|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SMS fra Arbeiderpartiet
Mens jeg overhode ikke trenger mat og drikke
|
|
|
#3 |
|
Peppy!
|
Jeg trenger heller ikke flere twist, men jeg synes det er en viktig sak, jeg, at vi peker på unødvendig forsøpling. Ikke bare i sammenheng med valget og de utallige flyersene og buttons og whatnot, men in general. Ta for eksempel IKEA. Jeg synes ikke det bør være stuerent at IKEA sender ut en feit katalog til gudvethvormange millioner husstander, det er skikkelig miljøsvineri (tenk bare på transporten!). Jeg synes folk bør protestere på det, og synes buffen til Høyre var et godt eksempel, jeg tror de fleste av oss kjenner oss igjen i at vi har fått med oss sånt noe hjem, som har endt i søpla. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Usedvanlig begavet
Jeg er selvfølgelig enig med deg i at det er mye unødig skriftlig reklame og unødige reklameeffekter som deles ut. I alle sammenhenger egentlig, ikke bare ved valg. Jeg ble bare overrasket over at buffer havnet i søpla, siden jeg selv tenker at det ikke er et SÅ meningsløst produkt. Sammen med reflekser f.eks. Men, men - det er en særdeles subjektiv betraktning altså, VI bruker det jo
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg hadde ikke latt mitt barn gå med klær/utstyr som reklamerer for politisk parti, selv ikke det partiet jeg er medlem av selv. Selvfølgelig helt annerledes når han blir stor nok til å vite hva det dreier seg om og velger "partitilhørighet" selv.
Jeg er helt enig. Jeg har en ekstremt lav terskel for å føle meg invadert, men av en sms??
|
|
|
|
#8 |
|
Usedvanlig begavet
Mens jeg ikke tenker på en reklamebuff som et signal til omverdenen om hva jeg/vi stemmer overhodet, og kunne fint latt Lillebror brukt en caps fra Rødt på stranda hvis han ville. Nå stemte han i skolevalget da, et bevisst valg basert på konkrete saker, og han er uansett stor nok til å mene noe om hva han har på seg (men gjør det sjelden - rund som en ball).
|
|
|
#9 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: SMS fra ArbeiderpartietDet har gått ut sms fra Venstre også i dag, sies det. Og fremdeles er jeg åpenbart i FrP og Høyres målgruppe for sponsede innlegg på SoMe (særlig FrP. Bruker de det mer, eller er det noe FrP-aktig i brukerprofilen min? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: SMS fra ArbeiderpartietJeg fikk ikke, men hadde heller ikke fått dagen ødelagt om jeg fikk. Jeg hadde himlet litt, mens jeg knasket videre på det ekstra dropset jeg tok fra det andre partiet. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: SMS fra ArbeiderpartietDet har jo ingenting med krenkelse å gjøre. Folk blir irriterte over reklame på sms, fordi sms føles mer privat enn e-post og postkassebrosjyrer. Hadde jeg fått reklame fra elkjøp på sms, hadde jeg blitt sur også, og kanskje unngått å handle der. Da er det veldig rart at partier velger å gjøre det sånn. Folk burde ideelt sett bestemme seg for hva de vil stemme på av helt andre grunner enn irritasjon over reklame, men hvis man er på vippen kan slikt som dette gjøre utslaget. Det får ap til å fremstå som et arrogant parti som dessuten mangler profesjonalitet. Det kan påvirke hva man tenker om partiet som helhet. Eller det kan få folk til å bli sittende hjemme i stedet for å stemme.
|
|
|
#13 |
|
finner ut av mye
|
Sv: SMS fra ArbeiderpartietJeg fikk.
|
|
|
#14 |
|
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SMS fra ArbeiderpartietJeg har verken fått SMS, besøk, buff eller twist. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SMS fra ArbeiderpartietJeg fikk den, og ble ikke irriterert, men syntes det var rimelig tåpelig. Forklaringene etterpå har vært virkelig teite. "Vi har sendt til folk i områder som pleier å stemme på oss", sier de. Jaså? Jeg bor i et rimelig stort og blått nabolag, så den forklaringen henger ikke på greip. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Protonterapeut
|
Sv: SMS fra ArbeiderpartietJeg fikk ikke, og er snurt.
|
|
|
#17 |
|
maler
|
Sv: SMS fra ArbeiderpartietJeg synes sånn valgkamp bør bli obligatorisk. Satse digitalt. Jeg synes rart ikke flere reagerer på det enorme søppelberget og å bli stoppet på gata.
|
|
|
#18 |
|
Leser
|
Det er faktisk obligatorisk for offentlige etater å bruke digital kommunikasjon (altså før, skriftlig informasjon på papir. Det er selvfølgelig lov å snakke med folk, ringe på dører og stå på stand).
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Obligatorisk med intetsigende spam? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Leser
|
Obligatorisk med digital kommunikasjon fremfor papirbasert kommunikasjon.
|
![]() |
|
|