Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvilket juleservise har du?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-07, 20:27   #81
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket juleservise har du?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hvor mye koster det, da?

Jeg betalte 12000 for 12 middags kuvert, så det er ikke av de dyreste.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 21:15   #82
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Nå håper jeg for Guds skyld at du enten har skrevet en 0 for mye eller har så mye penger at du bruker dem som dopapir.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 21:16   #83
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 12-11-07, 21:17   #84
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg kan gi deg litt service jeg. Hva vil du ha? Julevask?

Jeg har ikke juleservise, og jeg har ingen plane rom å skaffe meg noe, av tre årsaker:

1. Jeg har enda ikke sett noe jeg liker.
2. Jeg har virkelig overhodet ingen plass å gjøre av det. Hvor i huleste oppbevarer dere alt dette? Hilsen en med verken kjeller eller loft.
3. Husker ikke, men jeg er sikker på at jeg hadde enda en grunn.

Det blir da julete nok med duker, stearinlys, servietter og annen stæsj, vel?

Forresten lurer jeg veldig på hva Disneyservice er. Siden vi allerede har avklart hva juleservice er, mener jeg.

Jeg har mitt i kjøkkenskapene jeg
Stort og nytt kjøkken..

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 21:20   #85
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Oppbevaring av serviser?
Noe på kjøkkenet, og noe i glass-skap som står på spisestua.

Jeg bruker forresten mine "fin-serviser" hver gang jeg har gjester på middag. Selv om det er på en hverdag.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 09:29   #86
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Disney koster 300 for et middagsfat og en forettstallerken.. og så kommer jo suppe utenom. Og det som er dyrt hos firkløveren er tilbehøret ikke fatene. Tror suppeterinen vår kostra 2300kr. og er liten. Ville IKKE ha den.. men tror du svigermor hører. nesten som jeg vurderer å selge litt nå som vi er i pengeknipe.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 09:40   #87
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nisseserviset til Porsgrund til kaffe. Og så har jeg et frokostservice fra Skeidar med noe grusomme nissegreier på. Alt er gaver og jeg ville nok ikke kjøpt det selv, men det er nå litt koselig å ha de i jula da. Vi har et helt enkelt hvitt servise fra Porsgrund (Cuisine) og det brukes både til hverdags og fest, så jeg føler ikke behov for fler juleserviser eller middagservise med nisser.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 11:27   #88
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke juleservise.

Jeg ble jo nysgjerrig av å lese denne tråden, og måtte titte litt på dette disneyserviset. Der fant jeg denne:

Det var en lysestake som kunne fått stå på bordet hos meg. Veldig morsom.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 12:22   #89
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har ikke. Hadde vi hatt skap-plass så kanskje.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 17:11   #90
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

jaja -jeg vet at mange synes at julesevise er noe av det myest harry de kan tenke seg . Selv har jeg nok blitt mer julete med årene og nå kunne jeg godt tenke meg frokstservise med julemotiv.

Jeg har ikke kikket så mye rundt ennå, men dette er litt fint synes jeg:

Hvilket servise har du? Gjerne bilder :glise:

Dette er faktisk en av de bedre jeg har sett, og kunne til nød strukket meg til å ha kaffeservise. Hvis jeg var helt nødt til å ha et vel og merke. Og det er jeg heldigvis ikke.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 19:43   #91
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Disney koster 300 for et middagsfat og en forettstallerken.. og så kommer jo suppe utenom. Og det som er dyrt hos firkløveren er tilbehøret ikke fatene. Tror suppeterinen vår kostra 2300kr. og er liten. Ville IKKE ha den.. men tror du svigermor hører. nesten som jeg vurderer å selge litt nå som vi er i pengeknipe.

Høres lurt ut. Det er det jeg alltid får høre fra de gamle når jeg argumenterer mot sølvtøy "Ja, men det er jo sølv, du kan jo selge det hvis du trenger penger". Lurer på hva de hadde sagt hvis man faktisk tok dem på ordet

Vil svigermor legge merke til det hvis suppeterrinen er borte? Hvis hun gjør det kan man jo bare si at den er knust

Gammel 13-11-07, 20:42   #92
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tullet litt her for jeg fikk en suppeterin, tre boller, tre fat og en ildfast form også.

Gammel 13-11-07, 21:26   #93
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg ble jo nysgjerrig av å lese denne tråden, og måtte titte litt på dette disneyserviset. Der fant jeg denne:

Å fytti så grusomt.

Gammel 13-11-07, 23:18   #94
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Å fytti så grusomt.

Den var jo så stygg at den var morsom da. Om den var alene vel og merke så den ble et slags "kitch høydepunkt".

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 23:30   #95
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Hjerteserviset fra Porsgrund. Det er ikke i produksjon lenger, men moren min har kjøpt det til meg over flere år på lagersalg. Så det er vel. 2.sortering vi har, men du skal lete godt for å finne pirk på det når det er såpass mye mønster på kantene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 15:42   #96
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Den var jo så stygg at den var morsom da. Om den var alene vel og merke så den ble et slags "kitch høydepunkt".

Kanskje. Men at man kan lage noe så stygt.

Gammel 14-11-07, 15:53   #97
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden har forresten noe jule-barneservise som han fikk for to år siden, det hadde jeg nesten glemt. Det var pent nok det, til sånn barnebruk. (Kanskje jeg nå egentlig burde slå sammen denne tråden med barneservisetråden?)

Gammel 14-11-07, 20:26   #98
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Kanskje. Men at man kan lage noe så stygt.

Akkurat det er jo ganske utrolig. Man må virkelig ha prøvd.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 22:08   #99
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Standard

Oj, denne var jo til og med too much for meg (og det sier ikke så rent lite).

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Gammel 15-11-07, 22:28   #100
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oj, denne var jo til og med too much for meg (og det sier ikke så rent lite).

Too much? Næh ... Den er litt sånn "i alle dager, Monsoon, hva ER det du har satt på bordet i dag?", mens alle barna stirrer med store øyne, og synes den er kjempekul.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.