|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødrePå torsdag satte jenta mi og jeg igang med rydding, støvsuging, støvtørking og gulvvask. Sårt tiltrengt sådan. Så fredagsfølelsen var komplett fra morgenen av - jeg visste at når jeg kom hjem hadde jeg FRI! |
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre
I forrige uke satte vi til livs en boks bønner som var utgått på dato i 2002. Ettersom hermetikk har tilnærmet ubegrenset holdbarhet, skulle vel det si det meste om ryddigheten i husholdningen.
|
|
|
|
#3 |
|
trøtt
|
Puh, det var godt å høre. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreVi hadde middagsgjester på lørdag, og siden alt som ligner husarbeid tar lengre tid enn det egentlig gjør, og vi i tillegg er fryktelig trege til å komme i gang med alt slikt, endte jeg opp med å forklare gjestene at mannen i huset var reist ut for å kjøpe kaffe og øl, og at han derfor ikke hadde rukket å støvsuge før de kom. De satte stor pris på denne prioriteringen, og er dessuten altfor veloppdragne til å fremholde at vi jo kunne ha støvsugd - eller for den del kjøpt kaffe og øl - på fredag. Jeg er nok en vesentlig bedre vertinne enn husmor (ikke at det sier så mye, kanskje ...), men det er jeg i grunnen godt fornøyd med også.
|
|
|
#5 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#6 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreHYYYL, måtte sende motoren til støvsugeren av gårde til reparasjon, så i dag tiltet jeg å fikk tigget meg til å låne pappas støvsuger et par dager..
|
|
|
#7 |
|
har tatt seg sammen
|
|
|
|
#8 |
|
ssscccuphersfantassschisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreJeg har allerede fått satt på en vaskemaskin og moppet over gulvene idag |
|
|
|
|
|
#9 |
|
ssscccuphersfantassschisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreJeg har ryddet og ordnet i stua idag, helt alene! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Du innlemmes herved i min personlige statistikk over små, men sterke damer |
|
|
|
#13 |
|
Gjer så godt eg kan
|
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreEg vaska to dukar i går. Påskedukar... |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tatt på
|
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreSitter nå med laptoppen på fanget godt tilbakelent i sofaen og ser på at Sambo henger opp klesvask han har vasket. Dessuten har han støvsugd og vasket gulv på kjøkken og stue i dag. Flink Sambo synes jeg
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreJeg har vasket bilen både utvendig og innvendig. :dårlig husmor som heller burde vaske gulvene: |
|
|
|
|
|
#17 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreHar fårikålgryte på ovnen - den lager seg selv, men jeg er veldig stolt over at jeg greide å tyde oppskrifta sjøl og ikke bare overlate det til sambo som vanlig.
|
|
|
#18 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreJeg har støvsuget hele huset, ryddet soverommet, vasket gulver, vasket 3 maskiner med klær og skrubbet dusjen. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Gjer så godt eg kan
|
|
|