|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?
Det er stort sett omslagskjoler jeg bruker singlet under, på jobb. Forsi det krysses litt lavt. Men vanlige kjoler som er utringet dropper jeg nok ja
|
|
|
#3 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?Jeg har hatt rød kjole i et bryllup. Jeg hadde ikke kløft og ikke ligget med brudgommen.
|
|
|
#4 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?Jeg synes hvit kjole er helt OK, jeg har brukt hvit kjole i bryllup en gang. Med synlig kløft, btw, jmf aktuell tråd. Jeg burde kanskje hatt rød kjole, all den tid jeg hadde lagt (og da mener jeg altså hatt meg med) brudgommen. Sist redigert av 007 : 03-12-17 kl 11:18. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?Men, hvis vi ser bort i fra hele RØD KJOLE BETYR DET OG DET, og det er SKIKK OG BRUK, så leste i hvert fall jeg ut av Pegasus' innlegg at det er snakk om kontekst. Og ja, når det nå en gang er slik at "folk flest" går rundt og tenker at rød kjole betyr at man har vært bortpå brudgommen, og man er "hun fra gamle dager", aldri har møtt bruden, og går for übersexy som bryllupsantrekk, da skjønner jeg godt at det, tja, hever et øyenbryn, kanskje. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
koko
|
Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?Går virkelig "folk flest" rundt og tenker på hvilken farge gjestene i et bryllup har på kjolen sin? (Jeg er åpen for at det er jeg som er utskuddet her altså, som ikke ofrer slike ting en tanke.)
|
|
|
#7 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Håper ikke det nå til dags, at folk er så snerpete.
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Mener du virkelig at dette ikke er en anstendig kjole for en jente på 12 år? Jeg syns dette er en fin-fin, anstendig ungpikekjole. Dekke til skuldrene?
|
|
|
#9 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Joda, den er vel egentlig anstendig nok, bare at da jeg så den tenkte jeg automatisk at det er leeenge til denne passer. For ungen min er jo bare liten.
|
|
|
#10 |
|
Rockesøster
|
Dette er det viktigste som er sagt i denne diskusjonen.
|
|
|
#11 |
|
Pauset
|
Jeg er ikke så bekymret for at menn skal forstå at jeg ikke vil noe mer på julebord altså, men er mer der at jeg ikke vil se ut som en prostituert liksom. Det er vel innafor å si? Om man har feks kort skjørt og utringing til navelen og støvlettene som Candy sikler på, så er det ikke til å unngå at man kommer frem som noe... øhm. Ikke det, for all det. Syntes man det er fint, gå i det man liker. Men JEG personlig har lyst til å høre her hvor dere her inne mener disse grensene for innafor og utafor er. Om det er trist? Jeg syntes ikke det. Jeg er nysgjerrig. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bedreviter
|
I utgangspunktet ikke. Grunnen til at man ikke skal bruke hvit kjole er jo langt mer "fornuftig og opplagt" enn det med rød kjole. Man skal ikke bruke hvit kjole fordi det man ikke skal konkurrere om oppmerksomheten med bruden. Hvit buksedrakt er neppe et problem, mens fotsid, hvit blondekjole viser manglende teft for skikk og bruk. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bedreviter
|
Som sagt: jeg ville lagt merke til det om en av gjestene hadde fotsid, hvit blondekjole, ja. Hvem som går i svart, rødt eller regnbuefarget ellers, har jeg virkelig ingen formening om |
|
|
|
|
|
#14 |
|
koko
|
Ja, om noen hadde kledd seg ut som brud uten å være det ville til og med jeg reagert.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Korrekt svar ble alternativ d) |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?Jeg tipper at hvis man hadde laget en poll på VG om "er det ok å gå med rød kjole i bryllup" ville et flertall sagt "nei, er du gal". Men det blir jo bare tipping da. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
koko
|
Nå skulle jeg til å følge opp med et "men de som svarer på slikt i VG er jo stort sett de som har ligget med brudgommen, eventuelt som har ambisjoner om å ligge med brudgommen". Greidde nesten å la være.
|
|
|
#18 |
|
|
Det hadde vært morsommere om vi hadde hatt en fargekode på hvem som har tenkt til å ligge med brudgommen! |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?Så har kvinner langt flere valgmuligheter enn menn også da, når det gjelder antrekk, så det er klart det er flere fallgruver. En mann som ikke føler seg vel i dress og slips er mye mer låst enn en kvinne som ikke liker kjole. Så reglene for menn er på mange måter mer rigid enn for kvinner, tross alt.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 03-12-17 kl 19:05. |
|
|
|
![]() |
|
|