Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-21, 21:47   #81
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.697
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?

Altså, var ikke klar over den aksepterte bruken av sluttpakker.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 22:14   #82
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.988
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.


Og jeg synes ikke dette er en kjønnskamp, men en drittoppførsel mot kollegaer og sjefer. Som ikke er håndtert rett. Hun burde selvsagt fått skriftlige advarsler, og deretter sparken om det ikke ble endring av adferd.

Enig.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 22:21   #83
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Skjelle ut kollegaer, be enkeltpersoner om å "holde kjeft ellers så går jeg" og å kalle kolleger "jævla idioter" f.eks.? Det er fullstendig uprofesjonelt og uhørt i min bok, og noe som ikke kan skje igjen og igjen i et arbeidsmiljø. Legg på det faktum at hun ikke så ut til å ønske og løse problemet og ei heller snakke med en organisasjonspsykolog, ja, det tegner ikke et godt bilde av henne som del av et team.

Jeg ser det framstår veldig negativt. Og jeg forsvarer på ingen måte kjefting og annen utrivelig adferd. Men vi skal allikevel huske at vi sannsynligvis ikke har fått høre alt. La oss som et eksempel se for oss en person som over lang til har blitt sabotert i arbeidet, blitt stilt andre krav til enn de andre, osv., og vedkommende har opplevd det som umulig å bli hørt på dette. Det vil til slutt kunne framprovosere frustrasjon eller sinne hos hvem som helst. Og en maktesløshet så stor at man til slutt ikke orker å imøtekomme diverse utspill fra ledelsen. Sinnet kan være berettiget, men vil selvfølgelig være veldig uheldig for den det gjelder. Denne forhistorien kan det hende knapt noen ser, og den eller de som har drevet fram denne adferden, får til slutt medhold i sine påstander.

Dette er bare et tenkt tilfelle, men jeg vet det meste av mobbing foregår så skjult at det kan være svært vanskelig for andre å se. Jeg står fast på at det ikke er riktig å omtale noen så ensdig, spesielt når det gjelder den type sak som er vanskeligst av alle. Vi har alle våre feil og mangler, og de kommer som oftest til syne i møte med andre mennesker. Hos noen går disse 'feilene og manglene' ut over andre mennesker, hos andre går det ut over dem selv.

Saken er bare trist og unødvendig, men uansett er det ledelsens ansvar at den ikke er blitt håndtert bedre.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 22:24   #84
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.405
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?

Det har vel ikke kommet frem noe fra Line Andersens side om at hun har blitt mobbet?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 22:34   #85
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det har vel ikke kommet frem noe fra Line Andersens side om at hun har blitt mobbet?

Jeg husker ikke konkret hva jeg har lest, men tror hun har følt seg dårlig behandlet over en tid. Det kan implisere mobbing, men trenger ikke være det. Det er umulig for en utenforstående å si. Det er jo slike ting som gjør slike saker så vanskelige, hvis man ikke har en ledelse som håndterer dette på en åpen og ryddig måte fra første stund. Det kan også være greit å vite at forskning viser at ledelsen er involvert som aktiv eller passiv deltaker i mobbingen i minst halvparten av tilfellene. Og noen studier viser langt høyere tall en det også. Det er svært sjelden en som blir mobbet vinner slike saker, fordi det er så vanskelig å påvise. Og derfor er det også svært sjelden de prøves for retten.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 22:44   #86
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.988
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?

Jeg tenker at hadde LA følt nettopp dette, så hadde hun benyttet anledningen nå i retten til å få frem det.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 22:50   #87
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.134
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg tenker at hadde LA følt nettopp dette, så hadde hun benyttet anledningen nå i retten til å få frem det.

Jepp. For den som trekker mobbekortet først er vinneren. Også når det trekkes av mobberen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 22:53   #88
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.475
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?

Hva tenker dere om rollen til advokatene her da? Det er jo nesten selvskading å ta en slik sak til retten, som dommeren i går også påpekte. Er ikke dette en skrape til de som burde ha rådgitt LA annerledes?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 22:56   #89
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.853
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?

Etter det jeg har lest, var foranledningen til at hun skjelte ut de andre at de hadde planlagt sendingene mens hun var sykemeldt, og at hun hadde slaktet det de hadde gjort og de avgjørelsene de hadde tatt mens hun ikke var tilstede.

