|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#82 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket juleservise har du?
Nå håper jeg for Guds skyld at du enten har skrevet en 0 for mye eller har så mye penger at du bruker dem som dopapir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Erfaren nok
|
Jeg har mitt i kjøkkenskapene jeg
![]() |
#85 |
Energisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket juleservise har du?Oppbevaring av serviser? |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Øyboer
![]() Sv: Hvilket juleservise har du?Disney koster 300 for et middagsfat og en forettstallerken.. og så kommer jo suppe utenom. Og det som er dyrt hos firkløveren er tilbehøret ikke fatene. Tror suppeterinen vår kostra 2300kr. og er liten. Ville IKKE ha den.. men tror du svigermor hører. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Borte
|
![]() Sv: Hvilket juleservise har du?Jeg har nisseserviset til Porsgrund til kaffe. Og så har jeg et frokostservice fra Skeidar med noe grusomme nissegreier på. Alt er gaver og jeg ville nok ikke kjøpt det selv, men det er nå litt koselig å ha de i jula da. Vi har et helt enkelt hvitt servise fra Porsgrund (Cuisine) og det brukes både til hverdags og fest, så jeg føler ikke behov for fler juleserviser eller middagservise med nisser.
![]() |
#88 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvilket juleservise har du?Jeg har ikke juleservise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Hvilket juleservise har du?Vi har ikke. Hadde vi hatt skap-plass så kanskje.
![]() |
#90 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Dette er faktisk en av de bedre jeg har sett, og kunne til nød strukket meg til å ha kaffeservise. Hvis jeg var helt nødt til å ha et vel og merke. Og det er jeg heldigvis ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Travelt opptatt
|
Høres lurt ut. Det er det jeg alltid får høre fra de gamle når jeg argumenterer mot sølvtøy "Ja, men det er jo sølv, du kan jo selge det hvis du trenger penger". Lurer på hva de hadde sagt hvis man faktisk tok dem på ordet
![]() |
#93 |
navnet sjemmer ingen
Å fytti så grusomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hvilket juleservise har du?Jeg har Hjerteserviset fra Porsgrund. Det er ikke i produksjon lenger, men moren min har kjøpt det til meg over flere år på lagersalg. Så det er vel. 2.sortering vi har, men du skal lete godt for å finne pirk på det når det er såpass mye mønster på kantene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
navnet sjemmer ingen
Kanskje. Men at man kan lage noe så stygt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvilket juleservise har du?Poden har forresten noe jule-barneservise som han fikk for to år siden, det hadde jeg nesten glemt. Det var pent nok det, til sånn barnebruk. (Kanskje jeg nå egentlig burde slå sammen denne tråden med barneservisetråden?)
![]() |
#99 |
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket juleservise har du?Oj, denne var jo til og med too much for meg (og det sier ikke så rent lite).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Peppy!
|
Too much? Næh ... Den er litt sånn "i alle dager, Monsoon, hva ER det du har satt på bordet i dag?", mens alle barna stirrer med store øyne, og synes den er kjempekul. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|