Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp/hushjelp?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-08, 12:41   #1
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Eg ønsker meg vaskehjelp, og det er fordi eg er lat. Det tar jo ikkje SÅ lang tid å ta helgevasken i ei leiligheit på 80 kvadrat. Og no når eg har pemisjon burde eg absolutt klare å få tid til det. No har eg f.eks surfa på nettet i snart ein time. I løpet av den tida kunne eg ha støvsugd her og tatt badet. Kanskje eg hadde fått skifta på sengene og.
Det blir vaska altfor sjelden her. Og grunnen er rett og slett at både eg og mannen hatar å vaske. Vi har prøvd å skjerpe oss fleire gangar og innføre faste dagar då ting skal gjerast, men det sklir alltid ut igjen etter ei stund. Så no har eg innsett at dersom det skal sjå nokonlunde skikkelig ut her så må vi skaffe oss vaskehjelp. Då tenker eg eit par timar kvar torsdag for å få vaska badet og vaska over golva. Resten bør vi klare sjølv.

Gammel 04-01-08, 23:47   #2
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Man er vel ikke lat om man har vaskehjelp, man er bare flink til å prioritere

Skulle gjerne hatt det selv også, men er så gjerrig (pluss at jeg tjener ikke så veldig mye pr mnd). Så gulvene får :mann: vaske (iallfall innimellom )

Gammel 06-01-08, 01:56   #3
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp/hushjelp?

Jeg veit ikke hvordan det er med andre, men jeg kunne godt tenkt meg å ha en sånn hushjelp. Og ja, jeg er lat.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 03:57   #4
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg veit ikke hvordan det er med andre, men jeg kunne godt tenkt meg å ha en sånn hushjelp. Og ja, jeg er lat.

Det er da ikke noe å være flau for. *lat og stolt*

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 02:35   #5
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, man er smart!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 13:00   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har bare lest hovedinnlegget, men hva i alle dager er galt med å være litt lat, da, hvis det er derfor man har vaskehjelp? Jeg er sterk tilhenger av at man skal bruke tiden sin til det man virkelig vil bruke tiden sin til, så lenge det ikke går ut over noe enda viktigere, kanskje. Vil man ikke vaske og har penger til vaskehjelp, så javel? Ingenting er vel bedre? Jeg synes altfor mange mennesker bruker tiden sin feil, altså på noe annet enn det de egentlig ønsker. Når det er sagt, så vil ikke jeg ha vaskehjelp, men det er av helt andre årsaker. Jeg vil ikke ha andre mennesker inn i huset mitt på den måten. Dessuten liker jeg å gjøre det trivelig rundt meg og så har jeg en mann som vasker.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 23:26   #7
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, synes ikke det. Vi har hatt en som vasket hver 14. dag. Vi har det ikke nå, men det skal gjenopptas når vi får litt mer penger. Pappa himlet med øynene, men mamma satte ham på plass. Lett for HAM å himle, mamma var hjemme til jeg var 11.

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.