Hun har også sendt meldinger til lederne om kollega Marianne Kvamme Amengual. Ut fra sammenhengen tolker jeg at de meldingene ikke just var positive, men jeg kan ta feil.

https://www.dagbladet.no/sport/nrk-k...verta/73794854

Må si at om jeg ikke er enig eller kunne ønske en annen kvalitet enn mine kolleger har levert, spesielt i mitt fravær, er det ganske utenkelig for meg å kommentere det i det hele tatt. Langt mindre skjelle noen ut. Kan ha temperament, jeg, men ikke på jobb. Synes ikke det er profesjonelt. Om arbeid har akseptabel kvalitet er lederjobb, og en jobb kan være «akseptabel» og god nok uten å være optimal.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 23:01   #90
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.074
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Jeg husker ikke konkret hva jeg har lest, men tror hun har følt seg dårlig behandlet over en tid. Det kan implisere mobbing, men trenger ikke være det. Det er umulig for en utenforstående å si. Det er jo slike ting som gjør slike saker så vanskelige, hvis man ikke har en ledelse som håndterer dette på en åpen og ryddig måte fra første stund. Det kan også være greit å vite at forskning viser at ledelsen er involvert som aktiv eller passiv deltaker i mobbingen i minst halvparten av tilfellene. Og noen studier viser langt høyere tall en det også. Det er svært sjelden en som blir mobbet vinner slike saker, fordi det er så vanskelig å påvise. Og derfor er det også svært sjelden de prøves for retten.

Jeg beklager ElinM, men det virker som om du går deg helt vill i kampen om å lage merkelapper om mobbing og trakassering og sparking NEDOVER. I en slik grad, faktisk, at du villig og gjentakende bortforklarer nedrig og dårlig oppførsel, karakteristikker og hoiing, roping og skjellsord OG mengder av selvskryt. Tror du på at LA selv er mobbeoffer? Og at hun reagerer i åresvis med å plage, kjefte både oppover og nedover i organisasjonen. I ÅRESVIS. I tillegg til å nekte å delta i medarbeiderundersøkelser eller hjelpe til med å se sin egen rolle i hvorfor hun til slutte måtte omplasseres. Hvem er viktigst? Den ene, eller alle de andre?

I kampen om sannheten, har selvsagt dommeren helt rett i at denne saken ikke burde bli gjenstand for en rettsak. NRK burde grepet tak i og håndtert hendelsene som er lagt på bordet, langt tidligere, og således hjulpet LA i form av tilbakemeldinger og korrigering lenge før det smalt. For alles skyld. Også hennes egen.

Selvsagt kan kollegaer og ledere i NRK føle seg utrygge og dårlig behandlet, plaget og frosset ut SELV OM Line Andersen ikke hadde en ledende stilling. Det er ikke bare ledere eller ansatte med personalansvar som driver med dårlig arbeidsmiljø og svertekampanjer. Selvsagt ikke. For meg virker hun å ha blitt høy på seg selv (hun er utvilsomt dyktig), og det virker som om det har manglet en dimensjon av selvinnsikt underveis.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 23:01   #91
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.853
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Hva tenker dere om rollen til advokatene her da? Det er jo nesten selvskading å ta en slik sak til retten, som dommeren i går også påpekte. Er ikke dette en skrape til de som burde ha rådgitt LA annerledes?

Man aner ikke hva advokatene har rådet til, men ville blitt overrasket og litt sjokkert om dette firmaet ikke har gitt henne god og realistisk veiledning. Feks

Hva vil du ha ut av dette?

Vil du jobbe i NRK eller vil du slutte og ha et best mulig oppgjør?

Et best mulig oppgjør er det hun har fått. Synes det er rart om hun ikke har (kunnet) få det uten rettssak. Jeg tror, siden det kom for retten, at hun har ønsket å ri prinsipper. Reagerte på det hun har sagt i dag; « - Jeg er veldig fornøyd med forliket. Det har vært røffe dager, men jeg er stolt av det vi gjorde». «Stolt av det vi gjorde»? Atdetvar!? Er virkelighetsoppfatningen på plass?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 23:04   #92
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.074
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Man aner ikke hva advokatene har rådet til, men ville blitt overrasket og litt sjokkert om dette firmaet ikke har gitt henne god og realistisk veiledning. Feks

Hva vil du ha ut av dette?

Vil du jobbe i NRK eller vil du slutte og ha et best mulig oppgjør?

