|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Nykommer
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: UK
![]() |
![]() Sv: Pappan gikk!Jeg husker jeg stanset bilen utenfor en liten butikk i Industrigata i Oslo. Jeg skulle bare løpe inn for å levere noe. Det ville tatt meg 1 minutt, da jeg stoppet rett utenfor butikken. Jeg hadde 3 åringen min i bilen. Jeg vurderte det dithen at hun trygt kunne sitte i bilen mens jeg løp inn. Jeg hoppet ut, låste bilen og skulle til å gå inn da en dame begynte å skrike til meg. Jeg fikk kjeft så det holdt. Og etter å ha hørt på henne i 5 minutter om hvor uegnet og uansvarlig jeg var som etterlot et barn i låst bil for ett minutt, så valgte jeg bare å hoppe inn i bilen igjen å dra. Mulig hun er alene om å mene at dette var uansvarlig. Men kanskje ikke?
![]() |
#82 |
By the Sea
|
![]() Sv: Pappan gikk!
Nei, pedofile og kidnappere til side - barn på 3 og 5 er ikke ment å skulle klare seg ute i den store verden på en god stund enda.
![]() |
#84 |
Pauset
|
Det hender det at jeg gjør også.. om han er våken og syntes det er ok selv vel og merke. Låser selvfølgelig døren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pappan gikk!Min 3åring hadde vært over alle haugene om jeg hadde gått fra han i 5-7 minutter, garantert! En annen ting er at jeg hadde ikke vilt gitt det ansvaret til en 5åring, det er ett for stort ansvar om det skulle skje noe.Hadde med minsten, nå 4 år, på butikken her om dagen, snudde meg i 2 sekunder og borte var han, jeg leita etter han i 5 minutter, og da var jeg helt skjelven. Men han hadde faktisk ikke gått noen steder, bare satt seg ned bak avishylla i butikken for å se på noe på gulvet. Alt mulig skumlt for gjennom hodet mitt på de minuttene.
![]() |
#86 |
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pappan gikk!det hadde ikke jeg turt. Ikke på Solsiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pappan gikk!Nei, jeg hadde ikke gått fra ungene sånn som beskrevet i HI.
![]() |
#88 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vet ikke om jeg skal ta dette alvorlig. Jeg tar det naturligvis ikke som personlig kritikk. Jeg har vært så mange år i barnehagejobben og hører sjelden om overgrep på barn i barnehager. De tilfellene som har vært har vel vært slått stort opp i media. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Leser
|
Som jeg svarte deg på innlegget så ble det litt for kort formulert, men det skyldes at jeg hadde skrevet mer utdypende om det tidligere. Det jeg mente var at overgrep mot barn som oftest foregår på arenaer hvor det eksisterer en personlig relasjon mellom barnet og overgriperen. Dette betyr i praksis: Omsorgspersoner (mor, far, stemor, stefar, søsken), andre slektninger (besteforeldre, tanter, onkler) eller andre barnet har en relasjon til som lærer, barnehageansatt, nabo, trener. Dette i motsetning til noen som bare tar med seg barn fra kjøpesenter eller gata. Og dette er kjent, ja. Det er ikke noe jeg bare finner på.
![]() |
#90 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pappan gikk!Jeg hadde ikke gått fra en tre åring og en fem åring på et kjøpesenter.
![]() |
#91 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da fikk innlegget ditt straks en annen mening. Da kan jeg til og med til dels være enig med deg. Selv om det også er andre grunner en redsel for at noen skal kidnappe barn som gjør at jeg ikke syns man skal overlate små barn til seg selv på kjøpesentre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
By the Sea
|
![]() Sv: Pappan gikk!Bare i den delen av byen jeg jobber, har det vært flere tilfeller av overgrep mot barn utført av ukjente personer de siste årene.
![]() |
#93 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Pappan gikk!Barnekroken utenfor Ultra på Solsiden ligger like ved to av inn/utgangene til senteret. Dene ene bringer en rett ut mot kanalen (meget dårlig sikret). Den andre rett ut i en bilvei. Forøvrig er det en rulletrapp bare noen meter unna, og en heis litt flere meter unna. Og selvsagt mange innbydende butikker som kan friste til en titt. Iom at "kroken" ligger rett ved inn/utgang, er det stor trafikk av mennesker akkurat her. Jeg har opplevd eldre barn som herjer og ståker voldsomt i denne barnekroken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
hmmm
|
![]() Sv: Pappan gikk!Jeg ville aldri gått fra så små barn på et kjøpesenter. Man vet ikke hva som reker rundt av gale mennesker og barn kan også plutselig finne på ting de ikke burde ha gjort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pappan gikk!Jeg tør ikke å gå ifra barna mine på denne måten noe sted!!
![]() |
#96 |
|
![]() Sv: Pappan gikk!Jeg kan ikke snu ryggen til min lillegutt et sekund uten at han farer avgårde på et eller annet spennende oppdrag, så å sette han igjen noe sted for å vente alene hadde vært helt utopisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Pappan gikk!Min største frykt ved å la barn stå alene er ikke pedofile, men hva de selv kan finne på.
![]() |
#98 |
Twinsouls
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pappan gikk!Ja hadde han hatt min sønn der da han var tre år hadde han ikke gått fra han,jeg kunne ikke snu meg rundt før rakken var langt unna han var helt umulig, stakk av så fort han han hadde sjansen.
![]() |
#99 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Pappan gikk!Skatten på 5,5 kunne jeg latt være et sted alene en liten stund, dersom vi hadde en klar avtale. Han er ansvarsbevisst og fornuftig. Men Rusket på snart 4... nei. Da måtte hun være et sted jeg så henne.
![]() |
|
|