Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #19

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-24, 23:32   #81
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #19

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg er syk! Første uka i ferien.

God bedring!

Gammel 05-07-24, 11:25   #82
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Katten min har blitt seriemorder. Klikker snart. Prøver å holde henne inne på morgen og i skumringen (det er hun ikke maks fornøyd med), men det hjelper visst ikke så veldig.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 05-07-24, 12:17   #83
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting jeg ikke gjør er å sende mannen min alene på matbutikken. Hvis det skjer må jeg være forbedret på å svare på 5-15 sms på kort varsel. Og vi bor i etasjen over butikken, så hvis noe blir glemt er det ikke noen kjempejobb å stikke ned en tur til. Han er 50 år, men å handle på egenhånd er visst veldig vanskelig. (Mannen min lider av ekstrem beslutningsvegring, i grell kontrast til hans kone som ofte er litt for kjapp på avtrekkeren.)

Dette er gruffetråden, så det må være lov til å gruffe over ganske bagatellmessige irritasjoner.

Gammel 05-07-24, 13:18   #84
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen din er meg, Tjorven. Jeg gruffer ofte over hvor vanskelig det kan føles å kjøpe poteter.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 05-07-24, 13:22   #85
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ha ha, mannen min må ha en nøyaktig og detaljert handleliste når han drar alene for å handle, hvis ikke kommer han hjem med halve butikken (noe han ofte gjør likevel). Det er billigere når jeg er med, jeg kjøper ikke en hel masse greier vi ikke trenger, fordi "det har jeg aldri smakt før så det må jeg prøve", og "greit å ha bare sånn i tilfelle," og "det var veldig billig akkurat nå", og "det havna visst bare i handlevogna". Jeg finser og himler egentlig mer enn jeg gruffer da.

Ungene synes det er gøyere å være med mannen på butikken.

Gammel 05-07-24, 13:38   #86
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Min mann må også ha en svært detaljert handleliste. Det er stort sett jeg som handler da (eller bestiller fra Oda), fordi jeg er den som liker å lage mat. Og nettopp fordi jeg lager mye mat og liker mat er jeg også litt som Mys mann som kjøper noe fordi det er nytt, ser godt ut, var på tilbud eller noe annet. Når jeg er på ferie går jeg alltid i matbutikker og ser etter noe godt eller annerledes å ta med hjem.

Gammel 05-07-24, 15:21   #87
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mannen min kan få en eksakt handleliste. I dag er den : tacokrydder, mais og chips, vi har alt annet.
Evt en liter laktosefri melk

Jeg forventer av erfaring 1-2 fulle handleposer.

Han kan gå inn med beskjed om en liter melk og fylle minst en pose.

Gammel 05-07-24, 16:48   #88
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Han jeg deler hus med er en hamstrer. Han kan gå i butikken med handleliste der det står hva han skal kjøpe, men han greier sjelden å kjøpe bare en av hver. Sist skulle han blant annet kjøpe soyasaus og kanel. Han kom hjem med 2 soyasaus og 3 glass kanel. Vi spiser lite kanel, så nå har vi sikkert nok til vi blir så gamle at vi flytter på aldershjem. Kjekt å ha, men det blir fryktelig fullt i skuffer og skap.

Lhi-My er ikke aktiv  
Gammel 05-07-24, 16:57   #89
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Mannen min kan få en eksakt handleliste. I dag er den : tacokrydder, mais og chips, vi har alt annet.
Evt en liter laktosefri melk

Det hadde ikke vært eksakt nok for mannen min. Eller for å si det på en annen måte, det hadde ikke vært eksakt nok for meg om jeg ikke er beredt på å godta ethvert merke eller smak mannen min måtte finne på å kjøpe. Men i det minste risikerer jeg ikke annet enn at han ringer meg og spør hva jeg vil ha, han ville ikke kjøpt bare hva som helst.

Gammel 05-07-24, 17:12   #90
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min ringer ikke hvis han er usikker, han kjøper en av hver. For sikkerhets skyld. Men han kjenner meg godt nok etter 30 år som samboere, til at han har en grei oversikt over hva jeg liker.