Et best mulig oppgjør er det hun har fått. Synes det er rart om hun ikke har (kunnet) få det uten rettssak. Jeg tror, siden det kom for retten, at hun har ønsket å ri prinsipper. Reagerte på det hun har sagt i dag; « - Jeg er veldig fornøyd med forliket. Det har vært røffe dager, men jeg er stolt av det vi gjorde». «Stolt av det vi gjorde»? Atdetvar!? Er virkelighetsoppfatningen på plass?

Jeg synes hun fremstår med en virkelighetsoppfatning som er litt på siden av de fleste av oss.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 23:29   #93
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?

Vet du, Billa, du står fritt til å oppfatte det jeg skiriver som du selv vil. Jeg forsøker bare å formidle at enhver slik sak er svært komplisert, og svært ofte er ikke ting helt som man ser, eller tror. Det er uansett snakk om mennesker som har vært gjennom en vanskelig situasjon, og vi trenger ikke å legge stein til byrden ved å fortsette karakterdrapet fra rettssaken. Jeg har ikke tatt stilling til den aktuelle saken, jeg velger å kun observere og forholde meg nøytral. Selvfølgelig undres jeg over hva som har foregått, men siden jeg ikke vet, lar jeg det være med det.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 23:35   #94
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?

Der hender at noen bare er bedriten ansatte med dårlig selvinnsikt og aldri har blitt mobbet. Dette er jo ikke en mobbesak, og har aldri blitt fremstilt som hun ble mobbet. Det er ingen som har sagt hun ble mobbet ut av jobben og omplassert som følge av det.

Jeg leser - også hennes egne ord om seg selv og egen oppførsel - som ei dame som er faglig dyktig, men med et ekstremt stort ego - som har gjort livet vanskelig for ganske mange. Kanskje ikke av vond vilje, men likevel. Og så
Har nrk vært i en vanskelig balansegang mellom «hun er dyktig» og «men ingen vil jobbe med henne».

Jeg har jobbet med ei av det kaliberet. Faglig ekstremt dyktig. Men alle var livredde henne og ganske mange våget ikke å si hva de mente og syntes i redsel for å bli sablet ned - og det ble de. Jeg sa min ærlige mening i er møte med henne en mnd før jeg skulle slutte. Jeg hadde tre kollegaer på døren etterpå som takket. Hun ene gråt.

Dette er jo ikke snakk om at man hører fra andre hånd. Det er referert ord for ord hva hun selv sier hun har sagt og gjort. Og i min bok er det LANGT over hva man skal akseptere. Kvinne eller mann. Man skjeller ikke ut medarbeider og sjefer fordi man er uenig. Man kan ikke skylde på at man er røff eller tøff eller whatever.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 23:40   #95
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.829
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?

Jeg har ikke inntrykk av at LA er blitt mobbet, og når hun mener seg dårlig behandlet er min oppfattelse at det har handlet om at tilfeller der hun ikke har fått bestemme og styre, og dermed ikke fått det som hun vil. Hun beskriver selv at hun blir illsint når ting går henne i mot, og at hun har voldsomt høye prestasjonskrav både til seg selv og andre. Jeg tenker at vi i arbeidslivet ikke bør akseptere at noen kjefter og skjeller ut andre, og syns det er fint at det er tatt tak i her. Synd det ikke er blitt gjort før og at det måtte gå så langt før noen gjorde noe, men jeg har erfart noe lignende selv og forstår også mekanismene som slår inn som gjør at man ikke tar tak i det før det blir uholdbart.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 23:45   #96
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.491
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?

Jeg har også fulgt denne saken med interesse. Spesielt siden jeg har vært involvert i flere arbeidsmiljøsaker selv (har vært verneombud). Jeg tenker at mange sånne konflikter kan unngås om vi bare sier fra tidlig nok. Direkte til hverandre, spesielt. Blir du lei deg når noen sier/gjøre noe - si det til dem! Det er ikke alltid så lett, men det blir ikke lettere om de som ikke forstår effekt av egen atferd på andre bare får ture frem. Jeg synes det er mye mer realt å si fra om småtingene heller enn å bite det i seg og ta det på egen kappe. Så skal det sies at noen folk er ikke innenfor pedagogisk rekkevidde. Men mange flere er det når man tat det når det er smått.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 23:53   #97
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.475
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Man aner ikke hva advokatene har rådet til, men ville blitt overrasket og litt sjokkert om dette firmaet ikke har gitt henne god og realistisk veiledning. Feks

Hva vil du ha ut av dette?

