|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Elektrosmog
Nei det bør vi ikke, og dette er tydeligivs vanskelig å forstå for mange, men når kildene er på nivå med Mat&Helse, De Grønne, Miljøvernforbundet og VG, altså åpenbart totalt uten ekstern korreks til det det måtte passe dem å påstå, er det spesiell grunn til å være på vakt. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Pauset
|
Det kan jeg være enig i, men jeg syns ikke vi skal avfeie det. Forhåpentligvis tar de feil, men igjen så var det med det å være føre vár..... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: ElektrosmogJeg hørte et intervju med Oddekalv om akkurat dette på NRK, og han hadde virkelig ikke peiling. Kanskje han bare var stresset, men han blandet begreper og i det hele tatt. *mistet troen på ham etter det* |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Jeg hørte akkurat det samme intervjuet. (I alle fall håper jeg at det var det, og at de ikke lot ham få lov til å drite seg ut flere ganger.) Det var fryktelig, fryktelig pinlig, og jeg reagerte akkurat som du. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ser lyst på livet
|
"Med respekt å melde, jeg er byggmester og kan like mye om stråling som deg, professor i elektronikk" sitat av Oddekalv, fritt etter hukommelsen mest sannsynlig med feil, men det var noe sånt han sa. Sist redigert av annemede : 02-03-08 kl 22:42. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Elektrosmog |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: ElektrosmogDet mest paradoksale er vel at stråling for å forhindre kreft kan gi opphav til sekundærcancer, som følge av strålingen, men det vil skje langt, langt frem i tid, og med tanke på den kraftige feltet en kreftpasient blir bestrålt med, og hvor langt frem i tid en regner med at sekundærcanceren kan oppstå synes jeg det er besynderlig at kreft av stråling fra f.eks. høyspentledninger skal kunne inntreffe etter såpass kort tid som det blir antydet. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Og da han begynte å snakke om Tesla og åpenbart ikke visste at det ikke hadde noe med saken å gjøre overhodet.
Man må selvsagt skille mellom snill stråling og slem stråling. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ser lyst på livet
|
Definitivt samme intervjuet ja. Jeg vekslet mellom å holde på å flire meg ihjel av ham, og synes synd på ham for at han ikke klarte å roe seg ned.
Selvfølgelig, snill stråling dreper ikke, det gjør bare slem stråling. Akkurat som kuler fra medsoldater ikke dreper. Eller ... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
<*(((<
|
Sv: ElektrosmogLitt på siden: Jeg dumpet over Ystenes sin online bok om "Myter innen naturvitenskapen", jeg har lest der før og avlært en hel del jeg trodde stemte. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
<*(((<
|
Sv: Elektrosmog (Stråling fra trådløse nettverk)
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Hertuginne
|
Ikke helt, men når man har mistet respektet for en person, så mister personen litt troverdighet også. Han er veldig arrogant og har en vannvittig "jeg vet best"-holdning, spesielt til personer som velger en annen studieretning enn det han synes er smart (sånne tullinger som velger maskin eller marin, eller gud forby indøk, får ikke mye kred hos han).
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Elektrosmog (Stråling fra trådløse nettverk)Ystenes er rett og slett fanatisk skeptisk. Jeg liker kjempegodt mye av det han gjør, som Sprøytvarsleren, men han lever litt mye i sin egen verden. Underholdende og morsom, altså, men også hoverende, arrogant og temmelig selvgod.
|
|
|
#16 |
|
Epikur
|
Eller når han snakker om sine barns behov for zpezzielle skoler fordi de er zå zpezzielle. de er sikkert gløgge, altså, men det er noe med måten han sier det på, som gir en lyst til å gi dem Fi-Fi og Fo-fo og be dem sitte bakerst i klasserommet og regne ørretboka.
|
|
|
#17 |
|
Ser lyst på livet
|
På en annen side så har han jo satt søkelys på et problem i den norske skolen, nemlig at veldig intelligente barn blir understimulert i den norske skolen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nemlig. Supert utgangspunkt i en sal der det bare er studenter som er så dumme at de har valgt noe slikt.
Godt jeg ikke er den eneste som synes akkurat dette. For all del, barna er sikker smarte og vel så det, men hvorfor skal han presisere det så veldig? |
|
|
|