Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Alt var bedre før

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-06, 09:43   #81
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alt var bedre før

Å ja, de gule gule rullene med bruspulver og lakrisstang savner jammen jeg også.

  Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 09:48   #82
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alt var bedre før

Grand prix var bedre før, da man visste at alle hadde sett det på lørdag og man kunne ha sterke og særs reflekterte meninger om hvem som burde ha vunnet når man kom på skolen mandag.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 10:54   #83
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.285
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt var bedre før

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Å ja, de gule gule rullene med bruspulver og lakrisstang savner jammen jeg også.

Jeg tror kanskje det smakte bedre med barnlige/ingdommelige smaksløker enn det vill gjort nå..

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 11:07   #84
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.797
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt var bedre før

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Savner de gule rullene med bruspulver og lakrisstang i. Det var godt det.


Men de finnes da fortsatt? Mener jeg så det på Kiwi for ikke så lenge siden.
Hmmm, det må jeg sjekke neste gang ...

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 15:46   #85
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alt var bedre før

Du får hyle ut om du ser de.
Flere år siden jeg så de sist.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 23:21   #86
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alt var bedre før

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror kanskje det smakte bedre med barnlige/ingdommelige smaksløker enn det vill gjort nå..

Neinei. Jeg har spist slike helt til de plutselig ikke var å få tak i lenger. Jeg var godt voksen da også.

  Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 23:34   #87
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alt var bedre før

Jeg hadde tyggisdilla:
Donaldtyggis (runde kuler)
Funny
Dance
Shake (slurp)
HubbaBubba - blå (lakris)
Gul, hvit og blå BUGG. Kr 0,50 pr stk.
Jeg gikk over til SorBits (rød og blå var best) da jeg var hos tannlegen det tyggisåret, og hadde 4 hull. Og neste gang hos tannlegen etter 1 år med SorBits: 0 hull!

Også 10 i skuddet, ja, med opptaksknapp på kassettspilleren.
Når jeg nå hører enkelte sanger fra 80-tallet, venter jeg bare på den surrelyden som kom på slutten av hver låt, på 10 i skuddet.

Og gutta som gikk rundt med kassettspiller på skulderen i byen og på stranda. Mega-kuult. Også break-dancet de plutselig litt på gata.

Det Nye - ukas høydepunkt. Søren Superstar. Min største Tabbe.
Walkman med autorevers.

Amerikaner - kroneis med kokosbolle inni! Den finnes heldigvis hos Hjem-Isbilen!
Bringebærsplitt - verdens beste is.... Hvorfor ble den borte!?
Her har også Hjem-Isbilen trøsteis: Ananas-Splitt!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 00:30   #88
@nne
Ikke fra NM
 
@nne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: arendal
Innlegg: 301
@nne er litt kul@nne er litt kul@nne er litt kul
Standard

Sv: Alt var bedre før

Bravo savner jeg også. Fordi den var så kompakt. Også frukt-knott og frukt-toffo. Og den seige runde aprikostwistbiten. Husker jeg kom over en smågodtbutikk en gang som hadde twistbiter i løs vekt. Det var himmelrike det, og kunne forsyne seg med bare de beste bitene, og la "fyllmassen" ligge igjen

__________________
Barn er utrolig flinke til å etterligne. Samme hvor mye du strever med å lære dem folkeskikk, oppfører de seg akkurat som foreldrene sine
@nne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 01:13   #89
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.797
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt var bedre før

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Du får hyle ut om du ser de.
Flere år siden jeg så de sist.


Jeg tok feil. Jeg lette på Kiwi i dag, men det var nok ikke der jeg hadde sett det. Men jeg VET at de selger det i England. Kanskje jeg skal starte import?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 01:18   #90
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.797
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt var bedre før

Jeg savner:

Bobby-tyggegummi
Robin Hood-kjærlighet
Dracula-kjærlighet
Champagnedrops
Pæreis
Splitt-is
Brun Sorbits med salmiakksmak
Jenka (de har relansert Shake og Funny, men hva skjedde med Jenka?)
Smørmalt
Slapp'a

Det jeg IKKE saver er ananas-HAPÅ. :grøss:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 08:32   #91
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.401
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt var bedre før

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Det fikk venninna mi etterhvert også, og det var bare en helt ny verden. I tillegg hadde den en sånn "highspeed" funksjon. Fantastisk!

