|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er julemiddagen?Har vi julaften hjemme prøver vi og begynne å spise i 16-16.30. I år skal vi bort, men vi er lovet at middagen skal være ca. kl. 17, så da blir det 17.30 tenker jeg om jeg kjenner dem rett. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Når er julemiddagen ?i vanlig søndags middags tid-15\16 tiden(litt etter som når snoopy legger seg og står opp) Bruker å spise hos mamma. så drar vi hjem så kommer de opp til oss i 18-19 tiden. spiser kaker og åpner pakker og sånt.
Sist redigert av Honda : 18-12-08 kl 14:45. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Når er julemiddagen?Jeg vet at vi ogsaa alltid aapnet gaver etter maten, men hvorfor i all verden, liksom. Naa gjör vi det omvendt (i alle fall barnegaver för middagen), og det er jo mye bedre. Man faar nytt maten bedre, ogsaa, i stedet for at alle er spente og vil skyndte seg. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er julemiddagen?Vi spiser ved kl. 15. :skikkelig sær:
|
|
|
|
#85 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Når er julemiddagen?Kl 17.00 |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Når er julemiddagen?
Fordi at man skal være spente ved middagsbordet, og man skal trippe utålmodig rundt de voksne mens de vasker og rydder opp etter middagen. Det er bare sånn det skal være. Derfor er det greit å starte med middagen litt tidligere.
|
|
|
#87 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Når er julemiddagen?Aha! Dere kan true med at dere tar gaveåpningen rundt juletreet deres hjemme, før dere kommer til middag hos dine foreldre, Urt. Selvsagt vil dere da kanskje bli litt forsinka til og med, siden de nye lekene skal lekes med før dere klarer å komme dere av gårde, og Julenissen må jo rekke å få tatt seg en juledram før han flyr videre.
|
|
|
#88 |
|
flisespikker
|
Men det var kanskje i tidligste laget å starte julemiddagen?
|
|
|
#89 |
|
Permakulturell
|
Sv: Når er julemiddagen?I år blir det forhåpentligvis gaver etter julegrøt, som blir servert til lunsj. Så blir det middag i 6-tiden en gang. Håper nissen (aka naboen) kan komme så tidlig. :lager nye juletradisjoner i eget hjem:
|
|
|
#90 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
|
|
|
#91 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Når er julemiddagen?Rett etter kl 17 en gang. Vi starter gaveutdelingen nokså like etter middagen, og så tar vi en pause med kaker og dessert når det passer sånn.
|
|
|
|
#92 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Når er julemiddagen?Jeg kunne heller ikke tenkt meg å åpne gaver før middagen, unger eller ikke unger. :sikkert rar: |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Introvert optimist
|
Jeg tror jeg hadde feiret hjemme uten besteforeldre jeg, hvis det var så vanskelig å ta litt hensyn.
Ja.
|
|
|
#96 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: ut mot havet
![]() |
Sv: Når er julemiddagen?Man setter seg da ikke til bords før Sølvguttene toner ut fra tven
|
|
|
|
#97 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er julemiddagen ?
Mamma gjør også dette,men hun er ikke religiøs.Men hun var alltid på graven til sine besteforeldre med sine foreldre da hun var liten.Så klokka 5 møtes så mange av de 7 søskene som kan,også spiser vi halv seks.Ikke noe problem.
|
|
|
#98 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er julemiddagen?Vi spiser vanligvis 17,i år skalvi være hjemme for første gang,så vi får se hvor god jeg er til og beregne. Men satser på 17 ja.
|
|
|
#99 |
|
Originala
|
Sv: Når er julemiddagen?Sånn cirka klokka fem. Nå som Knerten er så liten og ikke holder ut så lenge, kan det hende vi framskynder det en halvtime eller så. Jeg synes julemiddagen med fordel kan være litt seinere, men det er tross alt viktigst at barna får oppleve mest mulig av julekvelden. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Unik
|
Sv: Når er julemiddagen?Eg kan jo fortelle litt om korleis det heile endte
|
![]() |