Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Katt til jul?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-09, 21:12   #81
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Katt til jul?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Og har ming sett katten sin?

Neih... Katinka har ikke vært hjemme på over en måned nå... Storesøster på 8 år begynner å gråte hver gang hun går forbi kattematen på butikken.
Jeg har egentlig mer eller mindre gitt opp håpet, men samtidig klarer jeg ikke la vær å tenke på at vi burde fått beskjed dersom noen hadde kjørt på henne, iom at hun er id-merket. Men det er kanskje ikke alle som bryr seg, så det er vel ingen garanti. Hun er kjent for å hoppe inn i biler som står åpne, så hun kan ha blitt med noen på "tur", og så kommet seg ut igjen et helt annet sted. I tilfelle er hun kanskje på vei hjem, men den siste måneden har vi hatt veldig kaldt vær og veldig mye snø, så det er ikke sikkert hun har kommet så langt da.

Den store bakdelen med å ha katt...

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 21:46   #82
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.866
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Katt til jul?

Uff så trist, Ming! Har tenkt på katten din, og håpet den var tilbake. Som sagt var min borte i tre måneder, men da hadde jeg egentlig avskrevet hele katten og regnet med reven hadde tatt den.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 22:27   #83
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Katt til jul?

Ja, reven er også en mulighet. Det var en rundt her i dagene rett før hun ble borte.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 22:33   #84
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katt til jul?

Trist, Ming! Ja, jeg merket jo at hun ikke var der i helga.

Er det nå jeg skal foreslå at dere kan få en snart elleve år gammel svart og hvit katt? En katt som har tisset i senga til min eldste håpefulle to dager på rad?
Jeg krysser fingrene for at hun slutter med tullet når jeg nå har fjernet luka på den nye kattedoen. Hvis ikke får vi ny katt til påske.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 22:39   #85
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Katt til jul?

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Trist, Ming! Ja, jeg merket jo at hun ikke var der i helga.

Er det nå jeg skal foreslå at dere kan få en snart elleve år gammel svart og hvit katt? En katt som har tisset i senga til min eldste håpefulle to dager på rad?
Jeg krysser fingrene for at hun slutter med tullet når jeg nå har fjernet luka på den nye kattedoen. Hvis ikke får vi ny katt til påske.

Tror jeg står over katt som tisser i sengen. Vi har nok med én sengevæter i huset.

Blir nok ny pus etterhvert dersom Katinka fortsetter å glimre med sitt fravær. Men jeg vil jo egentlig ikke ha ny... Katinka var en utrolig bra katt, med både mor og far (tror vi) som vi "kjenner" lynnet til, barnevant, tålmodig, kosete, leken og lettoppdradd. Jaja...

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 09:32   #86
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katt til jul?

Uff, ming, det var kjempetrist. Jeg skjønner at det er tungt for dere alle, og påminnelser gjør det enda verre.

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg krysser fingrene for at hun slutter med tullet når jeg nå har fjernet luka på den nye kattedoen. Hvis ikke får vi ny katt til påske.

Det er skrekkelig irriterende, men går nok over. Siden det er en gammel katt, og dere har endret kattedo, så er det stor sannsynlighet for at det er midlertidig. Men det kan også være et tegn på dårlig helse. Dere kan ev prøve med litt Valerian (Baldrian)?

Sitat:


Dersom kassen står plassert i et rom der katten ikke alltid kan komme seg inn eller at man nylig har flyttet den, kan det hende "uhell" fordi katten rett og slett ikke kommer seg til kassen.

Andre problemer relatert til kattetoalettet kan være miljøet rundt kassens plassering. Dersom den er plassert for nær mat- og vannskålen eller på et sted med mye forstyrrelse, kan rett og slett katten ikke ønske å gå dit. Katten har som natur å skjule seg og sitt fornødne og holde spiseplassen ren. Da ønsker den ikke å gjøre fra seg i støyende omgivelser, ei heller i nærheten av der den får mat.
Også ved rengjøring av kattekassen kan man skape ubehag for den kresne katten. Aller helst bør man vaske med varmt vann iblandet mild husholdningssåpe og deretter skylle godt.
Eventuelt kan man tilsette litt Baldrian6 til kattesanden for å trekke katten mot kassen. Unngå sterkt parfyrmerte såper samt klor- og salmiakkholdige vaskemidler (Klorin med furunålsduft kan brukes til toalettkassen7).


http://www.dyreklinikken-stend.no/Urenslighet.pdf
http://www.birmanett.no/kattens_atferd/stress2.html

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no