Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sitter du foran eller bak i taxi?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sitter du foran eller bak når du tar taxi alene?
Foran 16 9,30%
Bak 132 76,74%
Det varierer 24 13,95%
Jeg trives best på taket 0 0%
Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-08, 11:56   #81
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sitter du foran eller bak i taxi?

Sitter alltid bak, men babler visst gjerne med taxisjåfører allikevel. Hvis jeg da ikke er opptatt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 12:07   #82
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det varierer.

Hvis det er en taxisjåfør jeg kjenner setter jeg meg alltid foran. Dersom det er en jeg ikke kjenner sitter jeg bak.

samme her

Gammel 27-04-08, 12:17   #83
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Sitter du foran eller bak i taxi?

Sitter alltid bak, på høyre side, med belte, betaler med kort og noterer meg nummeret på taxien.
Samme om jeg er alene eller vi er flere.
Og jeg vil virkelig ikke prate med sjåførene.

Nja, forresten, jeg kjenner en taxisjåfør i Oslo og en gang jeg kjørte med han satt jeg forran og pratet med han. Men det er unntaket.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 12:49   #84
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Setter meg foran, blir fort bilsyk.

Gammel 27-04-08, 15:11   #85
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

I piratdrosjer kan jeg skjønne faren, og der kan man heller ikke betale med kort. Men jeg trodde altså ikke det var vanlig at dette skjedde i vanlige taxier. Jeg har kranglet heftig med ei venninne om dette, og jeg er overbevist om at jeg har rett (hun nekter å ta taxi alene for alle taxisjåfører her i byen er utlendinger og de er som kjent bare ute etter en ting ) ...

si ikke det. En jeg kjenner tok pirat hjem fra byen, og da sjåføren spurte:'kort eller kontant?' synes hn det var så gøy at han svarte kort. Enden på Visan var at de belastet kortet for 10000 kroner gjennom en obskur kebabsjappe.

forøvrig sitter jeg bak og til høyre. I oslo er det vel ingen som sitter foran??

mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 15:25   #86
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

I oslo er det vel ingen som sitter foran??

Hvorfor tror du det?

Gammel 27-04-08, 16:05   #87
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det varierer. Jeg blir fort bilsyk, særlig hvis jeg er sliten, og da hjelper det å sitte i foran. Samtidig føler jeg meg mer komfortabel med å sitte bak. Så det kommer litt an på formen, rett og slett.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 16:08   #88
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker meg best bak i taxi. Men jeg har aldri tenkt at man kan bli overfalt av taxisjåfører, så det er ikke derfor.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 16:21   #89
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Kommer veldig ann på. Sist jeg tok taxi var midt på natta og jeg hatt fått sveiseblink. Kunne ikke åpne øynene i det hele tatt og måtte leies ut og inn av bilen, da satt jeg foran både til og fra legevakta på natta. Det var i det sete jeg ble plassert rett og slett.
Ellers setter jeg meg bak.
Pappan min kjører taxi og han er virkelig verdens snilleste mann så er det sakt.

Gammel 27-04-08, 20:00   #90
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Er det sannsynlig å bli voldtatt av taxisjåfører altså?

Jeg kan ikke tenke meg at taxisjåfører forventes å voldta hyppigere enn menn i andre yrkesgrupper. Men det finnes skumle menn over alt, og som enslig kvinne innestengt i en bil med ukjent sjåfør så er det jo klart at man er litt mer utsatt enn i en del andre situasjoner. I Sverige opprettet de jo kvinnetaxier av denne grunn, for å beskytte kvinner mot potensielt overfall. Selv er jeg ikke veldig bekymret for det, jeg er mye mer bekymret for den hasardiøse kjøringen.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 20:03   #91
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Pappan min kjører taxi og han er virkelig verdens snilleste mann så er det sakt.

Det er de drosjesjåførene jeg har sittet på med også.

Jeg syns det får være måte på hysteri og veldig urettferdig overfor en yrkesgruppe som består av mange reale, greie damer og menn å ta for gitt at de er potensielle overgripere hele gjengen.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 20:25   #92
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Setter meg nesten alltid bak.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 21:09   #93
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Det er de drosjesjåførene jeg har sittet på med også.

Jeg syns det får være måte på hysteri og veldig urettferdig overfor en yrkesgruppe som består av mange reale, greie damer og menn å ta for gitt at de er potensielle overgripere hele gjengen.

Det er jo ikke sånn at man TROR det fordi om man tar forholdsregler. Jeg har kjørt med mange hyggelige - kanskje særlig andre steder enn i Oslo. Det er stort sett her i byen man tar forholdsregler, og da ikke bare mot overgrep, like mye mot obskure, syke samtaler og henvendelser. Det ER mye rart å høre i taxiene her, sånn er det bare - i den grad man forstår noe særlig av det som blir sagt . Det betyr ikke at man tror at taxisjåfører i seg selv i større grad er overgripere enn andre, men man er i en sårbar situasjon alene med dem hvis de først er ute etter noe. Siden mange også sliter en del med å finne veien rundt her i byen - fascinerende nok - er det greit å konsentrere seg om hvor taxien kjører i ro og fred fra baksetet.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 22:11   #94
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Bak, fordi det føles mest naturlig og trygt!

Gammel 27-04-08, 22:13   #95
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Alltid bak.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 22:52   #96
Solice
Superaktiv

Solice sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Bak!

Gammel 27-04-08, 23:17   #97
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Sitter bak. Liker meg best der.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 23:29   #98
Gri

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Trur aldri eg har tatt taxi aleine...
Vi er som regel med alle 4 dei få gongane vi tek taxi, og da må vi bruke alle plassane, som regel sit eg bak med jentene.

Gammel 27-04-08, 23:36   #99
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Bak, føler jeg må skravle om jeg sitter foran.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 12:29   #100
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Som regel tar jeg flytaxi, og da setter jeg meg alltid bak - med headset. Orker ikke prate intetsigende i 40 minutter, hverken med sjåfør eller de andre passasjerene.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:03.