Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-21, 16:27   #1
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er jeg helt enig i! Foretrekker annen musserende anytime.

Men det er jo veldig mange andre musserende som er laget på de tre klassiske Champagne-druene og etter Champagne-metoden, så det er mye annen musserende som smaker ganske likt som Champagne. De engelske musserende for eksempel, men også nesten alle andre musserende laget i Frankrike og en del i Tyskland og noen i Italia óg for den saks skyld eller Canada eller USA.

Så annen musserende er veldig ofte ikke så veldig forskjellig.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-21, 16:50   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg mente det ikke helt slik heller.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-21, 17:11   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jeg helt enig i! Foretrekker annen musserende anytime.

Jeg mener egentlig musserende generelt er oppskrytt (men Champagne litt mer enn andre). "Bobler i glasset" er ikke så stas som det høres ut, uansett om de er engelske, spanske, italienske eller franske. De dyre kan være gode, men ikke verdt prisen. Noen billigere kan være gode de også, men ikke verdt hypen. For meg altså.

Liker bedre hvitvin uten bobler, eller rødvin.

Gammel 17-06-21, 17:46   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sliter med å finne musserende jeg virkelig liker, men det er fullt mulig. Jeg liker ikke så godt hvitviner som er helt «flate» heller, jeg foretrekker noen som perler litt i munnen. Friske og tørre. Gjerne en god riesling.

Gammel 17-06-21, 15:17   #5
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er glad i mat, men jeg også synes det er fryktelig oppskrytt når maten skal se så fancy og smått ut at man er nødt å gå på kebaben etterpå for å bli mett :btdt:

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-21, 15:58   #6
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Her har de dagens sushi med 16 biter for 100 kroner. det holder for meg.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-21, 19:03   #7
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Her har de dagens sushi med 16 biter for 100 kroner. det holder for meg.

Det er veldig billig da.

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-21, 19:11   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ja, det var utrolig billig. Jeg trenger ingen luksus-sushi, men jeg synes det er dyrt likevel. Liker best litt store og spennende makibiter med fyll som smaker mye. Futomaki eller friterte maki. Foretrekker minst 15-20 store biter. Ikke de vanlige små.

Gammel 17-06-21, 19:24   #9
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- Champagne
- Foie Gras
- Trøfler
- Østers

Vi var på en finere festmiddag i Boulogne, Frankrike. Fikk servert alt over her. Det ble MCD på vei hjem fårråsirresånn.

Gammel 17-06-21, 20:22   #10
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

- Champagne
- Foie Gras
- Trøfler
- Østers

Vi var på en finere festmiddag i Boulogne, Frankrike. Fikk servert alt over her. Det ble MCD på vei hjem fårråsirresånn.

Av nysgjerrighet, kan jeg spørre hva restauranten i Boulogne het? Var den på et hotell?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-21, 16:07   #11
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Østers og snegler.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-21, 17:03   #12
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Rå østers har jeg store problemer med. Liker så og si all annen sjømat, men klarer ikke sild i noen som helst utgave. Er også litt lunken til blekksprut, særlig som sushi. Jeg liker dessuten ikke brunost, uten at det er spesielt sofistikert.

Gammel 17-06-21, 17:51   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker bobler, østers, alt av sjømat, blåskjell, trøffel, foie gras (men spiser det nesten aldri). Jeg liker stort sett det meste, har aldri smakt smalahove, emn siden jeg liker røkt, saltet og langtidsvarmebehandlet, liker jeg det nok sikkert.

Jeg er ikke begeistret for stekt makrell eller stekt sild, men liker sursild og andre silderetter av nedlagt sild.

Jeg liker sushi, men aller mest sashimi, rå sjømat er bare så utrolig godt.

Jeg drikker ikke rødvin og liker ikke rosiner verken i mat eller bakverk.

Jeg er heller ikke glad i søte saker og kunne klart meg resten av livet uten godteri, sjokolade og kaker, helt uten problemer.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-21, 19:31   #14
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trenger luksus-sushi når jeg først kjøper. Synes det er noe HELT annet enn billig sushi. Hvis vi skal ha sushi blir det stort sett fra Sumo, Alex eller Sabi. Da blir det lett en tusenlapp for tre personer. Det spanderer vi ikke på tirsdager for å si det sånn. Hvis ikke det er bursdag eller noe sånt, da. ;-)

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-21, 20:35   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg trenger luksus-sushi når jeg først kjøper. Synes det er noe HELT annet enn billig sushi. Hvis vi skal ha sushi blir det stort sett fra Sumo, Alex eller Sabi. Da blir det lett en tusenlapp for tre personer. Det spanderer vi ikke på tirsdager for å si det sånn. Hvis ikke det er bursdag eller noe sånt, da. ;-)

Har hørt at Alex er dyrt, men tenker du på Sabi og Sumo som luksus?

Gammel 17-06-21, 20:47   #16
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Har hørt at Alex er dyrt, men tenker du på Sabi og Sumo som luksus?

Alex er hakket dyrere, ja. Sabi i midten og Sumo nedenfor der. Vi bestiller som oftest fra deluxe maki utvalget på Sumo og da er også det rimelig dyrt. 149-179 for en sort. Også bestiller vi kanskje 7 ulike ting, og da blir det jo en del for tre personer. Vi spiser mye da. Særlig sønnen.

Tilsvarende biter fra Sabi ligger på 135-185. På Alex ligger de på nesten 200.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-21, 20:50   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Alex er hakket dyrere, ja. Sabi i midten og Sumo nedenfor der. Vi bestiller som oftest fra deluxe maki utvalget på Sumo og da er også det rimelig dyrt. 149-179 for en sort. Også bestiller vi kanskje 7 ulike ting, og da blir det jo en del for tre personer. Vi spiser mye da. Særlig sønnen.

Tror ikke Alex finnes her lenger. Men trodde Sumo var dyrere enn Sabi. Har ikke bestilt sushi fra Sumo på lenge, de har så mye annet digg der. Sabi synes jeg ofte har et litt kjedelig utvalg.

Gammel 17-06-21, 20:50   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Tror ikke Alex finnes her lenger. Men trodde Sumo var dyrere enn Sabi. Har ikke bestilt sushi fra Sumo på lenge, de har så mye annet digg der. Sabi synes jeg ofte har et litt kjedelig utvalg, men Sabrura er enda verre, både på utvalg og kvalitet.

Gammel 17-06-21, 19:33   #19
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Krabbe, oster med smak, snegler, sopp.

Gammel 17-06-21, 20:35   #20
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mor kalte det muggelost. Hun elsket den.
Jeg brekker meg og synes navnet passer.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.