Vil du jobbe i NRK eller vil du slutte og ha et best mulig oppgjør?

Et best mulig oppgjør er det hun har fått. Synes det er rart om hun ikke har (kunnet) få det uten rettssak. Jeg tror, siden det kom for retten, at hun har ønsket å ri prinsipper. Reagerte på det hun har sagt i dag; « - Jeg er veldig fornøyd med forliket. Det har vært røffe dager, men jeg er stolt av det vi gjorde». «Stolt av det vi gjorde»? Atdetvar!? Er virkelighetsoppfatningen på plass?

Jeg er ikke sikker. De fleste seriøse arbeidsrettsjurister ville ikke tatt denne saken så langt tror jeg. Hadde hun privat advokat eller via forbundet sitt? Det sier jo litt hvis forbundsadvokaten (som kun har medlemmenes beste for øye) ikke ville ta saken, og hun gikk til en privat advokat som jobber for egen eller eiernes lommebok. Kan virkelig advokaten ha tenkt at han jobbet for klients interesser i denne saken?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 23:59   #98
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.475
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg er ikke sikker. De fleste seriøse arbeidsrettsjurister ville ikke tatt denne saken så langt tror jeg. Hadde hun privat advokat eller via forbundet sitt? Det sier jo litt hvis forbundsadvokaten (som kun har medlemmenes beste for øye) ikke ville ta saken, og hun gikk til en privat advokat som jobber for egen eller eiernes lommebok. Kan virkelig advokaten ha tenkt at han jobbet for klients interesser i denne saken?

Hun har jo ikke fått et godt resultat. Omdømme omtrent som Tjernobyl og fratrukket honorar til advokaten har hun ikke mer enn et par måneder lønn igjen.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 00:08   #99
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.074
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Vet du, Billa, du står fritt til å oppfatte det jeg skiriver som du selv vil. Jeg forsøker bare å formidle at enhver slik sak er svært komplisert, og svært ofte er ikke ting helt som man ser, eller tror. Det er uansett snakk om mennesker som har vært gjennom en vanskelig situasjon, og vi trenger ikke å legge stein til byrden ved å fortsette karakterdrapet fra rettssaken. Jeg har ikke tatt stilling til den aktuelle saken, jeg velger å kun observere og forholde meg nøytral. Selvfølgelig undres jeg over hva som har foregått, men siden jeg ikke vet, lar jeg det være med det.

Selvsagt står jeg fritt til det Men du SKRIVER ikke nøytralt, for hvis du kun hadde lyttet til det som ble sagt i (den offentlige) rettsaken, så går det ikke an å spinne rundt på at Line Andersen har et negativt reaksjonsmønster (i åresvis) fordi ledelsen mobber henne. Du har i høyeste grad tatt stilling til saken (slik jeg leser deg), og jeg står fast ved at i din iver etter å finne ut at arbeidstaker er mobbet av sine ledere (som igjen gjør at hun har oppført seg som en drittsekk i alle retninger) - så overser du helt åpenbar informasjon om at Line Andersen har gjort og sagt mye som er uakseptabelt. Hvis vi skal stole på vitner, HR, verneombud, kollegaer OG henne selv, vel og merke.

Ingen av oss vet vel noe mer enn det som har kommet frem i rettsaken som Line Andersen selv har bedt om - og der har det jo vært foruroligende informasjon fra begge parter. NRKs feil var muligens at de forholdt seg nøytral så altfor, altfor lenge

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis

Sist redigert av Billa : 22-05-21 kl 00:13.
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 01:13   #100
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.134
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Jeg har ikke inntrykk av at LA er blitt mobbet, og når hun mener seg dårlig behandlet er min oppfattelse at det har handlet om at tilfeller der hun ikke har fått bestemme og styre, og dermed ikke fått det som hun vil. Hun beskriver selv at hun blir illsint når ting går henne i mot, og at hun har voldsomt høye prestasjonskrav både til seg selv og andre. Jeg tenker at vi i arbeidslivet ikke bør akseptere at noen kjefter og skjeller ut andre, og syns det er fint at det er tatt tak i her. Synd det ikke er blitt gjort før og at det måtte gå så langt før noen gjorde noe, men jeg har erfart noe lignende selv og forstår også mekanismene som slår inn som gjør at man ikke tar tak i det før det blir uholdbart.

Ja, enig. Om hun beskriver det godt selv, i dette intervjuet: https://tara.no/livsstil/kvinner/lin...g-fly-forbanna

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no