Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Verdens beste band!

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-08, 19:48   #81
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens beste band!

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

... don't go there ...

Det var, rett og slett, ubeskrivelig stort.
Bandet som har vært mitt hjerte nærmest i 20 år sto på vår scene, her i lille bygda vår (og hadde noen fortalt meg det for 20 år siden hadde jeg ledd meg ihjel!), og det var så uvirkelig at jeg nesten ikke trodde det var sant før de var her.
Jeg jobbet backstage (siden mannen er bookingansvarlig er jeg nærmest programforpliktet til å hjelpe til) i år som i fjor, og jeg er slett ikke den som blir starstruck.
Når jeg er på jobb, så er jeg på jobb, og behandler medarbeidere og "stjerner" på lik linje.
Men da lørdagen kom, følte jeg meg rett og slett ubrukelig.
Utenpå var jeg kjølig som en agurk og veldig "på", gjorde alt jeg skulle og mer til, men inni meg var jeg en dirrende fjortis.
Pulsen var skyhøy og jeg hadde store problemer med å kontrollere pusten min.
De som skulle ankomme plassen var ikke et hvilket som helst band, det var Bandet.
Jeg sto bak disken i pubteltet og gjorde klart til kvelden, da det plutselig lød et muntert "Hei!" fra døra.
Jeg snudde meg, smilte og hilste - på Ian Haugland.
Da han hadde gått igjen, knakk jeg sammen i knærne, skjelvende som en frosen bikkje.
Da gikk det opp for meg at bandet mitt, mine store helter gjennom en tredjedel av livet mitt, faktisk var her og skulle spille samme kveld.
Som sagt, jeg er ikke den som blir hysterisk og gråter og hyler på konserter, men da jeg senere den kvelden sto fremst foran scenen og ventet, og jeg så at bandet gjorde seg klare til å gå på, da gråt jeg.
Jeg hyperventilerte og skalv og gråt - og venninna mi klappet meg på skuldra og sa at hun visste nøyaktig hvordan jeg hadde det, for sånn hadde hun vært på KISS-konserten i Oslo samme vår.
Da de gikk på og sparket i gang "Love is not the enemy" lettet jeg.
Jeg landet ikke igjen før langt utpå natta.
Jeg tok fullstendig av, jeg kunne hvert eneste ord, jeg sang med, hoppet opp og ned og klappet på meg blåmerker i håndflatene.
Og da de, til min store glede, spilte "Sign of the Times", føltes alt så veldig, veldig rett:
Jeg fikk stå der, mellom mine to beste venninner - som hadde et nesten like lidenskapelig forhold til bandet som meg - og synge linja: "This is the way it's meant to be" ...

Jeg skjelver bare jeg skriver om dette nå, faktisk.
Det er nesten ikke mulig å forklare nøyaktig hvor stort det var.
Jeg er ekte, lidenskapelig og livsvarig Europefan - det fikk jeg hvertfall slått fast i sommer.

... Eh, beklager.
Men du spurte.

En skal bli så glad og rørt på dine vegne at en surver litt, ikke sant?

Gammel 31-10-08, 20:02   #82
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

En skal bli så glad og rørt på dine vegne at en surver litt, ikke sant?

Det er lov ...

Gammel 31-10-08, 21:07   #83
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg får frysninger av beskrivelsen din Enhjørning, fantastisk.

Gammel 27-11-08, 12:42   #84
Gregster
Nybegynner

Gregster sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Gregster har et hav av muligheter foran seg
Standard

RUSH

Enkelt og greit, siden 1994...

Gregster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 14:17   #85
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Vaya Con Dios! Riktignok har jeg bare én cd med dem, men den har jeg også hørt på med jevne mellomrom siden jeg gikk i 7.klasse. Blir aldri lei den kvinnelige vokalistens dype whiskeyrøst!

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 21:06   #86
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Superfan av Incubus. Bra musikk, bra tekster og ikke minst en SUPERHOT og RÅDEILIG Brandon Boyd :inlove:

iBam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 03:15   #87
Mobla
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2008
Mobla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hei, ny her. Skriver mitt første av fem innlegg for å få full tilgang. Her er lista:

1. Red Hot Chillipeppers
2. U2
3. Pink Floyd
4. Supergrass
5. The White Stripes
6. Sepultura (og Cavalera Conspiracy)
7. Madrugada
8. Led Zeppelin
9. Radiohead
10. PJ Harvey

Mobla

Gammel 13-12-08, 04:01   #88
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Denne har jeg ikke sett før

Her er noen av mine favoritter (litt usikker på rekkefølgen...)

Queen

Pink Floyd

Chicago (før de ble for "synthifiserte")

Blood Sweat & Tears

Earth wind and fire

Dire Straits

Police

Beatles

Av artister:

Miles Davis

Chet Baker

+++

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 08:21   #89
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Johnny Cash, Roy Orbison, Beatles, Rolling Stones, Metallica, Radiohead, MUSE, Madrugada, Iron Maiden, Paradise Lost, Megadeth, Anthrax, AC/DC.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 08:50   #90
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg vet ikke om jeg er mest sjokkert over at det ser ut til at vi har to medlemmer med Rush på førsteplass, eller over at det var en til som liker Ebba Grön her.

Jeg setter Thåstrøm øverst, enten det er Ebba, Imperiet eller bare seg selv. Han er like sexy som før også - er bare å stå litt lenger bak på konsertene og ikke ha på briller så funker det som i gamle dager.

Ellers: Kaizers Orchestra, U2, Linkin Park, Green Day, Foo Fighters, The Cure, Jane's Addiction, Nirvana, Kent, Limp Bizkit

Og eh.... Odd Nordstoga. (Den har drømmeprinsen med sitt nære forhold til Dark Throne en del problemer med å forstå)

Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 11:09   #91
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jammen få som nevner REM her! :litt sjokkert:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 14:37   #92
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer ikke komme over NKOTB jeg. De er best 4-ever!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 14:53   #93
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1. The Beautiful South

Og så er disse bra: Massive Attack, Pink Floyd, REM, Marillion (med Fish), U2, ABBA, Madonna, Queen. Har sikkert glemt noen.

Gammel 13-12-08, 20:05   #94
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg klarer ikke komme over NKOTB jeg. De er best 4-ever!

Plutselig føles ikke Odd Nordstoga like flaut.
:angst for å oppdage senere at dette var en spøk:

Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 20:58   #95
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Depeche Mode - fordi musikken er usannsynlig vellaget og Dave Gahan har en fantastisk stemme.

Madrugada - fordi musikken er usannsynlig vellaget og Sivert Høyem har en fantastisk stemme.

Ellers troner blant annet Coldplay og The Verve høyt.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 12:02   #96
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Plutselig føles ikke Odd Nordstoga like flaut.
:angst for å oppdage senere at dette var en spøk:

Det var nok en spøk ja..

Gammel 15-12-08, 12:38   #97
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det var nok en spøk ja..

Pytt - nå har jeg svart så mye dumt i så mange tråder at jeg ikke bryr meg om å avsløre meg som helt utrolig domm mer likevel.

Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 22:50   #98
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha! Jeg stussa også på NKOTB, men lot være å stikke fingeren inn i det vepsebolet, tenkte jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 22:58   #99
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Haha! Jeg stussa også på NKOTB, men lot være å stikke fingeren inn i det vepsebolet, tenkte jeg.

Næh.
Jeg tenkte som så at "Vel, noen liker Europe, andre NKOTB - what the heck ..."

Gammel 15-12-08, 22:59   #100
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hmf..

Hva tar du meg for?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:41.