Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

TV-aksjonen - er du med på å gi 200-500 kr (eller mer)?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du med på å gi et større beløp til tv-aksjonen i år?
Ja, jeg skal gi over 500 kr 7 5,30%
Ja, jeg skal gi 200-500 kr 80 60,61%
Jeg skal gi 100-200 kr 28 21,21%
Jeg skal gi under 100 kr 15 11,36%
Nei, jeg skal ikke gi noe 2 1,52%
Deltakere: 132. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-07, 18:28   #1
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TV-aksjonen - er du med på å gi 200-500 kr (eller mer)?

Vi ga 250,- i tillegg til å bære bøsse.

Gammel 21-10-07, 18:44   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi ga kr 200.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 18:44   #3
Albertine
Passiv

Standard

Vi har gitt pr. telefon, men det er greit å ha noen slanter å putte på bøssa også. Det var en andreklassing som gikk her, og jeg (som hadde glemt å ha kontanter klare) klarte å skrape sammen den nette sum av 26 kroner. Gi så det svir.

Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 19:08   #4
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde glemt å ta ut penger , så her tømte vi småpengesparegrisen. Jeg tipper det var litt over 200, som er sånn ca. det vi pleier å gi.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 19:10   #5
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Alle må gi det de føler de kan og har råd til.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 20:00   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må visst ringe. Det kom ingen hit i år heller.

Gammel 21-10-07, 20:21   #7
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Vi fikk lapp på døren for vi var ikke hjemme.

Gammel 21-10-07, 20:23   #8
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå er jeg ferdig med bøssebærerrunden, og ut fra den er min erfaring at 100 kroner er standard. Det er de som gir bare det de har av mynt (ofte mindre enn 20 kroner) og heldigvis de som gir mer. Når jeg fikk høre at "uff, jeg har ikke mer enn ..." så ga jeg dem lappen med nummeret til givertelefonen og tilføyde at det var bare å ringe inn.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 20:24   #9
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Det må da være rom for å gi 20 kroner uten å bli uglesett.

Gammel 21-10-07, 20:30   #10
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Det synes jeg jaggu meg også. Alle monner drar. Og nå mener jeg absolutt alle.

Også må det også være rom til å velge å støtte noe annet i stedet for akkurat denne aksjonen, hvis det er noe annet som man synes er viktigere, og bare har råd til å støtte ett formål.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 21:05   #11
tiril
Passiv

Standard

Kan begynne å lure på det ja..
Var på besøk hos nokon i fam.som for øyeblikket er langt på minus sida, dei tok likevel det det dei hadde liggande av myntar og lot barna putte på. Stor stas for barna. Så spør mannen i huset om dei hadde fått inn masse. Svaret dei får kjem i eit surt tonefall:"Joda dei fleste hadde lagt nedi lappar"

Gjett om mannen i huset vart brydd og flau. No er denne familien rause til vanlig, men som sagt dei har hatt en del ektra utgifter og hadde rett og slett ikkje meir i mynt eller på konto.
Kjennte att eg fekk en sånn liten motvilje til å gi når eg hørte svaret han fekk(deet var noko med tonen som sa at det var bedritent å gi såååå lite). Men gir selfølgelig likevel. Faktisk mannen som putta på i år, aner ikkje kor mykje, men tippar rundt 100 kroner,blakke som vi er for øyeblikket.

Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 21:13   #12
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Det kom ingen hit og så ingen her oppe når vi var å gikk tur.
Og ikke kan vi ringe inn. Har telefoner gjenno jobben til mann.

Gammel 21-10-07, 21:14   #13
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Det kom ingen hit og så ingen her oppe når vi var å gikk tur.
Og ikke kan vi ringe inn. Har telefoner gjenno jobben til mann.

De har sikkert et kontonr du kan gi via, om du vil. Det var et nummer man kunne ringe for å forhøre seg om ting og tang, et eller annet 2525.

Gammel 21-10-07, 21:16   #14
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes bøssebærere skal takke pent uansett hva de får i bøssene, for mange mennesker gir over konto eller til andre formål.

Likevel så finnes det mennesker her til lands som kanskje aldri gir mer enn 20 kroner til veldedighet i året og det synes jeg faktisk er temmelig skammelig. Det er svært få som ikke har råd til å gi mer enn det.

Gammel 21-10-07, 23:40   #15
TBM
Passiv

Standard

Såklart!

Ungene og jeg har gått med bøsser i dag. Mange er borte og mange har ikke kontanter - og hvem har så mye av det i dag? Jeg tenker at mange gir en god del til andre gode formål også, og i tillegg kan det hende de ringer inn til givertelefonen. Det viktigste ved siden av å samle inn penger er å gjøre ungene klar over at vi trenger å gjøre en jobb for andre.

Selv har jeg alltid prioritert TV-aksjonen, det har vel noe med at jeg har gode minner fra den dagen da jeg var liten (mye spennende på TV!) og med at foreldrene mine ga en god del.

I år har jeg ikke gitt så mye - men skal ringe inn med ungene i morgen. Vi bruker å ringe en gang for alle sammen, eller så gir vi ca kr 1000. Men - for tiden har vi ingen fadderbarn og ingen andre veldedige organisasjoner vi støtter - så egentlig gir vi veldig lite for tiden...

Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 23:50   #16
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Og da kan man trekke fra på skatten, og dermed gi enda litt ekstra
28 øre av hver krone.

Hvis du skal trekke det fra på skatten må du 1) gi 500 kroner eller mer og 2) oppgi fødselsnummeret ditt på giroen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 00:02   #17
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Vi gav 275 kr i år, 100 på bøssa og 175 på givertelefonen. Vi pleier å gi ca 200 kr på tv aksjonen, er ellers faste givere til kreftforeningen, norsk folkehjelp m.fl

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 10:21   #18
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis du skal trekke det fra på skatten må du 1) gi 500 kroner eller mer og 2) oppgi fødselsnummeret ditt på giroen.

Sånn var det ja

HH: Igår gråt jeg også. Mange sterke bilder, særlig gutten som hadde gul lue, fryktelig vondt og var døende. Det er bare trist.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 10:25   #19
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi var ikke hjemme da bøssebærerne var her, men har ringt inn på givertelefonen.

Det viktigste uansett må vel være at man gir etter evne og ikke føler press fra andre om hvor mye man skal gi.

10,- er bedre enn ingenting.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 12:03   #20
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

HH: Igår gråt jeg også. Mange sterke bilder, særlig gutten som hadde gul lue, fryktelig vondt og var døende. Det er bare trist.

Ja, alle gjorde inntrykk på meg, men bildet av den lille syke gutten som satt i sengen sin har virkelig brent seg fast på netthinna.

Helt klart, Obelix, men det er fortsatt de som ikke VIL avse det engang. Dessverre kjenner jeg velstående folk som er meget dårlige til å gi til veldedige formål, selv om de har evner til det.

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Det viktigste uansett må vel væl re at man gir etter evne og ikke føler press fra andre om hvor mye man skal gi.

10,- er bedre enn ingenting.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:50.