Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Elektrosmog (Stråling fra trådløse nettverk)

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-08, 22:19   #1
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elektrosmog

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Vi bør ikke tro alt vi hører.

Nei det bør vi ikke, og dette er tydeligivs vanskelig å forstå for mange, men når kildene er på nivå med Mat&Helse, De Grønne, Miljøvernforbundet og VG, altså åpenbart totalt uten ekstern korreks til det det måtte passe dem å påstå, er det spesiell grunn til å være på vakt.

Ben "I'll have the Kool-Aid please" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 22:21   #2
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Nei det bør vi ikke, og dette er tydeligivs vanskelig å forstå for mange, men når kildene er på nivå med Mat&Helse, De Grønne, Miljøvernforbundet og VG, altså åpenbart totalt uten ekstern korreks til det det måtte passe dem å påstå, er det spesiell grunn til å være på vakt.

Ben "I'll have the Kool-Aid please" Murphy

Det kan jeg være enig i, men jeg syns ikke vi skal avfeie det. Forhåpentligvis tar de feil, men igjen så var det med det å være føre vár.....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 22:14   #3
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hørte et intervju med Oddekalv om akkurat dette på NRK, og han hadde virkelig ikke peiling. Kanskje han bare var stresset, men han blandet begreper og i det hele tatt. *mistet troen på ham etter det*

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 22:17   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg hørte et intervju med Oddekalv om akkurat dette på NRK, og han hadde virkelig ikke peiling. Kanskje han bare var stresset, men han blandet begreper og i det hele tatt. *mistet troen på ham etter det*

Jeg hørte akkurat det samme intervjuet. (I alle fall håper jeg at det var det, og at de ikke lot ham få lov til å drite seg ut flere ganger.) Det var fryktelig, fryktelig pinlig, og jeg reagerte akkurat som du.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 22:18   #5
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg hørte akkurat det samme intervjuet. (I alle fall håper jeg at det var det, og at de ikke lot ham få lov til å drite seg ut flere ganger.) Det var fryktelig, fryktelig pinlig, og jeg reagerte akkurat som du.

"Med respekt å melde, jeg er byggmester og kan like mye om stråling som deg, professor i elektronikk" sitat av Oddekalv, fritt etter hukommelsen mest sannsynlig med feil, men det var noe sånt han sa.

Sist redigert av annemede : 02-03-08 kl 22:42.
Gammel 02-03-08, 22:32   #6
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Her og her er det to undersøkelser som sier at det er en liten opphopning av antall tilfeller med misdannelser og kreft av de som bor nærme høyspentledninger, men det er ikke statistisk signifikant, ihvertfall ikke i den siste undersøkelsen som jeg linker til.

Gammel 02-03-08, 22:48   #7
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Det mest paradoksale er vel at stråling for å forhindre kreft kan gi opphav til sekundærcancer, som følge av strålingen, men det vil skje langt, langt frem i tid, og med tanke på den kraftige feltet en kreftpasient blir bestrålt med, og hvor langt frem i tid en regner med at sekundærcanceren kan oppstå synes jeg det er besynderlig at kreft av stråling fra f.eks. høyspentledninger skal kunne inntreffe etter såpass kort tid som det blir antydet.

Gammel 02-03-08, 22:56   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Med respekt å melde, jeg er byggmester og kan like mye om stråling som deg, professor i elektronikk" sitat av Oddekalv, fritt etter hukommelsen mest sannsynlig med feil, men det var noe sånt han sa.

Og da han begynte å snakke om Tesla og åpenbart ikke visste at det ikke hadde noe med saken å gjøre overhodet.

Det mest paradoksale er vel at stråling for å forhindre kreft kan gi opphav til sekundærcancer, som følge av strålingen, men det vil skje langt, langt frem i tid, og med tanke på den kraftige feltet en kreftpasient blir bestrålt med, og hvor langt frem i tid en regner med at sekundærcanceren kan oppstå synes jeg det er besynderlig at kreft av stråling fra f.eks. høyspentledninger skal kunne inntreffe etter såpass kort tid som det blir antydet.

Man må selvsagt skille mellom snill stråling og slem stråling.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 22:59   #9
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Og da han begynte å snakke om Tesla og åpenbart ikke visste at det ikke hadde noe med saken å gjøre overhodet.

Definitivt samme intervjuet ja. Jeg vekslet mellom å holde på å flire meg ihjel av ham, og synes synd på ham for at han ikke klarte å roe seg ned.

Man må selvsagt skille mellom snill stråling og slem stråling.

Selvfølgelig, snill stråling dreper ikke, det gjør bare slem stråling. Akkurat som kuler fra medsoldater ikke dreper. Eller ...

