|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hva er det til middag i dag?Idag fikk jeg servert en ny variant av Old El Paso fajitas, det sto "NEW!" på pakken. Allerede da jeg åpnet døren fikk jeg en merkelig stank midt i fjeset, og det viste seg å være nettopp denne nye varianten. Den smakte rett og slett for jævlig. Så ikke prøv den.
#3 |
Håpefull eller håpløs....
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er det til middag i dag?Vi har hatt pannekaker
#4 |
Naiv og Super
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er det til middag i dag?Junior ville ha pannekaker i dag og jeg var snill mamma og adlød. Tomatsuppe i tillegg til de voksne.
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva er det til middag i dag?I dag hadde vi en 80-talls-salat. Navnet fikk den fordi den var utrolig kjedelig og satt sammen av typiske 80-talls ingredienser; isbergsalat, paprika, skinkeboks, ananas, brune bønner. Det var det vi hadde i hus.
#6 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hva er det til middag i dag?
Nuvel unge dame.
#8 |
Ferdig!
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er det til middag i dag?I dag blir det hjemmelaga fiskekaker i brun saus med kokte poteter, gulrot og blomkål med litt tyttebærsyltetøy vedsidenav.
#9 |
søt
![]() Sv: Hva er det til middag i dag?I går spiste vi nydelige, nydelige kjøttkaker laget av elgkalv (ispedd litt vanlig kjøttdeig). Hjemmelaget brun saus, kålstuing, poteter, raspet gulrot og tyttebær.
#10 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Hva er det til middag i dag?Jeg tror det blir fiskewok i dag. Tror fordi det bare blir Eivind og meg til middag, så det kan hende det blir kafé istedet...
#11 |
WF: Sausnebbet
|
|
![]() |
![]() |
#12 |
søt
Ehm, de var det kjæresten min som laget. Kan spørre, men det var fra kjøttdeigen som slakteren hadde malt opp av elgkalven.
#13 |
Dramaqueen
Hvor: Nordens Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er det til middag i dag?*noterer bak øret at jeg skal finne oppskrifta på fiskekakene i ettermiddag eller i morgen til dere* |
![]() |
![]() |
#14 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva er det til middag i dag?Vi skal ha pinnekjøtt i dag.
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva er det til middag i dag?Vi skal ha lettvintvarianten av fisk i form. Laksefileter med sitron og pepper i ildfast form med grønnsaker, smør, sitron og rømme på toppen, stekes i ovnen. Så skulle vi ha poteter til, men der var det tomt gitt, så da blir det ris. |
![]() |
![]() |
#17 |
søt
Han laget de bare på slump, selvsagt. Hadde i melk, eggeplomme, salt, pepper, muskat og griljermel. 500g elgkjøttdeig, og litt mindre vanlig kjøttdeig.
#18 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hva er det til middag i dag?Jeg laget en slags suppe til kvelds. Jeg hakket gulrot, løk, hvitløk, fersk chili, ingefær og paprika og surret det i litt smør. Ja, litt revet limeskall også. Så hadde jeg oppi en boks kokosmelk, saften av en lime og litt fish sauce og lot det boble en stund. Siden den ble litt sterk tømte jeg oppi noen dæsher med Menkomel også, og lot det koke litt til. Så moste jeg alt med stavmixer og serverte med litt kyllingbiter og avocado i skiver. Det ble kjempegodt!
#19 |
Bølle
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er det til middag i dag?Hjemmelagede kjøttkaker, brun saus, poteter, broccoli og gulrotstuing. Det står på middagsmenyen i dag. Nesten ferdiggjort, er det også.
#20 |
drømmende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er det til middag i dag?I dag blir det taco til meg og pita til gubben. Vi er litt sære i matveien.
|
|