Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor - og hvordan feires julaften i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-08, 12:08   #81
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor - og hvordan feires julaften i år?

Vi skal være hjemme i år.
Herlig å slippe å drasse på gaver o.l både til og ikke minst hjem.

Vi har sagt at de som vil kan få komme.
Ser ut som det blir svigersfamilien som kommer, og kanskje også ene paret besteforeldre til sambo.
Så da blir vi 10stk inkl ungene.

Til mat blir det pinnekjøtt (såklart), og sikkert is og sjokoladepudding til dessert.

Gleder meg veldig!

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 14:21   #82
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

I år skal vi hjem til foreldrene mine. Det gleder jeg meg til. På julaften skal vi være hjemme hos dem, og dit kommer broren min og familien hans(kone og 1 barn). Vi spiser ribbe og pinnekjøtt med alt av tilbehør. Til dessert skal vi ha moltekrem og sikkert riskrem også.

På 1. juledag drar vi til broren min på middag.

Gammel 25-11-08, 19:29   #83
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Kan det være dennne?
500 g jordbær, renset
1 dl sukker
1 dl vann
1/2 ts finhakket, frisk ingefær
saft av 1 lime
evt. friske jordbær til pynt

Kok opp sukker og vann til sukkerlake. Kjør sukkerlake, jordbær, ingefær og limesaft sammen i en blender.

Nope, hvorfor gjør det så vanskelig når det enkleste ofte er det beste. Jeg lager rett og slett jordbærsaus på følgende måte:

En pose frosne jordbær, saften av to lime, kok opp, kjør glatt med stavmikser og smak til med sukker, gjerne brunt (mengden sukker som trengs avhenger rett og slett av hvor søte jorbærene er.)

Den er utrolig god til både panna cotta og riskrem. Og Snupp får stjerner i øynene når jeg lager denne sausen. Den er god nok dessert for ham uten noe til.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 19:30   #84
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk!

Gammel 25-11-08, 19:34   #85
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Vi blir hjemme og får besøk av hele min familie - søsken med familie samt foreldre. På menyen står juletorsk og riskrem til dessert - selvsagt med mandel.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 19:38   #86
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

I år skal vi nordover til min familie og feirer da sammen med mamma, min bonusfar, lillebror på 16, min voksne ugifte bror, min voksne gifte bror, min svigerinne, niese, nevø og så min bestefar som nylig har blitt enkemann. Med oss fire i tillegg, blir vi 13 til bords!

Vi har feiret jul for oss selv noen år etter at vi ble tobarnsforeldre, og det er veldig koselig å lage sine egne tradisjoner. Men innimellom "må" vi nordover til fullt hus og storfamiliejul. Vi taimer det med broren min og hans familie, slik at vi feirer nordpå når de er der, og ikke hos svigerinnen min sin familie.

Så sånn blir det i år. Gleder meg!

Og selvfølgelig er det pinnekjøtt på menyen. Multekrem til dessert.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 20:09   #87
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg jobber hele julen. Vi blir hjemme. De som vil får komme til oss. Vi blir 11 store og små på julaften.

Gammel 25-11-08, 22:05   #88
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jula 2000 var første jul jeg og mannen feiret "alene" sammen i vår leilighet. Etter det har vi vært 2 gang nordpå. Sist gang fordi vi pusset opp badet her. Så til vanlig feirer vi hjemme hos oss selv, og vanligvis uten besøk. Sånn blir det i år også. Ribbe til middag og alt på vår måte.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 22:09   #89
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal være hos svigermor, og jeg har invitert med pappa dit. Det blir kjempekoselig tror jeg. Knerten kommer til å få så masse oppmerksomhet, så det blir nok knall!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 22:13   #90
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Her blir vi hjemme i egen leilighet Storesøster skal til pappan sin, så det blir mannen, lillebror, lillesøster, meg også kommer kanskje mamman min

Her blir det også ribbe, men selv kunne jeg tenkt meg pinnekjøtt men det liker ikke mannen..

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 22:19   #91
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Vi skal være hjemme i år som i fjor, så får de i familien komme de som vil. Her er alle velkomne. Det er fantastisk deilig å slippe den dårlige samvittigheten for de man måtte velge bort, de årene vi var hos andre på julaften. Som skilsmissebarn har jeg litt erfaring på området. Herlig å endelig kunne definere sin egen julefeiring, kunne velge sine egne tradisjoner og ha det akkurat så avslappet som vi selv ønsker.

I år kommer mamma & sambo, og muligens også svigers. I romjulsdagene blir vi vanligvis bedt til middag etc. hos resten av familien. Veldig greit.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 22:24   #92
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi feirer alltid jul hjemme hos oss selv - annenhvert år med mine foreldre på besøk og svigers samt mannens søster og mannen hennes de årene mine foreldre ikke er her

I år kommer mine foreldre på besøk. De kommer lille julaften og blir til 2. juledag. Alltid ribbe på menyen og middagen spises kl 17. Deretter gaveåpning. Som regel blir det tidlig kveld - både mor og barn er slitne etter en lag dag

Gammel 25-11-08, 22:39   #93
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal være hjemme hos oss selv, noe vi har vært siden vi kjøpte eget hus i 1999. Svigers kommer på besøk og det blir koselig.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 23:20   #94
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har de siste 3 årene hatt julaften hjemme hos oss. Det blir mine foreldre, min bror, min farmor og min mormor. Stille og rolig mao, men veldig koselig

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 08:18   #95
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal være hjemme, og får i alle fall min mamma på besøk.
Gleder oss veldig. Det blir gaveåpning for ungene gjennom hele dagen tror jeg, slik at vi sprer kosen litt. Det blir uansett for mye for de små om vi skal ta alle gavene på kvelden. Så blir det ribbe til middag - forhåpentlig med sprø svor. :kryss:

Gleder meg veldig til jul!

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 09:28   #96
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi feirer for andre for første gang hjemme hos oss selv! Min familie kommer: Foreldre, søsken, nevøer og nieser. Blir 12.stk.
Menyen blir pinnekjøtt og ruskrem. Hva ellers!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 09:29   #97
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller riskrem, som noen liker å kalle det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 09:50   #98
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Iår skal vi være hjemme.
Min mor og far, min lillebror og min svigermor kommer hit. Gleder meg til å være hjemme, selv om det helt sikkert blir litt stress og.
Vi skal spise ribbe m/tilbehør.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 10:07   #99
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Vi feirer for andre for første gang hjemme hos oss selv! Min familie kommer: Foreldre, søsken, nevøer og nieser. Blir 12.stk.
Menyen blir pinnekjøtt og ruskrem. Hva ellers!

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Eller riskrem, som noen liker å kalle det.

Gammel 26-11-08, 10:19   #100
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi skal være hjemme og det blir bare vi fire. Syns det er utrolig deilig å bare være oss og kunne gjøre ting i vårt tempo og ikke ta hensyn til alle andres planer. Passer oss veldig godt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.