Gammel 02-03-08, 22:54   #10
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt på siden: Jeg dumpet over Ystenes sin online bok om "Myter innen naturvitenskapen", jeg har lest der før og avlært en hel del jeg trodde stemte.

Akkurat i denne diskusjonen syns jeg at "Alle typer stråling vil i prinsippet kunne påvirke oss på samme måte." var interessant lesning.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 22:58   #11
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Litt på siden, men en av grunnene til at jeg fremdeles angrer litt på at jeg ikke gikk på NTNU, var at jeg kunne tenkt meg å hatt Ystenes som foreleser.

Gammel 04-03-08, 10:46   #12
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elektrosmog (Stråling fra trådløse nettverk)

Jeg har ikke hatt mannen, men jeg er ikke overrasket over å høre at han kanskje er litt spesiell. Men betyr det virkelig at det han skriver mister helt troverdigheten, altså?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 10:59   #13
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg har ikke hatt mannen, men jeg er ikke overrasket over å høre at han kanskje er litt spesiell. Men betyr det virkelig at det han skriver mister helt troverdigheten, altså?

Ikke helt, men når man har mistet respektet for en person, så mister personen litt troverdighet også. Han er veldig arrogant og har en vannvittig "jeg vet best"-holdning, spesielt til personer som velger en annen studieretning enn det han synes er smart (sånne tullinger som velger maskin eller marin, eller gud forby indøk, får ikke mye kred hos han).

Gammel 04-03-08, 11:13   #14
Nebbia
Passiv

Standard

Oppførselen har en tendens til å overskygge alt annet man måtte ha av kvaliteter. Jeg hørte en debatt på radioen i går hvor man diskuterte synske som hjelper politiet. De synskes motpart var Skepsis-redaktør Asbjørn Dyrendal. I stedet for å bruke de eneste argumentene man kan i slike diskusjoner – faktaopplysninger – prøvde han å hovere, og sa noe slikt som "da blir de jævelig stille, og går sin vei". Jeg tviler på at Skepsis fikk mange nye tilhengere etter den diskusjonen. Det hjelper ikke hvor kunnskapsrik du er, når du fremstår som en idiot i formidlingen – uten sammenlikning med Ystenes for øvrig.

Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 11:34   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ystenes er rett og slett fanatisk skeptisk. Jeg liker kjempegodt mye av det han gjør, som Sprøytvarsleren, men han lever litt mye i sin egen verden. Underholdende og morsom, altså, men også hoverende, arrogant og temmelig selvgod.

Gammel 04-03-08, 18:08   #16
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ystenes er rett og slett fanatisk skeptisk. Jeg liker kjempegodt mye av det han gjør, som Sprøytvarsleren, men han lever litt mye i sin egen verden. Underholdende og morsom, altså, men også hoverende, arrogant og temmelig selvgod.

Eller når han snakker om sine barns behov for zpezzielle skoler fordi de er zå zpezzielle. de er sikkert gløgge, altså, men det er noe med måten han sier det på, som gir en lyst til å gi dem Fi-Fi og Fo-fo og be dem sitte bakerst i klasserommet og regne ørretboka.

Gammel 04-03-08, 18:26   #17
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Eller når han snakker om sine barns behov for zpezzielle skoler fordi de er zå zpezzielle. de er sikkert gløgge, altså, men det er noe med måten han sier det på, som gir en lyst til å gi dem Fi-Fi og Fo-fo og be dem sitte bakerst i klasserommet og regne ørretboka.

På en annen side så har han jo satt søkelys på et problem i den norske skolen, nemlig at veldig intelligente barn blir understimulert i den norske skolen.

Gammel 05-03-08, 23:00   #18
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Han foreleste i kjemi da jeg gikk første året der oppe, og begynte andre forelesningen i semesteret til å gjøre narr av alle feilene som studentene året før hadde gjort på eksamen. Veldig motiverende. Det beste var egentlig den fantastiske teknikken han hadde med den rulleoverheaden han skrev på.

Det hadde jeg nesten glemt!

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Han er veldig arrogant og har en vannvittig "jeg vet best"-holdning, spesielt til personer som velger en annen studieretning enn det han synes er smart (sånne tullinger som velger maskin eller marin, eller gud forby indøk, får ikke mye kred hos han).

Nemlig. Supert utgangspunkt i en sal der det bare er studenter som er så dumme at de har valgt noe slikt.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Godt jeg ikke er den eneste som synes akkurat dette. For all del, barna er sikker smarte og vel så det, men hvorfor skal han presisere det så veldig?

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, kreft, stråling

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:17.