Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #10

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-22, 13:36   #81
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Å våkne til melding fra kommunen om brudd på hovedvannledning, og at vi er tannløse til 12-13-tiden. Og da er selvsagt oppfølgeren melding fra skolen til minstemann om at den må holde stengt pga vannmangel. Andre gang på fire måneder dette skjer

Edit: Vi var heldigvis ikke tannløse, men vannløse!! Og det kom tilbake tilslutt...

Sist redigert av Unicorn : 07-01-22 kl 14:15.
Unicorn er ikke aktiv  
Gammel 06-01-22, 13:40   #82
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet, men det er fortsatt teit syns jeg Simone. B.m. gretten i dag. Egentlig kan jeg klare meg med å si at jeg har hatt hjerneslag og når hvem som helst spør om det er det ene eller det andre, så svarer jeg bare "ja".

Strå er ikke aktiv  
Gammel 06-01-22, 14:00   #83
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Unicorn, her.

Å våkne til melding fra kommunen om brudd på hovedvannledning, og at vi er tannløse til 12-13-tiden. Og da er selvsagt oppfølgeren melding fra skolen til minstemann om at den må holde stengt pga vannmangel. Andre gang på fire måneder dette skjer

Håper dere har fått tennene tilbake

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 07-01-22, 07:36   #84
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fader heller altså, sjefen til mannen har vært i London i nyttårshelgen og troppet opp på jobb med forkjølelse på tirsdag. Mannen bad han dra hjem, noe han ikke gjorde. De er et lite firma og ha et pittelite kontor. I går testet sjefen hans positivt, nå er mannen syk. Han skal teste seg snart, men det er vel ikke noe tvil om at han har fått corona han også. Noe annet ville vært rart.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 07-01-22, 07:43   #85
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Kjipt, Anne C. Skjønner ikke at folk stiller på kontoret i sånn tilstand.
Jeg våknet med vond hals i dag, sikkert arvet av datteren (som sendes på skolen i dag etter 4 negative hurtigtester, med restsymptomer). Men jeg har hjemmekontor, og smitter ingen videre.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 07-01-22, 07:44   #86
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

-27.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 07-01-22, 07:48   #87
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

-27.

Det er dritt altså. Jeg hater vinter, men prøver desperat å ikke la hverdagen min bli styrt av det. Det er heldigvis ikke så kaldt her hos oss akkurat nå.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 07-01-22, 08:16   #88
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Fader heller altså, sjefen til mannen har vært i London i nyttårshelgen og troppet opp på jobb med forkjølelse på tirsdag. Mannen bad han dra hjem, noe han ikke gjorde. De er et lite firma og ha et pittelite kontor. I går testet sjefen hans positivt, nå er mannen syk. Han skal teste seg snart, men det er vel ikke noe tvil om at han har fått corona han også. Noe annet ville vært rart.

Jeg blir så rasende av sånt. Det burde vært mulig å anmelde.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 07-01-22, 08:18   #89
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Så innmari dårlig gjort! Håper han får skikkelig dårlig samvittighet og får høre det.

Gammel 07-01-22, 08:44   #90
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Voksne unger som kommer hjem til jul, er slitne etter eksamener, så jeg gir slack mht hjelping og sånn. Så skal samme unge voksne på praksis til mitt hjemsted. Jeg ordner plasser å bo i 5 uker, tilbyr billån og slikt til turen. Vedkommende unge kvitterer med å være muggen og sur på meg. Nå er det helt stilt fra henne. Jeg blir så lei meg

gnuri er aktiv nå  
Gammel 07-01-22, 09:41   #91
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Voksne unger som kommer hjem til jul, er slitne etter eksamener, så jeg gir slack mht hjelping og sånn. Så skal samme unge voksne på praksis til mitt hjemsted. Jeg ordner plasser å bo i 5 uker, tilbyr billån og slikt til turen. Vedkommende unge kvitterer med å være muggen og sur på meg. Nå er det helt stilt fra henne. Jeg blir så lei meg

Det føles så ekstremt utakknemlig.

Når man selv føler at man tilrettelegger i massevis, og så er det ingen takk å få.

Gammel 07-01-22, 10:46   #92
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han skulle vært anmeldt!

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Det skjønner jeg godt. Jeg håper du greier å bli litt sint i stedet og sette ned foten. Det er fint å kunne stille opp for ungene selv om de er voksne, men det bør IKKE være en selvfølge og det skal i hvert fall komme i følge av blide miner og takknemlighet.

Mellomste hos oss vil gjerne ha hjelp når det passer for ham, men er "allergisk" mot innblanding og den hårfine balansegangen der er han ikke særlig god på, for å si det sånn. Han får av og til så hatten passer, for jeg gidder ikke å være på tilbudssida til en hver tid til en som er såpass gammel. Det er ikke greit med fjortisfaktor når man nærmer seg 20 år.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 07-01-22, 10:51   #93
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

En lastebil tømmer et lass med stein. En gravemaskin fordeler det utover.

Gjenta.

Ikke så innmari mange meter fra hjemmekontoret mitt. Har holdt på siden rundt 7 i dag.

Man skjønner ialle fall at den gangveien som tidligere var en litt bred, grislagt sti er blitt bredere. Det står nemlig en diger lastebil der. Der det tidligere var en meters brev grussti. (det skal den bli, de driver og lager gangvei til den nye skolen, som skal væøre brøytbar, altså med traktor eller brøytebil)

Men de der lassene med stein, de bråker!

Gammel 07-01-22, 10:57   #94
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Unger!
Skolevegring!
Helsikkes system som gjør at jeg blir sittende med dritten som noen andre har lagd, og som jeg har ADVART MOT I MANGE FUCKINGS ÅR!

Jeg er så inni helvette lei.

Sånn, dagens utbrudd.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 07-01-22, 11:00   #95
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ehh, den rulle-bilen som kjører over og vibrer for å presse steinene tett, tett sammen etter at gravemaskina har fordelt dem, før en ny lastebil kommer med nytt lass, bråker enda mer. Og jeg synes hele huset vibrerer. Det blir bra skolevei da...

Gammel 07-01-22, 13:00   #96
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Strømregninga kom i dag.
Når man som singel har vært permittert i nesten 1,5 år har man ikke i løpet av 5 mnd tilbake i full jobb, klart å spare opp så mye av de reservene man måtte bruke mens man var permittert.

Gammel 07-01-22, 14:18   #97
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Kvalm etter å ha maulet dronningsjokolade (rester etter juledessert).

Gammel 07-01-22, 14:22   #98
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Strømregninga kom i dag.
Når man som singel har vært permittert i nesten 1,5 år har man ikke i løpet av 5 mnd tilbake i full jobb, klart å spare opp så mye av de reservene man måtte bruke mens man var permittert.

Ouch. Sånt setter min sutring over ensomhet på hjemmekontor litt i perspektiv.

Gammel 07-01-22, 15:40   #99
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strømregning, ja. Det er liksom forbi gruff, det er bare brutalt. Stor klem til deg, Mams!

Gammel 07-01-22, 15:45   #100
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det skjønner jeg godt. Jeg håper du greier å bli litt sint i stedet og sette ned foten. Det er fint å kunne stille opp for ungene selv om de er voksne, men det bør IKKE være en selvfølge og det skal i hvert fall komme i følge av blide miner og takknemlighet.

Jeg ble lynings, og enden på visa var at jeg ikke ble med og kjørte, og jeg var såpass muggen at hun fant ut at hun heller skulle ta toget i stedet for å låne bilen. Men det er så vondt at det må bli sånn, og at hun ikke evner å be om unnskyldning.

gnuri er aktiv nå  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.