Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvilken motivasjon hadde du sist du drakk alkohol?
Sug/ avhengighet 2 1,33%
For å sove bedre 1 0,67%
Hadde egentlig ikke lyst på, men situasjonen gjorde at jeg følte at jeg måtte 7 4,67%
Hadde ikke planlagt å drikke alkohol, men situasjonen gjorde at jeg fikk lyst på alkohol 11 7,33%
Var vel planlagt fordi jeg skulle ta del i en situasjon hvor alkohol gjør at jeg har det gøyere 29 19,33%
For smaksopplevelsens skyld 44 29,33%
For kombinasjonen av mat og vinsmakingsopplevelsens skyld 36 24,00%
Dustepoll 20 13,33%
Deltakere: 150. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-08, 20:36   #81
Pong
Fullverdig medlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Figgjo
Pong har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?

Når vi reiser på fest, deler min kone og jeg alltid på kjøringen. Jeg kjører til festen, og hun kjører tilbake når jeg har drukket noe. Og som de fleste vet, skjer de fleste bilulykker når man har drukket noe

Pong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 20:57   #82
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?

Jeg drikker alkohol på fest/ute på byen, uten barn. Jeg drikker fordi jeg liker det, det har god effekt for introverte meg, og jeg slipper litt hemninger løs. Sist jeg drakk var juni 2007 på seminar med jobben.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 21:07   #83
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

bursdagsfest

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 22:48   #84
LN70
Nybegynner

LN70 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg drikker et glass rødvin nå, fordi jeg hadde lyst på det

LN70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 23:19   #85
Frantzen
Passiv

Standard

hvor alkohol gjør at jeg har det gøyere.

Gøyere? Heter vel morsommere?

:kjeder meg uten rødvin og flisespikker istedet:

Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 09:21   #86
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen og jeg delte en flaske rødvin, han hadde laget mat og plukket tilhørende vin. Så da landet jeg på smak og mat eller noe.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 09:23   #87
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sist jeg drakk var for et par uker siden og jeg var på hyttetur. Drakk et par VK.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 16:38   #88
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Drakk vin til et aldeles nydelig måltid i går.

Gammel 29-10-08, 17:27   #89
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg drakk varm glüwein på marked i Bremen for snart to uker siden. Fordi jeg hadde lyst på og det var kaldt.

Gammel 29-10-08, 18:48   #90
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Hadde ikke planlagt å drikke alkohol, men situasjonen gjorde at jeg fikk lyst på alkohol.

Hentet et vennepar fra en fest og ble invitert hjem til de etterpå. Vi satt og drakk mens vi hørte på musikk og spilte spill. Kjempekoselig.
Ikke så ofte jeg planlegger å drikke. Somregel blir det som kos på kveldene og en sjelden gang til fest.

Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 21:11   #91
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Det er lenge siden jeg drakk vin nå, men det var en nydelig middag i kombinasjon med vinen.
Gleder meg masse til å kunne ta et glass til indrefile`igjen!

Gammel 29-10-08, 23:00   #92
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Jeg skal ha meg et glass eller 3 på Lørdag! Mmmm El Copero!

Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 23:35   #93
Thelma
♪♫♪♫♪♫♪♫♫

Thelma sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Thelma er litt kul
Standard

Var på restaurant og fikk anbefalt vin som passet til maten. Det ble forøvrig den dyreste vinen jeg noensinne har drukket, og ikke var den spesielt god heller.

Vanligvis drikker jeg i en sosial setting og selvfølgelig for smakens skyld.

Thelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 19:37   #94
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Drikker stort sett ett par Baileys i helgene, og bare fordi jeg synes det er godt med Baileys m/isbiter

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 21:33   #95
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

I dag er jeg ganske umotivert, men tyller i meg et par glass halvanstendig rødvin for syns skyld.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 22:18   #96
Kneazle
Passiv

Standard

Et glass rødvin foran peisen. Kos.

Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 00:55   #97
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Ok, det er lørdags kveld og svigermor inviterte meg over på et glass.
Det ble noen fler, men jeg følte det var vel9dig greit.

Gammel 02-11-08, 00:55   #98
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har drukket et glass musserende vin for å feire ankomsten til gutten vår.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 05:44   #99
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært på fest og grunnen til at jeg drakk var å bli god og brisen.

Gammel 02-11-08, 14:49   #100
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Drakk på julegalla i går. Mest rødvin, men på slutten måtte vi over på øl fordi de ble utsolgt for vin.
Må legge til at vi startet vindrikkingen hjemme hos et vennepar kl. 14:00. Det føltes litt merkelig å sitte med vinglasset midt på formiddagen, liksom.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:08.