Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke ... (med poll)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva synes du om en FrP-regjering?
Jeg tror FrP får regjeringsmakt, og ser det som positivt. 11 9,24%
Jeg tror FrP får regjeringsmakt, og ser det som negativt. 38 31,93%
Jeg tror ikke FrP får regjeringsmakt, og ser det som negativt. 3 2,52%
Jeg tror ikke FrP får regjeringsmakt, og ser det som positivt. 62 52,10%
Annet 5 4,20%
Deltakere: 119. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-08, 02:31   #1
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)

Jeg svarte "Annet", rett og slett fordi jeg ikke vet hva jeg mener om saken.
På den annen side: Hva godt har den rødgrønne regjeringen gjort i denne perioden hittil? Det har jo vært mye rot.
Og det verste er at de har hatt enorme muligheter til å løse problemene innen helse og omsorg. Men har ikke gjort det. Tanken om å se på helseforetakene som "forretninger" som skal ha overskudd er helt bak mål. Jeg hadde trodd at den "sosialdemokratiske" tanken som de rødgrønne tror på, og som virker fornuftig, skulle slå et slag for likheten og solidariteten folk som sliter med helsa, og IKKE sik som vi nå har fått: Et skille der de sterkeste vinner, og der avdelinger stenges og skaper lengre avstand til der du får hjelp.

Det er ikke det spor rart at FrP øker, for de har et langt mer engasjert fokus på denne problematikken,. De vil bruke mer oljepenger på helse. Og alle som har et snev av peiing på sosialøkonomi vet at dette IKKE overoppheter økonomien i samfunnen generelt.

Selv har jeg aldri stemt på FrP, men vi er nødt til å ta partiet alvorlig, og jeg tror at Siv Jensen blir en bedre statsminister enn Jens Stoltenberg.
Jeg har vanskelig for å stemme på Frp,pga. innvandringspolitikken og en del anne populistisk tankegang i partiet.
Men jeg tror ikke landet vårt blir vanstyrt med FrP i regjering. Jeg tror Frp kommer i regjering, støttet av Høyre. Om jeg liker det vet jeg ikke.......
Men de rødgrønne har ødelagt mye for seg selv. Senterpartiet kommer inn med et kun et par representanter, SV blir halvert, og AP får ca. 30 prosent.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 14:10   #2
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er det med regjeringen nå som er helt galt, hva konkret har de gjort eller unlatt å gjøre som skaper misnøye? Blir litt nysgjerrige på hva folk sikter til når de sier de har fått nok.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 14:22   #3
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Hva er det med regjeringen nå som er helt galt, hva konkret har de gjort eller unlatt å gjøre som skaper misnøye? Blir litt nysgjerrige på hva folk sikter til når de sier de har fått nok.

Jeg kan nevne ett helt konkret eksempel på noe regjeringen har gjort som jeg syns er helt høl i hue - innføringen av skolefrukt. Mens man ennå ikke har fått ro i skolen etter de foregående reformene så skal man altså iverksette skolefrukt-ordning. Vel og bra det, vel? Jada. Sunt og sånn. Og skulle ikke koste ei krone. Men ved mange skoler er det stor misnøye - for skolefrukt skaper mye merarbeid for skolens ansatte. Og det skaper store mengder med både matavfall og esker / poser.

Og dette skulle man altså bruke penger på, øremerket fra staten, mens skolene sliter med alt for lav bemanning.

Ett annet eksempel: Både Ap og Sv har tidligere gått inn for makspris i barnehagene, og denne skulle jo senkes og bli så lav. Men først skulle man ha full barnehagedekning. Den ene tidsfristen etter den andre røyk. Ikke så rart kanskje, for de lovte jo på andres vegne. De lovte på kommunenes vegne. Det er jo kommunene som skal ha ansvaret for at det bygges barnehager. Og kommunene har ansvar for tilskudd til barnehagene, både private og offentlige. Så mange steder har økningen i plasser rett og slett vært begrenset av manglende ressurser i kommunene. Til dels har det vært mulig å få noe tilskudd - men det er ikke bare enkelt å få svar på det FØR man har bygd barnehagen. Samtidig har man valgt å gjøre det vanskeligere og mer usikkert for private barnehager, ved å understreke at barnehager primært er offentlig ansvar - og ved å "true" med reduksjon i tilskudd til private barnehager.

