Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva fikk du til morsdagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-08, 17:14   #81
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva fikk du til morsdagen?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Dette så jo veldig bra ut, når man ikke vet at 1) det var din tur til å sove lenge uansett og 2) at frokosten hovedsakelig bestod av kokte egg (og at du fikset melk til latten din selv).

Ja, sant. Jeg stod jo opp først i går. Da lillesøster sov til 09.15.

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Glemte det verste: og at far i huset forsvant på jobb like etter frokost. :legger vekk FP og knoter videre på artikkel:

Ah, var det derfor det vanket blomster nå i ettermiddag?

Vel, nå ser det ut til at jeg snart får middag også, så alt i alt er dagen gått i pluss for min del.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 18:24   #82
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så ufattelig plagsomt for de av dere som bobler over av prinsipper og som tror at feiring og morsdag må innebære "kommersielt tull". Arket vesla tegnet på, hadde jeg kjøpt uansett, det samme med frokosten som stod ferdig på bordet. De ekstra timene i senga slapp jeg (de) å kjøpe.

Enig med Skremmern. Morsdagen ble "funnet opp" som en antikrigsdag under (eller rett etter) første verdenskrig. At handelsnæringen prøver å gjøre det til en kjøpefest er ingen grunn til ikke å gjøre noe hyggelig.

Jeg har stor forståelse for at man ikke feirer, vi feirer ikke noe kraftig selv heller, men at det skal være så kommersielt å feire, det forstår jeg ikke.

Og siden jeg ble spurt. Jeg har fått fint kort som Storesøster har tegnet og beskjed om at hun skulle være ekstra snill med meg fordi det var morsdag. Min mor har fått et strikketøy som skal bli sokker, men ikke ble ferdig i tide.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 18:37   #83
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Frokost på senga.

Gammel 10-02-08, 18:58   #84
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk ikke bare en, men TO telefoner fra snuppa i syden.. hun er så skjønn... Ellers så pleier vi ikke feire med å gi gaver, men har pleid å få en tegning/maleri eller kort som hun lager i barnehagen.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 19:02   #85
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så fine gaver da! Vi har ingen tradisjon på gaver, men jeg fikk influensa og to vaffelplater i en pose som vesla hadde tatt med seg fra farmor og farfar.

Sist redigert av Siri : 10-02-08 kl 19:28.
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 19:38   #86
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

har ingen tradisjon på å feire morsdag, men jeg fikk nå et hjemmelaget kort fra hver av ungene som jeg ble veldig glad for.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 19:41   #87
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi feirer ikke morsdag. Men det var min tur til å sove, og litt over halv ett kom mannen snikende i døren og spurte om jeg ville ha kaffe, for det hadde han laget selv om det var morsdag.

Gammel 10-02-08, 19:44   #88
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Den beste gaven var vel det at Poden lot oss sove til nærmer kl. 10 i går og til vekkerklokka ringte kl. 9 i dag (skulle avgårde på badeland).

Regnet ikke med noe mer, men i kveld kom Mannen plutselig på at han ville leie en film til i kveld.

Hørte at han og Poden romsterte på gangen da Mannen var kommet vel hjem igjen. Etter et par minutter kom verden skjønneste 2,5 åring inn med "blåster" til mamma'n sin .

Han kan hvis han vil han Mannen min.....

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 19:44   #89
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Finnes det noen bud for Modne Mødre? Aner meg at de kanskje er på et annet forum :løpe inn dit for å sjekke:

De har sin opprinnelse på et annet forum, men de av oss som var med på å formulere og velge dem ut er i stor grad de samme som var med på å starte opp FP, så de må kunne sies å være veldig relevante her også. Morsdagen bør være en like god anledning som noe annet til å trekke dem frem igjen - du kan lese dem i denne tråden.

Gammel 10-02-08, 20:03   #90
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Gubben hadde glemt hele dagen, attpåtil måtte jeg kjøre kreket til legevakten med patellaluksasjon. Så nå sitter han med beinet høyt og jeg flyr som et piska skinn. Hærrlig med morsdag.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 20:10   #91
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk blomster av mannen og de to minste, og en nydelig smykke-dame av de eldste jentene (sånn til å henge opp smykker på).

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 20:14   #92
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fikk et hjemmelaget kort av storebror og gavekort på ryggmassasje.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 20:21   #93
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Vi feirer ikke handelstandens merkedager.

Men handelstanden gnir seg vel ikke akkuratt i hendene av at du får et hjemmelaget kort og frokost på senga??

Jeg har fått hjemmelaget tegning i selskap med frokost på senga, og en nye vindjakke som jeg ønsket meg.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 20:22   #94
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Vi feirer ikke mors/farsdag

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 20:25   #95
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I utgangspunktet var vel ikke dette handelstandens dag, men de har GJORT det til sin. Jeg er enig med dem som sier at det er da opp til den enkelte hva man gjør ut av det. At man markerer med en tegning og å få sove lenge er da bare oppkvikkende i en travel hverdag. Man MÅ ikke støtte handelstanden, det velger en helt selv.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 20:30   #96
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pio, her.

Men handelstanden gnir seg vel ikke akkuratt i hendene av at du får et hjemmelaget kort og frokost på senga??

Jeg har fått hjemmelaget tegning i selskap med frokost på senga, og en nye vindjakke som jeg ønsket meg.

De gnir seg nok ikke i hendene av hjemmelagde kort og frokost, men de gnir seg nok rimelig godt for alle mannfolkene som har kjøpt blomster!

Jeg er ikke oppvokst med denne skikken, så for meg blir det en merkedag for handelstanden, på lik linje med halloween og valentine.

Gammel 10-02-08, 20:31   #97
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

I utgangspunktet var vel ikke dette handelstandens dag, men de har GJORT det til sin. Jeg er enig med dem som sier at det er da opp til den enkelte hva man gjør ut av det. At man markerer med en tegning og å få sove lenge er da bare oppkvikkende i en travel hverdag. Man MÅ ikke støtte handelstanden, det velger en helt selv.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 20:35   #98
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Fikk telefonsamtale fra min 4-åring som gratulerte meg med morsdagen.

Gammel 10-02-08, 21:05   #99
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

nr 1: far stod opp og tok ungene og morgenstellet uten at JEG registrerte at noen hadde våknet..
nr 2: egenprodusert dukke(6åringen er hyperkreativ og i juleverksted-modus enda! )
nr 3 klem og nuss fra 2åringen
nr 4: frokost på senga ( egentlig ble det frokost ved spisebordet, da vi har dårlig erfaring med melk og kaffe og bløtt egg i senga: ungene klarte å søle UTROLIG mye på en gang..)

nr 5: KANO!!! MED HVIT BAKGRUNNSFARGE, OG SVARTE STRIPER!! ser ut som en kano som SEr BRa ut! nå skal virkelig friluftsspira mi få blomstre!!

Gammel 10-02-08, 21:06   #100
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

I utgangspunktet var vel ikke dette handelstandens dag, men de har GJORT det til sin.

Som de har gjort alt annet til sitt. Kanskje spesielt alle merke- og høytidsdager.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:42.