Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når flyttet du hjemmefra?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-07, 08:57   #81
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg flyttet det året jeg var ferdig med videregående. Først flytta jeg til Oslo for å være praktikant, men kom til en helt håpløs familie, så da jeg kom inn på førskolelærerutdanninga i Tromsø var valget enkelt, så dit flytta jeg. Det er ca 50 mil fra hjemplassen min, og for å få en utdannelse måtte jeg flytte på meg.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 09:33   #82
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg flyttet ut midt i siste året på vidregående, da var jeg 18,5 år.
Flyttet rett inn til han som nå er mannen min.

Skulle ikke få noen hjelpe fra mamma og pappa var omtrent siste beskjed fra mamma når jeg flyttet.
Heldigvis fikk vi det, ellers hadde vi vel sultet i hjel (satt på spissen)
Han jobbet, men lønna dekket rett og slett ikke lån, husleie, alle regninger og mat for 2. Han var nesten nettopp fylt 19 når jeg flyttet inn.
Mannen min flyttet hjemmefra når han var 17.
Han bodde hos faren og stemora si etter at foreldrene ble skilt når han var litt over 15.
Når de ikke var hjemme fikk ikke hverken han eller stebrødrene være hjemme, og for å sjekke at de ikke hadde vært på rommene sine når de var borte hadde stemora tapet rundt dørene til rommene.......

Gammel 04-08-07, 10:13   #83
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 19 år og ferdig med vgs. Måtte reise bort for å studere. Jeg flyttet da fra øst-Finnmark til Tromsø, ca 80 mil.

Etter dette har jeg bodd hjemme en juleferie og en sommerferie. De andre feriene bodde jeg hos den daværende kjæresten/samboeren min.

Gammel 04-08-07, 10:14   #84
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var 18 år, og flyttet inn sammen med kjæresten min. Og vi bor fremdeles sammen i dag, 12 år etter ...

Gammel 04-08-07, 22:03   #85
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Flyttet til Oslo for å studere etter gymnaset, 19 år gammel. Ble der i tre år og flyttet til hjembyen min igjen

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 23:56   #86
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg var 19..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 00:01   #87
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg var 15 da jeg flyttet. Flyttet et par mil utenfor byen. Da jeg var 17 tok jeg med hesten og flyttet nesten 100 mil unna.
Jeg ble tidlig selvstendig.

Gammel 05-08-07, 00:06   #88
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var 19. Jeg bodde og studerte i Oslo, og det var økonomisk gunstig å bo hjemme det første året jeg studerte. Deretter var vi alle enige om at det var en god idé at jeg flyttet. Jeg flyttet da sammen med han jeg nå er gift med. Lite historier fra rare kollektiver, felleskjøkken på studentbyen og sånt, altså.

Gammel 05-08-07, 00:46   #89
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg var 19 år. Nettopp ferdig med vgs. Turen gikk til Bergen for studier.
Bodde riktignok hos tante og onkel, så det var ikke før ett år senere at jeg virkelig flyttet ordentlig hjemmefra.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 00:50   #90
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Ikke så lett å svare på det. Utenlandstudent som jeg var bodde jeg jo formelt hjemme lenge.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 01:06   #91
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer fra en liten øy og der må alle som skal begynne på vidergående flytte hjemmefra når de er ferdig med ungdomskolen. Altså var jeg 16 år da jeg flyttet. En jevngammel veninne og jeg delte en stor og kul leilighet. Jeg var ganske selvstendig, så det gikk helt fint.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 02:18   #92
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Herlighet så unge dere var da dere flyttet da?!!!
Jeg var 23 men gikk 3. klasse på videregående på den tiden.
Jeg begynte å jobbe rett etter ungdomsskolen og var skikkelig skolelei men valgte å gå videregående da jeg var 20 for jeg skjønte at jeg måtte ha mer skole.
Etter en måned fikk jeg en kjæreste som flyttet inn etter 2 uker. Greit å ha noen å dele ugiftene med også... Vi var sammen i 2,5 år da.

Jeg hadde det som plommen i egget for det var kun jeg og mamma som bodde i et stort hus alene. Da jeg flyttet skulle hun og kjæresten flytte sammen og begynne på nytt sammen så da fikk jeg alle møblene jeg trengte fra mamma så jeg slapp den store utgiften med å kjøpe masse nytt. Min lille trøst for jeg følte at jeg på en måte ble kastet ut. Jeg var iallefall veldig lei meg og litt ensom men heldigvis fikk jeg meg en type da....

Gammel 05-08-07, 09:50   #93
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg var ikke mer enn 15 år, og flyttet høsten etter 9.klasse for å begynne på videregående.

Samme her.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 11:29   #94
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var rundt 16-17 år!

Gammel 05-08-07, 12:55   #95
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg gikk i klassen til Kirsebær på folkehøyskolen, og må bare underskrive det.

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Gikk også på samme folkehøyskole som Gremli og Kirsbær, annbefales herfra også.

Det er et lite land vi bor i altså... Det er ikke sånn at Gremli, Misteri og jeg har hatt kontakt siden folkehøyskoletiden, og i fellesskap meldt oss inn her. Vi har bare plutselig funnet hverandre her inne. Uten å ha snakket med hverandre på 12 år. Snålt.

Gammel 05-08-07, 12:59   #96
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 17. Det var vel en kombinasjon av at jeg kom inn på en linje jeg hadde lyst til å gå på på videregående, og at ting ikke var så ideelle hjemme. I ettertid ser jeg at jeg godt kunne trengt å bli passet litt på i et par år til, eller noe sånt. Jeg syns det er tidlig å flytte hjemmefra når man er 16-17, og vil prøve å unngå at mine barn gjør det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 13:04   #97
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var 19 og flyttet fra Tromsø til Bergen for å studere.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 13:32   #98
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

19 år, og da kjøpte jeg og samboeren (nå mann) vårt første hus. I disse dager ser vi etter et nytt hus....

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 13:41   #99
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 17. Det var vel en kombinasjon av at jeg kom inn på en linje jeg hadde lyst til å gå på på videregående, og at ting ikke var så ideelle hjemme. I ettertid ser jeg at jeg godt kunne trengt å bli passet litt på i et par år til, eller noe sånt. Jeg syns det er tidlig å flytte hjemmefra når man er 16-17, og vil prøve å unngå at mine barn gjør det.

Signerer alt. Bortsett fra at jeg var 16.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 13:41   #100
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

17. Kunne ikke ha blitt der lenger.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.