|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
ssscccuphersfantassschisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg har fått ris på stumpen, men kan ikke annet enn å si at vi nesten fortjente det. Etter å ha tent på litt gress, og malt hele kjellerstua med lim. Skjønner godt at mamma og pappa ble litt frustrerte. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Pauset
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Faren min slo meg et par ganger da jeg var rundt 5 år. Det jeg ikke glemmer ved det var at jeg ikke forsto hvorfor han slo. Han la meg over knærne og dasket. Jeg var en forsiktig jente og oppførte meg vanligvis bra. Jeg husker hvor utrygg jeg ble en periode etter dette skjedde. Jeg var redd for å provosere ham slik at jeg fikk mer bank. Sist redigert av Jessica : 28-10-07 kl 18:29. Årsak: måtte bare presisere at jeg har hatt det bra... |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Epikur
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg blir utrolig lei meg, men dessverre ikke overrasket over å lese dette. Jeg har jo visst det, etter å ha jobbet med historisk barnevern, at dette var vanlig også i vår generasjon. Men dere er ikke tall og statistikk, dere er mennesker av kjøtt og blod!
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 28-10-07 kl 20:11. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
godt brukt
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg blir utrolig trist av å lese denne tråden. Jeg skjønner jeg har hatt en veldig god og trygg barndom.. Det er ufattelig at voksne folk får seg til dette,- og aller mest er det ufattelig hvor mange som har opplevd dette. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?:borte:
"Natten her, er ikke bare et stjernevær. Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.) Sist redigert av Aminta : 30-10-07 kl 09:34. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Åh, Aminta.
|
|
|
#88 |
|
superbruker
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg har en far med store problem. Han prøvde å slå meg et par ganger men det fikk mamma satt en stopper for. Hun klarte ikke å stoppe det psykiske.
|
|
|
#89 |
|
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Når foreldre blir sinte, hyler skriker og slår, så er det ikke "straff", det er terror! Det har ingenting med pedagogikk eller oppdragelse å gjøre.
Sist redigert av Bequita : 01-11-07 kl 08:59. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2015
![]() |
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg ble slått med belte hver gang jeg var rampete og det var jeg ofte |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg ble slått med belte hver gang jeg var rampete og det skjedde ofte |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Åh, gammel tråd ja...
Firebarnsmor. Sist redigert av Hulda : 20-11-15 kl 15:42. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg fikk aldri noen form for straff som jeg kan huske. Jeg var stort sett nokså grei å ha med å gjøre og fant ikke på mye tull. Kranglet litt med søsteren da ...
|
|
|
#94 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg har fått kjeft og Pappa var vel kanskje ikke alltid like pedagogisk i sine uttalelser. Og en periode i tenårene hadde vi noe slikt at hvis jeg kom ti minutter for seint inn ble det ti minutter tidligere inn dagen etter. Ellers ikke noe straffing å snakke om.
|
|
|
#95 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Avvisning og taushet. Det var forferdelig, jeg hadde ofte ingen ide om hvorfor. Eller hvordan jeg skulle gjøre opp for meg så vi kunne gå tilbake til normalen. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?
Det så jeg først nå ...
|
|
|
#97 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2011
![]() |
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg fikk faktisk ris noen få ganger så jeg må jo være litt gammel |
|
|
|
|
|
#98 |
|
anglofil
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Herlighet så utrolig trist men nyttig "påminnelsestråd" å lese i disse tider. Vi har jammen kommet langt bare med en generasjon i Norge. Det er viktig med perspektiver i disse tider der "vi" ofte sitter oppe på vår høye hest og snakker om andre "middelalderske" kulturer.
|
|
|
#99 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2011
![]() |
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg er ikke så sikker på om vi har kommet så langt egentlig. Barn av foreldre som fungerte dårlig hadde det vanskelig før men de har det neppe enklere nå. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
anglofil
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jo, jeg tror virkelig det sitter mye lenger inne i dag å utøve fysisk "straff" på barn en det bare gjorde for en generasjon siden. Utrolig stor forskjell i holdninger og selvfølgelig har lovverket gjort sitt.
|
![]() |
|
|