Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Valg 07, har du bestemt deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du bestemt deg?
Selvsagt, jeg skal stemme RV 3 2,24%
Selvsagt, jeg skal stemme SV 29 21,64%
Selvsagt, jeg skal stemme AP 27 20,15%
Selvsagt, jeg skal stemme V 13 9,70%
Selvsagt, jeg skal stemme SP 3 2,24%
Selvsagt, jeg skal stemme Krf 2 1,49%
Selvsagt, jeg skal stemme H 19 14,18%
Selvsagt, jeg skal stemme Frp 5 3,73%
Jeg skal stemme annet parti enn nevnte over 1 0,75%
Nei, jeg tviler fortsatt jeg.... 32 23,88%
Deltakere: 134. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-07, 21:57   #81
Nebbia
Passiv

Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Eller Frp, da, som det heter i Oslo.

Denne tabloide fremstillingen står ikke tilbake for noe som produseres i Akersgata.

Hva skjer om man stemmer på SV? Er ikke det egentlig en stemme til Ap og Rune Gerhardsen og dermed en støtte til smugling av tobakk og alkohol og bruk av svart dagmamma? I sannhet SVs kjerneverdier

Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 23:39   #82
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg stemmer vanligvis RV, men synes de er ganske usynlige her hvor vi bor nå. Kommer i hvertfall til å slenge på noen SV'ere jeg kjenner bedre.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 10:08   #83
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg tester VGs valgbarometere så er det Venstre, Høyre og Krf ( :dåner: ) som kommer øverst. Jeg har testet flere ganger og svart litt forskjellig på de punktene som ikke er så viktige for meg. Jeg vet at det er mange venstre anhengere her. Kan noen fortelle meg hva som er bra og dårlig med venstres politikk? Ikke sammenlignet med den røde siden men med de andre blå.

Jeg må dessverre innrømme at jeg som ytlenning ikke har satt meg enormt inn i norsk politikk. Selvsagt får jeg med meg en hel del, men da jeg ikke får stemme i stortingsvalget så engasjerer jeg meg ikke så mye før det valget. Men nå får jeg jo endelig stemme igjen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 10:16   #84
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde jeg bodd i Norge i den kommunen vi antakelig flytter til hadde jeg stemt AP. De har gjort masse bra for kommunen.

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 10:18   #85
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vingler. Jeg regner meg vanligvis som arbeiderpartivelger, men ved de forrige to valgen har jeg stemt SV. Og jeg heller litt mot SV igjen, for jeg syns at AP er litt for feige i bybanesaken.

Gammel 27-08-07, 14:07   #86
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Når jeg tester VGs valgbarometere så er det Venstre, Høyre og Krf ( :dåner: ) som kommer øverst. Jeg har testet flere ganger og svart litt forskjellig på de punktene som ikke er så viktige for meg. Jeg vet at det er mange venstre anhengere her. Kan noen fortelle meg hva som er bra og dårlig med venstres politikk? Ikke sammenlignet med den røde siden men med de andre blå.

Jeg må dessverre innrømme at jeg som ytlenning ikke har satt meg enormt inn i norsk politikk. Selvsagt får jeg med meg en hel del, men da jeg ikke får stemme i stortingsvalget så engasjerer jeg meg ikke så mye før det valget. Men nå får jeg jo endelig stemme igjen.

Venstre er mer sosialliberalistisk enn de andre borgerlige partiene. Dvs. at de vil gi mer til velferd gjennom skatteseddelen enn H og FrP. :Populistisk:

Jeg synes V har en fin balanse mellom enkeltindividets frihet, fordeling til fellesskapets beste og forståelse for næringslivet behov.

V er vel det eneste borgerlige partiet med en genuin miljøprofil. Det kommer sosialliberalismen inn igjen - i utgangspunktet står individets rett til egne valg i fokus, men noen saker er så viktige for samfunnet at man må begrense den friheten. Det jeg liker med V sammenlignet med f.eks. SV er at man tror mer på å bruke gulrot enn pisk. Kanskje man kan oppnå det samme med bedre kollektivtrafikk som begrensninger i parkeringsplasser i sentrum?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 14:42   #87
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg har bestemt meg. Stemmer på de som har styrt kommunen i denne perioden, da jeg er fornøyd med det meste de har oppnådd. Ergo blir det Høyre også denne gangen.