Gammel 05-07-24, 19:12   #91
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min får lov til å kjøpe hvilken mais han vil. :raus:
Han handler etter liste og kjøper kun det. Det jeg heller kunne gruffet over er at han trenger liste! Kan man ikke handle selvstendig når man er over 50, liksom? Jeg handler aldri etter liste, kun med en lapp dersom vi må ha noe vi ikke kjøper så ofte som tørkerull eller ny deo.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 05-07-24, 19:25   #92
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Åtte 16-17 år gamle gutter samlet i kjellerstua vår for å se EM-kamper, noe som er BARE hyggelig og absolutt ikke gruff, men må de bruke så hinsides mye parfyme? Hele huset stinker intenst av herreparfyme, og det gir meg hodepine. Vel å merke bare minigruff, først og fremst er de fine og gode, og jeg er glad de vil være her. Selv om vi gasses ned. Neida. Joda.

Gammel 05-07-24, 19:25   #93
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Han jeg deler kjøleskap med leser ikke hele etiketten på varer han kjøper, så det gjøres mange bomkjøp, gitt.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 05-07-24, 19:26   #94
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Åtte 16-17 år gamle gutter samlet i kjellerstua vår for å se EM-kamper, noe som er BARE hyggelig og absolutt ikke gruff, men må de bruke så hinsides mye parfyme? Hele huset stinker av herreparfyme, og det gir meg hodepine. Vel å merke bare minigruff, først og fremst er de fine og gode, og jeg er glad de vil være her. Selv om vi gasses ned. Neida. Joda.

Det går over. Jeg måtte gi vennlige hint til sønnen da han var rundt 19/20. Etter det ble det bra, og nå snart 22 bruker han knapt parfyme.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 05-07-24, 19:32   #95
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Min er helt istand til å velge merke på mais selv, vet hvilken kjøttdeig vi bruker og hvilket merke tacokrydderbsim er forventet å komme hjem med.

Han spøkte med at det sto en blank linje i handlelisten på keep, så det betydde sikkert "og alt annet" så det ble to poser ja. En fra matbutikk og en fra Europris.

I det minste har vi lik smak. De har 3 for 100 på sjokolade poser fra minde og Nidar og han har tatt med de samme tre som jeg har liggende i bildøren (ikke tatt med inn for jeg hadde ikke pose)

Gammel 05-07-24, 19:40   #96
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Åtte 16-17 år gamle gutter samlet i kjellerstua vår for å se EM-kamper, noe som er BARE hyggelig og absolutt ikke gruff, men må de bruke så hinsides mye parfyme? Hele huset stinker intenst av herreparfyme, og det gir meg hodepine. Vel å merke bare minigruff, først og fremst er de fine og gode, og jeg er glad de vil være her. Selv om vi gasses ned. Neida. Joda.

Det er visst moderne helt ned i 12-årsalderen nå, i følge media. Tror det er Tiktok. Men i den alderen har de jo alltid overparfymert seg.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 05-07-24, 19:51   #97
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Det har de alltid gjort ja, husker godt hvordan det luktet i gangen utenfor guttegarderobene etter gymmen på ungdomsskolen da jeg gikk der. Bare at da var det Axe, nå er det dyre merker. Så det er verken nytt eller overraskende, men det gir meg fortsatt hodepine.

Gammel 05-07-24, 19:54   #98
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Parfymebruk er en ting som må læres, jeg har vært en del på den av mine kids som bruker slikt (nå 21) for at han skal skjønne hva som er riktig mengde. Jeg har hatt mengder av unge mennesker innom for jobbsøking som ikke har visst hvordan man skal bruke det der med omhu, og det trigger mye hodepine og kvalme.

Registrerer for øvrig at matinnkjøp er nok et felt hvor det fremstår bedre å være single enn i par.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 05-07-24, 20:13   #99
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Ja, det er naturlig at de prøver seg fram, og at doseringen må justeres over tid. Og vanligvis plages jeg heller ikke av det, men det ble litt voldsomt med åtte sånne på en gang. Det ser ut til å ta ca to-tre år å lære, for guttevennene til 19-åringen lukter ikke sånn lenger.

Gammel 05-07-24, 20:19   #100
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det er visst moderne helt ned i 12-årsalderen nå, i følge media. Tror det er Tiktok. Men i den alderen har de jo alltid overparfymert seg.

Jeg har en 12-åring, og kan dessverre bekrefte. Jeg liker parfyme, men ikke sånne som føles som om jeg blir stukket med kniv rett i øyeeplet.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:53.