Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gir du finger’n i trafikken?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Gir du/har du gitt finger`n i trafikken?
Ja 65 46,10%
Nei 75 53,19%
Dustepoll! 1 0,71%
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-08, 00:26   #81
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Gir du finger’n i trafikken?

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Ja, å gi finger'n er en form for gestikulering. Men jeg kan da gestikulere hissig uten å vise finger'n?

Nekter å tro det har samme effekt.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 00:27   #82
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

*poff*

Sist redigert av Ami : 09-10-08 kl 00:37. Årsak: Trøtt og kverulerende.
Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 00:33   #83
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Shit, jeg blir nesten på gråten av skuffelse her jeg nå. Halvparten viser fingern!? Trodde jeg omga meg med siviliserte mennesker.

Fra spøk til alvor, jeg synes faktisk det å vise fingern er skikkelig drøyt. Og jeg er av typen som kan banne som en bryggesjauer altså. Jeg har opplevd å bli vist fingeren til en gang av en dame som så helt psykoforbanna ut (jeg kjørte ut fra en sidevei, de kom vel sånn ca. i 90 i 60-sonen og måtte vel sneie borti bremsen ). Hvis jeg blir forbanna så rister jeg kraftig på hodet og himler med øynene, eller tar eller tar kongevinken som jeg beskrev i den andre tråden. Eller tråkker kraftig på bremsen hvis idioter limer seg oppi rumpa mi når jeg ligger over fartsgrensen.

Gammel 09-10-08, 00:57   #84
Frantzen
Passiv

Standard

Nei, det syns jeg er for dumt, altså *sivilisert*

Men datteren min på 13 gjorde det en gang ( )
- det skjer neppe igjen, for å si det sånn

Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 00:58   #85
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hender. Mer vanlig er italiensk vinking og kjefting, fløyten vet jeg også hvor er.

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Og "HALLO!!! Skal du vente til hele stolpen blir grønn, eller?"

"Skal du PARKERE, eller?" var min i dag. På ring 3. Gådd.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 01:03   #86
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fryktelig flink til å kaste armene oppgitt til siden. "Ditt mehe" betyr det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 01:06   #87
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Scarlettaaahs beryktede mafiaglis er også temmelig effektivt. "You talkin' to me?"

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 01:29   #88
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

En meget sjelden gang - ja.
For ikke så lenge siden var det en som holdt på å kjøre inn i siden på meg, da eksploderte jeg, så armene føk i været og det rant eder og galle ut av kjeften på meg. Sjåføren i den andre bilen kan ikke ha unngått å se akkurat det. Jeg var så sint at jeg var på nippen til å stoppe og gå ut av bilen, men med to små barn i bilen hadde ikke det tatt seg særlig pent ut. Jeg var også på nippen til å vippe opp fingen, men klarte på mirakuløst vis å ta meg selv i nakken. Og da vi kjørte unnskyldte jeg meg til Lille og forklarte hvorfor jeg hadde blitt så sint.

Gammel 09-10-08, 01:30   #89
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, da Storebror holdt på å bli påkjørt i fotgjengerfeltet.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 08:01   #90
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes faktisk dette er oppsiktsvekkende. At man synes det er grei oppførsel å hisse seg opp over andres kjøring, og hytte med fingeren? Hvor setter dere grensen for barnas reaksjoner? Jeg regner med det er greit om de viser fingeren så snart de ser noe de ikke liker?

Gammel 09-10-08, 08:44   #91
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes faktisk dette er oppsiktsvekkende. At man synes det er grei oppførsel å hisse seg opp over andres kjøring, og hytte med fingeren? Hvor setter dere grensen for barnas reaksjoner? Jeg regner med det er greit om de viser fingeren så snart de ser noe de ikke liker?

Det som er så rart er at folk (jeg er ikke noe bedre selv nei) synes det er greit i trafikken, men ingen ville vel bannet, hylt og vist fingeren til vilt fremmede mennesker ellers?

Gammel 09-10-08, 09:17   #92
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Omtrent mine tanker også. Akkurat det å hisse seg opp over andres kjøring kan jeg godt forstå, det blir jeg da selv til stadighet. Men jeg nøyer meg med stønning og himling, det hjelper det også.