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg var megastolt da jeg fikk dobbel kasettspiller twin modell. Altså med ett hull til begge kasettene. Med den kunne jeg spille to kasetter sammenhengende uten å skifte side på dem. Det var stas.

Autorevers Og dermed har vi vel motbevist påstanden at alt var bedre før.

Jeg syns igrunnen at alt blir bedre. Da jeg var liten var det nesten umulig å få tak i tyrkisk pepper, rustne spiker og salte padder. Og nå fås de i hendige poser på nesten alle butikker. Da jeg var liten måtte jeg rave gatelangs i timesvis i håp om å finne en flaske jeg kunne pante til 80 øre slik at jeg kunne kjøpe 3 padder à 25 øre (Da 5-øren forsvant steg de til 30 øre, og da var det bare godvilje bak disken som kunne gi håp om å fortsatt få 3 padder for en flaske) Uansett: IT-bransjen betaler bedre enn flaskejakt, og nå kan jeg i praksis kjøpe mer padder enn det er mulig for meg å fortære. Verden går fremover ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 10:11   #92
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alt var bedre før

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg savner:

Jenka (de har relansert Shake og Funny, men hva skjedde med Jenka?)
:

Jenka finnes enda den. Får kjøpt den i poser med Shake og Funny og løst, i allefall i Sverige. Litt usikker på hvordan det er i Norge.
Men den er ikke noe god, Shake er aller best, og så Funny.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 23:19   #93
@nne
Ikke fra NM
 
@nne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: arendal
Innlegg: 301
@nne er litt kul@nne er litt kul@nne er litt kul
Standard

Sv: Alt var bedre før

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det jeg IKKE saver er ananas-HAPÅ. :grøss:

Å jo, ananas-hapå var så godt! Eller hamarpålegg som vi kalte det før.

Og så kom jeg på de gode store pastellfargede dropsene som het Kolibri. De var gode de!
Er det ikke rart at vi husker nøyaktig hva ting vi ikke har smakt på årevis smaker.

__________________
Barn er utrolig flinke til å etterligne. Samme hvor mye du strever med å lære dem folkeskikk, oppfører de seg akkurat som foreldrene sine
@nne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 00:02   #94
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt var bedre før

Opprinnelig lagt inn av @nne, her.

Å jo, ananas-hapå var så godt! Eller hamarpålegg som vi kalte det før.

Og så kom jeg på de gode store pastellfargede dropsene som het Kolibri. De var gode de!
Er det ikke rart at vi husker nøyaktig hva ting vi ikke har smakt på årevis smaker.

Kolibri-drops de var gode de

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 00:05   #95
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alt var bedre før

Jeg hadde et pålegg av jordbærsyltetøy som het Rødtopp. Det var godt, det.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 00:34   #96
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alt var bedre før

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Savner de gule rullene med bruspulver og lakrisstang i. Det var godt det.

Ja, de var knallgode. Sherbet het de. Mamma hadde helt dilla på dem da jeg var liten og pleide alltid å ha et lite lager av dem.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 00:45   #97
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.797
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt var bedre før

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Savner de gule rullene med bruspulver og lakrisstang i. Det var godt det.


Fortvil ikke. Du kan jo alltids kjøpe et lass online:

http://www.sugarboy.co.uk/acatalog/S..._Fountain.html


:hjelpsom:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 00:48   #98
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alt var bedre før

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Fortvil ikke. Du kan jo alltids kjøpe et lass online:

http://www.sugarboy.co.uk/acatalog/S..._Fountain.html


:hjelpsom:

Takk for link.
Ingen tvil om hva mamma skal få til jul.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 01:13   #99
@nne
Ikke fra NM
 
@nne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: arendal
Innlegg: 301
@nne er litt kul@nne er litt kul@nne er litt kul
Standard

Sv: Alt var bedre før

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Takk for link.
Ingen tvil om hva mamma skal få til jul.

Så stilig! Tipper hun blir kry!

__________________
Barn er utrolig flinke til å etterligne. Samme hvor mye du strever med å lære dem folkeskikk, oppfører de seg akkurat som foreldrene sine
@nne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 11:19   #100
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.704
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alt var bedre før

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Fortvil ikke. Du kan jo alltids kjøpe et lass online:

http://www.sugarboy.co.uk/acatalog/S..._Fountain.html


:hjelpsom:

Dæven! De er knallgode!

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no