Gammel 27-08-07, 19:13   #88
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg vingler. Jeg regner meg vanligvis som arbeiderpartivelger, men ved de forrige to valgen har jeg stemt SV. Og jeg heller litt mot SV igjen, for jeg syns at AP er litt for feige i bybanesaken.

For å ikke snakke om den tosken AP har som byrådslederkandidat.
Jeg kjenner jeg er blitt litt mer blodrød de siste dagene.
Hadde noen fra mitt partilag vært høyere opp på listene hadde saken vært klar for min del. Nå er det desverre altfor mange jensemann-vennlige folk på toppen her som i resten av landet, og de er jeg ikke alltid like enige med. :raddis:

Gammel 27-08-07, 19:37   #89
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Når jeg tester VGs valgbarometere så er det Venstre, Høyre og Krf ( :dåner: ) som kommer øverst.

Hos meg var det Venstre, Frp og Høyre.... forbauset meg med denne testen at Frp og Venstre kom så nær hverandre poengmessig.

Gammel 27-08-07, 20:16   #90
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Hos meg var det Venstre, Frp og Høyre.... forbauset meg med denne testen at Frp og Venstre kom så nær hverandre poengmessig.

Jeg lurer på hva gjør at jeg får med Krf og du Frp. Jeg er ikke det minste overrasket over at jeg er blå, det har jeg vært så lenge jeg kan huske. Men hvor fikk jeg inn Krf?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:58   #91
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

KrF har mange familiesaker, i alle fall.

Gammel 27-08-07, 21:01   #92
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Denne tabloide fremstillingen står ikke tilbake for noe som produseres i Akersgata.

Hva skjer om man stemmer på SV? Er ikke det egentlig en stemme til Ap og Rune Gerhardsen og dermed en støtte til smugling av tobakk og alkohol og bruk av svart dagmamma? I sannhet SVs kjerneverdier

Når du stemmer SV så styrker du SV i byrådet.

Venstre har lovet å støtte et byråd med Frp og Høyre og kommer ikke selv i byråd, uansett hva som måtte skje. Derfor er en stemme til V en stemme til Frp.

Gammel 27-08-07, 21:02   #93
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk også høyt på KrF på denne. Det er ikke så veldig rart, for V og KrF er jo enige i en rekke enkeltsaker. Men verdisynet mitt umuliggjør KrF. Egentlig er jeg motstander av så åpenbare særpartier som Sp og KrF.

- No. 4 -
Gammel 27-08-07, 21:03   #94
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg tror jeg aner hva som er SVs hovedstrategi i år.

- No. 4 -
Gammel 27-08-07, 21:07   #95
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg tror jeg aner hva som er SVs hovedstrategi i år.

De har vært på kurs hos sånne pr-rådgivere som har sagt "hvis du sier det ofte nok så blir det sant!" så mange ganger at det har blitt sant.

Sist redigert av Polyanna : 27-08-07 kl 21:17.
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 21:49   #96
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har allerede stemt. SV

Gammel 27-08-07, 23:18   #97
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Når du stemmer SV så styrker du SV i byrådet.

Venstre har lovet å støtte et byråd med Frp og Høyre og kommer ikke selv i byråd, uansett hva som måtte skje. Derfor er en stemme til V en stemme til Frp.

Venstre har ikke lovet å støtte FrP. De har lovet at de ikke vil støtte et Ap-byråd, og at de ikke vil sitte i et byråd med Frp. De vil med andre ord gjøre som Ap gjorde på 80- og 90-tallet - forholde seg til enkeltsaker. Om venstre får utrettet så mye er en annen sak, men som en mindreverdig "partner" i regjeringen har SV blitt overkjørt til det pinlige. Kontroversene er langt mindre som byrådspartner, men man får ikke SV-politikk i Oslo ved å stemme SV, men enn litt rødere versjon av Ap.

Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 16:46   #98
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tok også den testen.Fikk Frp,RV og Høyre.Sist kom i allefall AP(og det stemmer i allefall for min del)Venstre kom midt på.
Hvorfor RV kom som nr 2 skjønner jeg ikke

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 17:00   #99
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Jeg har forhåndsstemt.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 18:40   #100
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke bestemt meg helt, men har i det siste begynt å vurdere De Grønne seriøst. Jeg må sette meg litt mer inn i hva de står for før jeg bestemmer meg endelig. Det er i grunnen ingen andre jeg kunne tenkt å stemme på heller, tror jeg.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:30.