Gammel 09-10-08, 09:23   #93
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hisser meg ikke så lett opp i trafikken. En kø tar jeg som regel som avslapping, med mindre jeg rekke noe. (å hente barn, f.eks) Jeg er dessuten så heldig at jeg bor i en by som stort sett bare har kø på faste veier og der kjører jeg selvsagt ikke.

Jeg kan imidlertid bli ordentlig møkkforbanna og har faktisk en gang gitt fingeren, men det var rett og slett fordi jeg ble livredd. Ei dame overholdt ikke vikeplikten sin og holdt på å kjøre rett inn i min side - der hvor Filosofen satt. Da ble jeg løvemamma og fly forbanna og ba henne pelle seg langt vekk, helst til et varmt sted. Jeg brukte veldig lang tid på å roe ned barna som ble livredde av å se moren som et sinna monster.

Gammel 09-10-08, 09:27   #94
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Ja det har skjedd en meget sjeldent gang. F.eks da en ble forbanna på meg da jeg kjørte pent og sakte på en parkeringsplass full av folk og biler. Han holdt å å kjøre meg ned og la seg opp på siden av meg og holdt på å vrake bilen min. Pappa satt på med meg og ble helt sjokkert. Da fikk han fingern av meg.

Jeg bruker mest hornet.

Gammel 09-10-08, 09:42   #95
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veiene er full av idioter som ikke kan kjøre bil, og for en rødhåret dame kan det bli i meste laget noen ganger.

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Jeg tuter mer enn gjerne.

Det pleier å ha et slikt handlingsforløp:

- Idiot gjør idiotisk (og som oftest livsfarlig) ting
- Amidriel banner litt og tuter hardt
- Idiot tuter tilbake
- Amidriel banner mer, kommer med stygge kallenavn og finger i frontruta
- Amidriel gir gass og lar Idiot spise støvet hennes

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Noe av det første min eldste sønn lærte seg å si var "Så KJØR da, menneske!"

Og "HALLO!!! Skal du vente til hele stolpen blir grønn, eller?"

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jovisst. Jeg viser finger, har hamret begge knyttnevene i rattet så hornet var på vei ut, banner og steiker og lærer min sønn opp i gode, fine gloser.

Det er ikke ofte jeg kjører bil, men jeg viser like gjerne finger'n fra passasjersetet, og har ved en anledning omtrentlig klatret over til sjåføren for å hamre på hornet.

Jeg er sinnsykt hissig i trafikken og spesielt ovenfor middelaldrende menn. Det er slett ikke lenge siden jeg viste finger og pekte og nikket «Du ja, dusten! Du ja!» til en gubbe og nesten havnet i slåsskamp, jeg var på full fart ut av bilen for å grisebanke ham. Mens sønnen min på under 2 år satt i baksetet. Ja, og mannen min ved siden av. Og det går jo ikke an. Så nå prøver jeg å skjerpe meg.

Gammel 09-10-08, 09:44   #96
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*synesjegsersinnaEsme*

Gammel 09-10-08, 10:04   #97
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Esme, det er ikke mulig!

Gammel 09-10-08, 10:10   #98
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Er du sikker på at barna er med i bilen når fingeren blir vist da?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 10:11   #99
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble faktisk flau av meg selv etter den episoden for jeg ble så vanvittig ut i en annen dimensjon sinna, han åpnet døra og satte ut den ene foten og skulte, akkurat som at jeg skulle bli redd på grunn av det og da tenkte jeg at dersom han går ut nå, så springer jeg ut og drar til'n.

Dette skjedde faktisk med en kompis av meg som måtte kutte en fil i et kryss for å få svingt til venstre, trafikken er faktisk regulert sånn. Og da ble en fyr kjempesint og gikk ut av bilen sin og mot kompisen min, som også er vokst opp i harrytrøndelag og dermed vant til konfrontasjoner, som gikk ut av bilen og dro til fyren i brystet da, ikke ansiktet eller noe sånt. Han andre fyren ropte "Auuuu! Jeg skulle jo bare kjefte! Og så sprang han inn i bilen sin og låste den."

Gammel 09-10-08, 10:12   #100
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Er du sikker på at barna er med i bilen når fingeren blir vist da?

Har det egentlig noe å bety? Spørsmålet er om det virkelig er en akseptabel måte å reagere på.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:50.