|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikk og bruk på fly?
Ryanair er ganske trangt, men jeg opplever ikke noen vesentlig forskjell mellom de mer "ordinære" flyene. Et unntak er faktisk Lufthansas relativt små regionalfly, der var det bedre plass til beina enn på de større flytypene til SAS, KLM, Alitalia osv. Jeg synes heller ikke det er så stor forskjell på business og økonomi. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikk og bruk på fly?Jeg trodde det var en uskreven regel at man reiste opp setet når maten blir servert. Dette har iallefall jeg "prentet" inn i våre håpefulle.
|
|
|
|
#84 |
|
villende
|
Sv: Skikk og bruk på fly?Jeg får ofte vondt i ryggen hvis jeg blir sittende for rett og legger derfor ned setet mitt når jeg flyr, uten å spørre de som sitter bak om det er greit. Jeg kan legge ned mitt, de kan legge ned sitt. Da sitter vi igjen med samme plassen. Jeg gjør heller ikke noe poeng av at personen foran meg legger ned sitt sete, selv når jeg reiser med barn. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Skikk og bruk på fly?Men altså, aviser?? De har ikke det lenger, innenlands, har de? I dag så jeg vitterlig etter, men nei.
|
|
|
#86 |
|
saftig
|
Sv: Skikk og bruk på fly?Helten skulle fly til Stavanger med enern, som da var to år. Han kom sent på flyet (ikke snakk om å prioritere dem med barn, nei), og det var bare noen få enkle plasser igjen. Helten spurte den ene av dem som satt der om han kunne tenke seg å flytte seg sånn at han fikk sitte sammen med datteren sin. Nei, det ville han ikke. Så spurte han en på andre siden av midtgangen om det samme. Vet du hva han svarte? "Jeg har egentlig ikke lyst, men jeg må vel siden han der svarte nei."
|
|
|
#87 |
|
|
At det går an |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Skikk og bruk på fly?@safran: Jeg hadde helt sikkert ikke sagt det, men jeg kunne nok tenkt det. Særlig før jeg fikk barn selv. På den tiden fløy jeg gjerne 4-6 turer i uken, og det var stor forskjell på å sitte på 4D og 22E, som sikkert var det som var ledig. Hvis man legger sammen de ekstra 5 minuttene på hver eneste tur hver eneste uke, blir det ganske mye tilsammen.
|
|
|
#92 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Skikk og bruk på fly?Ja, nå vet jeg ikke noe om akkurat den situasjonen, så klart. Men jeg hadde tenkt at han kunne vært i gaten tidligere og stilt seg opp når det var klart til boarding, slik jeg alltid gjorde, siden det selvsagt var viktig for ham at han fikk to seter sammen.
|
|
|
#94 |
|
Bedreviter
|
Når jeg flyr med unger, så stiller jeg meg fremst i køen, enten det er annonsert at man skal gjøre det eller ikke. Nettopp for å unngå slike dumme situasjoner som den du beskriver her. Med mindre vi har faste plasser, da venter jeg gjerne så lenge som mulig med å gå ombord. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Pauset
|
Sv: Skikk og bruk på fly?Tar dere hensyn til folk som har med seg baby? Hvorfor/hvorfor ikke? Ja... men i hvilken sammenheng? |
|
|
|
|
|
#97 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Skikk og bruk på fly?Nå spør jeg ut fra en situasjon vi opplevde, men jeg må presisere at jeg ikke hadde noe problem med at personen foran meg la ned sete sitt og det var jeg som hadde baby på fanget.
|
|
|
#98 |
|
Pauset
|
Jeg er veldig enig. Det er også mulig å bestille eget sete til babyer og ha med bilsete. Så om man ikke ønsker tilpasse seg det faktum at baby på fanget er trangt (og = spare penger), så bør man heller betale for et sete til. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
|
Sv: Skikk og bruk på fly?Jeg har ikke kommet på at jeg skal klage de få gangene jeg har reist med baby - det har jo vært selvvalgt. Men jeg var ikke høy i hatten den gangen Houdini hylte som en stukket gris halve veien til Malta. Hver gang han begynte så jeg alle rundt oss skjære grimaser. Ikke gøy i det hele tatt midt på natta. Heldigvis klarte jeg å bysse ham i søvn til slutt og var helt ødelagt i armene/skuldrene da vi kom fram. Hjemturen gikk heldigvis mye greiere.
|
![]() |
|
|