|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Snåsamannen
Jeg forstår ikke helt sammenhengen her. Det er mange mennesker rundt om i verden som hjelper andre- helt uten å få igjen noe som helst for det. Det er til og med mange som gjør det uten å noensinne bli nevnt i media eller skrive bøker eller bli lagd dokumentarfilmer av.
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
At det var?!? Jeg tror dette er humbug og vissvass og har ikke uttalt meg tidligere i tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Leser
|
Jeg tror hun tenkte på Polyanna. :synsk:
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
Det var meg de mente, tror jeg, Teofelia, og som du ser i Olympias sitat så hadde jeg bare sagt at jeg tror han har spesielle evner på det mellommenneskelige plan. Ikke overnaturlige, men uvanlig gode. Akkurat som det finnes folk som klarer å legge sammen utrolig mange tall utrolig fort, eller lett lærer seg et hundretalls språk, så tror jeg at en veldig god forståelse for hva som foregår i hodet og "sjelen" til et menneske er et sjeldent, men helt reelt talent.
![]() |
#7 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SnåsamannenTror bare nesten jeg må benytte anledningen til å dulte litt på AC |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
frakoblet
|
![]() Sv: SnåsamannenAltså, jeg er forsiktig med å avfeie fyren som en bløff for jeg har for liten kjennskap til ham til å gjøre det, men jeg kan si at jeg i utgangspunktet er veldig skeptisk. På samme måte som jeg er skeptisk til gudetro og engletro og lignende.
![]() |
#9 |
Curlingkone
|
![]() Sv: SnåsamannenJeg tror på han. Og skjønner ikke selv at andre ikke kan tro. Særlig ikke når det gjelder slike som han som igjennom et langt liv aldri har tatt betaling, og har hjulpet så mange. Her i Trøndelag er vet vel knapt nok noen som ikke har hørt om han, eller om noen som har vært hos han. Hvorfor skulle så mange dratt til han om han ikke hadde vært ekte?
![]() |
#10 |
frakoblet
|
Den var lett. Det er selvsagt fordi de har et håp om at han kan hjelpe dem når de ikke får hjelp andre steder, og så er det gratis. Win-win.
![]() |
#12 |
Pauset
|
Jeg har ikke noe problem med å akseptere at andre ikke tror. Jeg har selv vært der for få år siden. Jeg kunne argumentert meg blå mot healing og annet lurendreieri...men mye rart har skjedd i mitt liv siden da.. Vi må akseptere at vi kan bare kjenne de skoene vi selv har gått i.... de kjenner vi best. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Med & uten trylleformel.
|
Ja, noen har gjort slike erfaringer, men det betyr ikke dermed at alt er svada.
![]() |
![]() |
#18 |
Med & uten trylleformel.
|
Helt enig, selv om jeg tror han virkelig får mye heder og ære fra alle han har hjulpet.
![]() |
![]() |
#19 |
|
Jeg har allerede signert noen andre her oppe (Polyanna, tror jeg?) på at han nok er en svært klok og intuitiv mann. All kred for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: SnåsamannenJeg tror.