|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsretteneSvinestek gir mye mat, og er ganske så rimelig spesielt hvis man finner det på tilbud. Stek den i en stekepose eller leirgryte og så har du nydelig base til saus. Får du ta i en ekstra stor så deler du opp restene og legger i sausen, samt poteter og gulrøtter og andre grønnsaker du liker og så har du deilig lapskaus restemiddag
|
|
|
|
#2 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsretteneFiskeboller er jo rimelig. Oppskrift står på, ihvertfall på den boksen som er grønn. Med poteter og gulrøtter.
|
|
|
|
#3 |
|
I mål
|
Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsrettene
Dette er veldig billig, men HI skriver at fisk ikke går. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsretteneFattigmanns-peking-duck.
|
|
|
#5 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsretteneI dag laget jeg wok til meg av en gulrot, 1/3 squash, en løk, hvitløk, litt finkuttet kål og en bit stangselleri. Jeg strimlet alt på langs med en sånn skrelledings som lager strimler. jeg stekte bittelitt kylling (kanskje 70 gram?) hadde i litt rød currypaste og en halv boks kokosmelk - og kokte det i kanskje 10 minutter til alt var mørt. En slik wok kan jo bestå av mye grønnsaker, og når de er strimlet og kokt i curry/kokosmelk, så smaker det ganske bra. OG det er rimelig, særlig med mye gulrot og kål.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Introvert optimist
|
Vi har alltid pannekaker etter tomatsuppa og i suppa er det gjerne litt pasta også. Totalen blir bra.
|
|
|
#9 |
|
Panzerekstremfeminist
|
det er vel minst firkant, nå?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsretteneDenne blir litt intern |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsretteneToo good to go er et utmerket rimelig alternativ til annen takeaway eller kosemat, og tidligere, med svært lite tid til rådighet, brukte jeg det en del. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Hertuginne
|
Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsretteneDu får ta deg en tur til Sverige på harryhandling og hamstre kjøtt. Jeg har hørt at det er veldig økonomisk og smart akkurat nå.
|
|
|
#13 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsretteneDenne uken selger de blomkål til 10 kr stk på Rema1000, kan gratineres , vanlig damping , veldig bra i ulike curryen.
|
|
|
|
#15 |
|
Kleintje I + II
Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsretteneEllers når det gjelder supper og gryter så tar jeg ofte inn havregryn, kiketmel, cottage cheese eller mandelmel(dyr ingrediens men for meg som er veggis sunn) for å gi supper mere hold. Jeg lager stort sett målstidssupper dvs en hovedgrønnsak og så lite vann som mulig for at det skal Mette mere. Man kan også drøye maten med quinoa og linser/bønner av ulike slag.
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Det sies det er mye blåbær i år, store og fine.
|
|
|
#17 |
|
Kleintje I + II
Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsretteneHvis du skal lage kjøttkaker feks, så kan du drøye kjøttdeigen med løk, beter, paprika, erter, kikermel. Grønnsakene må være finhakkede eller purert for kamuflasje.
|
|
|
|
#18 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Brødrester i kjøttkaker, kjøttboller osv. drøyer maten, men hovedårsaken til at man bør bruke det, er at resultatet blir saftigere. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
TittelTøs
|
Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsretteneSorry for å kuppe tråden din Mav (
|
|
|
#20 |
|
finner ut av mye
|
Man bør vel forvelle de tror jeg, men jeg gidder aldri det. : lat:
|
![]() |
|