|
|||||||
| Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#83 |
|
lykkelig
|
Sv: Lukket brukergruppe for slankerne?Ok, for å oppsummere argumentene mine for et lukket forum, har jeg samlet dem under her: |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Administrator
|
Sv: Lukket brukergruppe for slankerne?
Der serverte du argumentet jeg egentlig ikke ønsket å lese i denne tråden. Et tungt argument mot opprettelsen av en hver form for lukkede grupper på internett. Poenget med å danne en lukket gruppe er jo at folks skal være "virkelige", seg selv i den. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
flisespikker
|
Sv: Lukket brukergruppe for slankerne?Jeg skjønner alle argumentene for at dere ønsker dere en slik gruppe, og har ikke så mange "motargumenter" mot dem. Motforestillingene mine dreier seg med om hvorvidt en slik gruppe er bra for forumet som helhet, de er ikke egentlig argumenter mot de personlige argumentene Knerten presenterer. Så ikke ta dem personlig på den måten, OK?
|
|
|
#86 |
|
flisespikker
|
Sv: Lukket brukergruppe for slankerne?Knerten, som sagt ser og skjønner jeg alle argumentene dine. Men ett av dem vil jeg gjerne kommentere:
Slik jeg ser det, er dette i like stor grad et argument for å ikke ha et slankeunderforum.
|
|
|
#87 |
|
Pauset
|
Så klart er man det. Men om noen blir sure for at dere evt senere skulle bestemme dere for at det ikke fungerer. Konsekvensen blir jo ingenting annet enn forbipasserende sure miner evt. Det er det da her rett som det er. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lukket brukergruppe for slankerne?Jeg skulle ønske det kunne blitt et lukket forum ja...
|
|
|
#89 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lukket brukergruppe for slankerne?Egentlig er det ikke så viktig for MEG om det er lukket eller ikke. Men tråden blir så innmari lang og det er vanskelig å holde seg oppdatert. Det er mange som trenger litt ros og klapp på skulderen, deriblant meg selv....... Og de forsvinner litt i mengeden..... |
|
|
|
|
|
#90 |
|
En som trener
|
Signerer jeg også. Et eget lukket slankeforum hadde vært veldig fint for min del. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lukket brukergruppe for slankerne?Jeg skulle også ønsket det var et eget slankeforum, med inngangskrav ala M1. Kunne kanskje vært et underforum på helserelatert, der det var inngangskrav?
|
|
|
#92 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Lukket brukergruppe for slankerne?Skulle også gjerne hatt et slikt underforum.
|
|
|
#93 |
|
flisespikker
|
Hva synes du ville være passende opptakskrav for et eventuelt slankeforum? Og er det viktigst at det er få brukere, eller at det er brukere som har vært aktive en stund (slik poenget er med MI og MII), eller er det f.eks. viktigst at alle brukerne selv har vektproblemer?
|
|
|
#94 |
|
Salt in the rainbow
|
Det viktigste er at det er brukere som har vært aktive en stund. Litt fler innlegg uten røde prikker ville vært bra.
|
|
|
#95 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lukket brukergruppe for slankerne?Nå har jeg bare skumlest litt her altså, men fikk ikke med meg at dere kom fram til en konklusjon? Syns også det hadde vært helt OK med et lukket slankeforum. Er ikke overaktiv der vi er i dag, men det er kjekt å "titte innom" for å få gode råd og motivasjon av de mer erfarne i tråden. Har personlig ikke de største problemene i forhold til vekta, men det betyr ikke at jeg ikke skjønner at det er det mange andre som har og som ikke føler for å dele dette med hele forumet. ( For meg blir det litt feil å sammenligne dette med ønsket om f.eks en egen fotballgruppe |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Live and let live
|
For å komme inn i medlemsområdet må man ha 5 innlegg og ingen røde. Men for å komme inn i M1, så må man ha 100 innlegg og 100 i ryktepoeng. Man kan godt poste seg til 500 innlegg, men har man ikke 100 i ryktepoeng, så kommer man ikke inn der. M2 1000 innlegg og 1000 i rykte. Jeg synes det er ganske mye all den tid vi justerer ryktepoengene underveis slik at ingen gir mer enn 10 poeng i en engang.
|
|
|
#97 |
|
Salt in the rainbow
|
Ja, stemmer. Sorry, my bad!!
|
|
|
#98 |
|
Vaklende
|
Jeg slanker meg ikke, men jobber med en livsstils- og tankeendring som foreløpig ikke går så mye bedre. Kjenner igjen behovet for mer lukket tråd for oppmuntring. Jeg ønsker meg en Helserelatert-liknende del av Medlemssalongen, eller omvendt, at Helserelatert hadde samme inntakskrav. Jeg har høy terskel for å dele rundt dette, det er sårt, privat og tildels flaut. Men jeg ville ihvertfall ikke klart å melde meg inn i et eget lukket fora, terskelen ville blitt altfor høy. Jeg ser for meg at det ville blitt et fora hovedsakelig for de som allerede er i gang, eller "inviteres" med. Sist redigert av Balanse : 27-06-08 kl 11:59. Årsak: Freudiansk om paddagogisk? |
|
|
|
|
|
#99 |
|
flisespikker
|
Det er en av de tingene som gjør at jeg er skeptisk til et lukket "innmeldingsforum".
|
|
|
#100 |
|
This is normal!
|
Sv: Lukket brukergruppe for slankerne?Nå har jeg lest denne tråden og tråden om en lukket gruppe for pedagogene, og jeg må si jeg er litt forvirret. Dette er så vidt jeg kan se begrunnelsen for at pedagogene har fått sitt forum:
Gjelder ikke dette mange av underforumene? Jeg er så og si aldri innom barneutstyrshjørnet eller jåleforumet, og det er også andre forum som har liten interesse for meg. Men det at noen diskuterer noe i et forum som har liten interesse for andre, er vel egentlig ingen grunn for å stenge det? Jeg ser det dessuten som en konsekvens av at pedagogforum lukkes, at "slankerne" også får sitt lukkede forum. Jeg ser at det blir brukt som argument mot slankeforum at det er bra om andre brukere kan gå inn å delta i diskusjonen som en slags motvekt - om nødvendig, og det tror jeg kan være lurt. Men det gjelder vel også et pedagogforum?
|
|
![]() |
|
|