Dette er jo bare enkelteksempler som jeg kom på akkurat nå.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 14:09   #4
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Det jeg er mest redd for er at vi ender opp med denne rødgrønne gjengen en gang til. Jeg er ikke noe FRP-fan, men jeg føler veldig for et regjeringsskifte. Om det innebærer at FRP havner i regjeringsposisjon så får det heller stå sin prøve. De sitter ikke alene med makta uansett, så jeg tror neppe de får sjansen til å tømme oljefondet på 4 år. Grunnen til FRPs suksess eller hva man skal kalle det er jo den elendige jobben de rødgrønne gjør. Folk er drittleie og stemmer FRP på trass etterhvert. Det blir litt for enkelt å avfeie det med at "bare bensinen og alkoholen bli billigere, så driter de i resten". Denne holdningen til andres meninger provoserer også mange, noe som igjen fører til at folk skygger unna og "havner" i FRP. FRP har vel blitt mer eller mindre et protestparti slik jeg oppfatter det.

Men hva er det som er så elendig med det den rødgrønne regjeringen gjør? Og hvis du ikke er fan av FrP, hvorfor vil du at de skal få regjeringsmakt? Synes du at de de har et greit menneskesyn og verdisyn? Mener du virkelig det er greit å stemme på et slikt part på trass eller som en protest? Jeg må innrømme at jeg synes argumentasjonen din er tåplig (ja, rett og slett).

Gammel 10-07-08, 14:09   #5
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Det jeg er mest redd for er at vi ender opp med denne rødgrønne gjengen en gang til. Jeg er ikke noe FRP-fan, men jeg føler veldig for et regjeringsskifte. Om det innebærer at FRP havner i regjeringsposisjon så får det heller stå sin prøve. De sitter ikke alene med makta uansett, så jeg tror neppe de får sjansen til å tømme oljefondet på 4 år. Grunnen til FRPs suksess eller hva man skal kalle det er jo den elendige jobben de rødgrønne gjør. Folk er drittleie og stemmer FRP på trass etterhvert. Det blir litt for enkelt å avfeie det med at "bare bensinen og alkoholen bli billigere, så driter de i resten". Denne holdningen til andres meninger provoserer også mange, noe som igjen fører til at folk skygger unna og "havner" i FRP. FRP har vel blitt mer eller mindre et protestparti slik jeg oppfatter det.

Det er sjeldan populært å ta ansvarlege avgjersler. Mykje vil ha meir, og desverre så ser det faktisk ut til at mange er så barnslige at dei vil stemme FrP ved neste val fordi det no kostar 2,50 meir med bensin mellom Oslo og Trondheim.

Vi bur i verdens beste og tryggaste land - med fantastiske sikkerheitsnett for dei som av ein eller annan grunn vert sjuke eller mistar arbeidet. Årsaka til at vi kan ha det slik er at vi har regjeringar som torer å krevje skattar og avgifter av folket. Det er historie- og kunnskapslaust å ta velferdssamfunnet for gitt.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 14:16   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Vi bur i verdens beste og tryggaste land - med fantastiske sikkerheitsnett for dei som av ein eller annan grunn vert sjuke eller mistar arbeidet. Årsaka til at vi kan ha det slik er at vi har regjeringar som torer å krevje skattar og avgifter av folket. Det er historie- og kunnskapslaust å ta velferdssamfunnet for gitt.

Nemlig! Dette er så viktig at det bør quotes med fet skrift!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.