|
|
#81 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bør jeg kjøpe mac?
|
|
|
#82 |
|
Ekvilist
|
Sv: Bør jeg kjøpe mac?Takk for flere tips dere. Skal prøve meg fram litt når jeg får tid.
|
|
|
#83 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Å? Begunn gjerne... |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Sv: Bør jeg kjøpe mac?Hvis man har tenkt å bruke såpass mye på bærbar pc som det en Macbook Pro koster, finnes det veldig veldig mange svært gode pc-er å velge mellom -- selv til en noe rimeligere penge. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
De tekniske spesifikasjonene, og byggekvaliteten, på disse er jo helt sikkert topp, men de er virkelig jævlig stygge. Alle sammen. Det er også en grunn til at jeg skal kjøpe en Mac neste gang, det spiller rolle hvordan noe som står fremme, og som jeg ser på mange timer i strekk, ser ut. Jeg er villig til å betale ekstra for det også. Det gjelder både for en laptop og for en HTPC. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Jepp. Min hvite MacBook er peeen, uansett om den er på vei ut. :designerhore: |
|
|
|
|
|
#87 |
|
HP 8530p og Dell E6400/E6500 ser vel egentlig betraktelig mye bedre ut i virkeligheten enn det kommer fram på bilder. Og også her er det snakk om bruk av lettmetaller i chassiset. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Jeg har tilgang til ganske mye hardware, og har sett og prøvd dem. Jeg syns ikke de ser særlig bra ut.
Det gjør de så klart, og for tiden ser Apples laptoper ut til å være noe dyrere enn lignende maskiner fra HP, Dell og Lenovo. Det er til og med mulig de er så mye dyrere som du sier, men i praksis tviler jeg litt på at det er riktig måte å vurdere det på. Det er mer enn bare en teknisk spesifikasjonsliste på maskinen som må sammenlignes for å få et fornuftig resultat. Hva du må betale for programvaren du trenger er også en del av regnestykket, og det gjør det vanskelig å gi generelle råd basert på pris. Maskinene er i tillegg rett og slett forskjellige og vil dekke forskjellige behov, hvis man f.eks ikke ønsker Apples touchpad, fordi du f.eks alltid vil bruke ekstern mus, så er ikke den verdt å betale ekstra for, hvis du ikke har bruk for integrert 3G, så er ikke det et argument for å kjøpe en HP. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Bør jeg kjøpe mac?Polyanna: Jeg synes ikke du skal kjøpe noe slikt uten å sjekke at lillesøster kan ordne opp, i hvert fall.
|
|
|
#90 |
|
Hertuginne
|
|
|
|
#94 |
|
Såklart blir det ikke bare en direkte sammenligning av spesifikasjoner som ligger til grunn - går man den veien finner man også rimeligere maskiner med en del av de tilsvarende egenskapene. Poenget med bl.a. 3G er at det for mange av pc-ene i dette segmentet er noe som begynner å bli standard. Slik utviklingen vil være, tror jeg nok flere og flere kommer til å ta i bruk 3g på de bærbare hvis de er litt rundt på farten. 1700-0800-abo'ene koster jo bare en hundrelapp i dag. En del iPhone-eiere har jo uansett også abo med fri datatrafikk, og sitter med en telefon som de ikke kan bruke som modem mot pc-en/Mac-en. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bør jeg kjøpe mac?Hello!
|
|
|
#96 |
|
sukk
Sv: Bør jeg kjøpe mac?Mac1 -Switchguiden. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
sukk
Sv: Bør jeg kjøpe mac? |
|
|
|
|
|
#99 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Bør jeg kjøpe mac?Grattis, Polyanna, hvilken ble det ja?
|
|
|
#100 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Re: Sv: Bør jeg kjøpe mac?Pro.
|
![]() |
|
|