Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kenwood Major vs. Kitchenaid

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-08, 18:05   #81
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kenwood Major vs. Kitchenaid

guniss bare ødelegger.

Gammel 08-11-08, 18:06   #82
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

guniss bare ødelegger.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 18:06   #83
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Kenwood Major vs. Kitchenaid

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Tror vi må ha en poll på dette.

Ja, lag en!

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 18:57   #84
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Unntaket som bekrefter regelen, vet du. :pc og kenwood:

Gammel 08-11-08, 19:01   #85
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har PC og Kitchen Aid.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 20:15   #86
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg har en utgammel Kenwood etter min farmor. Det er bare at den mangler litt utstyr. Den har ikke lokk og ikke visp, noen som vet om det går å få kjøpt utstyr til en gammel Kenwood, er det likt som til de nye? Har de slikt på Elkjøp eller expert? *dårlig utvalg av elektrobutikker*

Gammel 11-11-08, 09:39   #87
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Jeg har en utgammel Kenwood etter min farmor. Det er bare at den mangler litt utstyr. Den har ikke lokk og ikke visp, noen som vet om det går å få kjøpt utstyr til en gammel Kenwood, er det likt som til de nye? Har de slikt på Elkjøp eller expert? *dårlig utvalg av elektrobutikker*

Har hørt at man skal kunne bruke nye ekstrating på gamle modeller.

De som har Kenwood kan ihvertfall bestille ekstradeler for deg. Men kanskje en kan gjøre det over nett også?

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 10:01   #88
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Jeg har en Kenwood Major (fikk den i barselgave av Amimannen - romantisk... ), og er fornøyd med denne. Min er hvit og lite spennende å se på, men den står framme likevel. Da blir det i det minste brukt. Har ikke kjøpt brød i butikken på lange tider.

Tenk på hva du vil bruke maskinen til, og gjør den tilgjengelig. Da blir det atskillig mindre tiltak å ta den i bruk.

Er du veldig opptatt av estetikk og ikke skal lage store deiger/rører, er sikkert KA et glitrende alternativ. Den er hvertfall mye kulere å se på, synes jeg. Men når det kommer til funksjonalitet og robusthet synes jeg Kenwood virker nærmest uslåelig.

Det skal riktignok sies at jeg ikke har så veldig mye erfaring med andre maskiner (bortsett fra de min mor har hatt, Elektrolux og Bosch). Men skulle jeg valgt på nytt i dag og ikke hatt noe økonomisk tak, ville jeg glatt tatt den feteste Kenwooden.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 10:43   #89
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Du kan få tak i nye deler, men du må oppgi eksakt typenummer og av og til også produksjonsnummer. (Begge deler finner du under maskinen.) Kenwood-deler kommer nemlig i en million ulike utførelser, så det som passer til den ene, passer nesten helt sikkert ikke til den andre. Jeg kjøpte ny ballongvisp til min Kenwood Chef fra 1950-tallet en gang rundt –93.

Det er sikkert greit å ringe direkte direkte til importøren, men i farta finner jeg ikke hvem det er som importerer Kenwood-maskiner i Norge. Du kan jo ringe Elkjøp og høre med dem og eventuelt spørre dem etter importørinfo hvis de ikke kan bestille for deg.

Sist redigert av Teofelia : 11-11-08 kl 10:45. Årsak: SÅ gammel var den dog ikke …
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 10:58   #90
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Her var jo min gamle Kenwood, jo!

Åååå, en sånn en hadde mormor. :mimrer:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 12:17   #91
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Her var jo min gamle Kenwood, jo!

Den har jeg også. Den lager riktignok litt brummelyd, så jeg vurderer å få den overhalt. Og så ønsker jeg meg kjøttkvern.

Gammel 11-11-08, 12:19   #92
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har tenkt å kunne bake en pizzadeig, rundstykker, bolledeig, kanskje et brød av og til. Kommer nok ikke til å lage noen voldsomme deiger. Og deig til å lage lussekatter og slikt. Holder det da med en KA?

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 12:22   #93
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Jeg har tenkt å kunne bake en pizzadeig, rundstykker, bolledeig, kanskje et brød av og til. Kommer nok ikke til å lage noen voldsomme deiger. Og deig til å lage lussekatter og slikt. Holder det da med en KA?

Gammel 11-11-08, 12:24   #94
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Da tror jeg at jeg kommer til å velge en KA. Men så var det hvilken farge da.

Gammel 11-11-08, 12:58   #95
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Standard

Denne var jo litt stilig.

Gammel 11-11-08, 13:59   #96
Skvetten
Passiv

Standard

Den er lekker i rød.

Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 14:27   #97
Kneazle
Passiv

Standard

Godt valg! Den er perfekt til det bruket du beskriver.

Jeg er veldig glad i min røde. Den eplegrønne som Missa har er også rålekker. Svart er stilig, og kanskje mer nøytralt. Lykke til med avgjørelsen!

Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 14:35   #98
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Standard

Denne grå her var heller ikke så dum. Støvet synes kanskje mindre på den også.

Gammel 11-11-08, 15:08   #99
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Rosle, her.

Vedr. fargevalg: Hvis man vurderer innkjøp (etterhvert) av andre maskiner fra KA, og ønsker å ha alt i samme farge, kan det være greitt å sjekke ut det: http://www.howard.no/kitchenaid/index.htm

Takk for link.

De har jo til og med i brun.

Og i lilla.

Gammel 11-11-08, 15:12   #100
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Denne grå her var heller ikke så dum. Støvet synes kanskje mindre på den også.

Er det den som er matt? I så fall vises støvet mindre, men er desto vanskeligere å fjerne, i forhold til de som er blanke i emaljen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:15.