|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hvilken motivasjon hadde du sist du drakk alkohol? | |||
| Sug/ avhengighet |
|
2 | 1,33% |
| For å sove bedre |
|
1 | 0,67% |
| Hadde egentlig ikke lyst på, men situasjonen gjorde at jeg følte at jeg måtte |
|
7 | 4,67% |
| Hadde ikke planlagt å drikke alkohol, men situasjonen gjorde at jeg fikk lyst på alkohol |
|
11 | 7,33% |
| Var vel planlagt fordi jeg skulle ta del i en situasjon hvor alkohol gjør at jeg har det gøyere |
|
29 | 19,33% |
| For smaksopplevelsens skyld |
|
44 | 29,33% |
| For kombinasjonen av mat og vinsmakingsopplevelsens skyld |
|
36 | 24,00% |
| Dustepoll |
|
20 | 13,33% |
| Deltakere: 150. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Figgjo
![]() |
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Når vi reiser på fest, deler min kone og jeg alltid på kjøringen. Jeg kjører til festen, og hun kjører tilbake når jeg har drukket noe. Og som de fleste vet, skjer de fleste bilulykker når man har drukket noe |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Jeg drikker alkohol på fest/ute på byen, uten barn. Jeg drikker fordi jeg liker det, det har god effekt for introverte meg, og jeg slipper litt hemninger løs. Sist jeg drakk var juni 2007 på seminar med jobben. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?bursdagsfest
|
|
|
|
#84 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2008
![]() |
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Jeg drikker et glass rødvin nå, fordi jeg hadde lyst på det |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Passiv
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?hvor alkohol gjør at jeg har det gøyere. |
|
|
|
#86 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Mannen og jeg delte en flaske rødvin, han hadde laget mat og plukket tilhørende vin. Så da landet jeg på smak og mat eller noe. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Sist jeg drakk var for et par uker siden og jeg var på hyttetur. Drakk et par VK.
|
|
|
#88 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Drakk vin til et aldeles nydelig måltid i går.
|
|
|
|
#89 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Jeg drakk varm glüwein på marked i Bremen for snart to uker siden. Fordi jeg hadde lyst på og det var kaldt.
|
|
|
#90 |
|
Erfaren
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Hadde ikke planlagt å drikke alkohol, men situasjonen gjorde at jeg fikk lyst på alkohol. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Det er lenge siden jeg drakk vin nå, men det var en nydelig middag i kombinasjon med vinen.
|
|
|
#93 |
|
♪♫♪♫♪♫♪♫♫
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Var på restaurant og fikk anbefalt vin som passet til maten. Det ble forøvrig den dyreste vinen jeg noensinne har drukket, og ikke var den spesielt god heller. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Drikker stort sett ett par Baileys i helgene, og bare fordi jeg synes det er godt med Baileys m/isbiter
|
|
|
#95 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?I dag er jeg ganske umotivert, men tyller i meg et par glass halvanstendig rødvin for syns skyld.
|
|
|
#96 |
|
Passiv
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Et glass rødvin foran peisen. Kos. |
|
|
|
#97 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Ok, det er lørdags kveld og svigermor inviterte meg over på et glass.
|
|
|
|
#98 |
|
intro
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Jeg har drukket et glass musserende vin for å feire ankomsten til gutten vår.
|
|
|
|
#99 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Jeg har vært på fest og grunnen til at jeg drakk var å bli god og brisen.
|
|
|
#100 |
|
Tante Sofie
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Drakk på julegalla i går. Mest rødvin, men på slutten måtte vi over på øl fordi de ble utsolgt for vin. |
|
|
|
![]() |
|
|