30 og leverer i 7.30-8 tiden.

Jeg hadde ikke helt godtatt at mannen skal slippe begge deler pga at han vil drikke kaffe med "gjengen" før jobben starter..

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 11:01   #17
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Jeg skjønner meg ikke på en person som ikke vil hente barnet sitt i bhg. Jeg skulle ønske jeg fikk til å både levere og hente, men jeg har nå vært lite mobil i laang tid. Det er trist både for lillebror og for meg. De få gangene jeg har greid å komme meg til bhg, så er det jo julaften for han. Hvorfor man ønsker å gå glipp av sånne ting er for meg helt uforståelig. Man mister jo også muligheten for kontakt med de ansatte og andre foreldre.

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 13:54   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bytter på, jeg leverer de fleste dager og sambo henter de fleste dager. Også tilpasser vi de dagene en av oss har tidlige eller sene møter.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 13:59   #19
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Mannen leverer, og jeg henter. Jeg savner gutten min masse om ettermiddagen, så helt uaktuelt for meg å jobbe til etter 1530. Jobber fra 0730-1530.

Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 15:18   #20
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poenget er jo ikke at man MÅ dele på det - det finnes selvsagt situasjoner hvor det egner seg best at en gjør begge deler - men at dere sammen er ansvarlig for å finne en løsning. Han kan ikke bare velge seg bort fra det ansvaret, dere må jo diskutere hvordan det skal løses. Dersom han har den overtiden stadig vekk, egner det seg vel greit at han leverer. Kaffen med gutta høres ikke livsnødvendig ut.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.