|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hva stemmer du i årets stortingsvalg? | |||
| Rødt |
|
14 | 8,48% |
| MDG |
|
8 | 4,85% |
| Arbeiderpartiet |
|
48 | 29,09% |
| Høyre |
|
24 | 14,55% |
| Venstre |
|
19 | 11,52% |
| KrF |
|
5 | 3,03% |
| FrP |
|
0 | 0% |
| SV |
|
41 | 24,85% |
| Piratpartiet |
|
0 | 0% |
| NKP |
|
0 | 0% |
| Samfunnspartiet |
|
0 | 0% |
| Demokratene |
|
0 | 0% |
| Liberalistene |
|
0 | 0% |
| Alliansen |
|
0 | 0% |
| Feministisk Initiativ |
|
0 | 0% |
| Helsepartiet |
|
0 | 0% |
| De Kristne |
|
0 | 0% |
| Pensjonistpartiet |
|
0 | 0% |
| Senterpartiet |
|
5 | 3,03% |
| Jeg stemmer blankt! |
|
1 | 0,61% |
| Deltakere: 165. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?
Det er interessant, for pollen så ikke sånn ut ved kommunevalget for to år siden. Lurer på om de som stemte FrP da ikke gidder å være med i pollen nå eller om de har ombestemt seg/stemmer annerledes ved stortingsvalg.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?Forøvrig var jeg engang med i Unge Høyre og nå stemmer jeg Rødt.
|
|
|
|
#3 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?Jeg har alltid tenkt at det er helt opplagt at sosialistiske partier som SV og Rødt aldri kan støtte et høyrepopulistisk parti som FrP. Grunnen til at KrF må si det i klartekst mens SV ikke trenger å snakke så mye om det er jo at KrF rent faktisk HAR støttet FrP i regjering og derfor har mye mindre troverdighet på det punktet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?Men "støtte" kan bety så mangt. SV har også stilt ultimatum til AP. Men det gjelder vel regjeringsdeltagelse. Men om AP og SP velger en plattform som er helt uspiselig for SV så finnes det kanskje en teoretisk mulighet for kaos som kan ende hvorsomhelst, avhengig av resultatet på valgdagen. Men
|
|
|
#5 |
|
Fjellpiper
|
SV har sagt at man UANSETT vil kaste Høyre-FrP-regjeringen og støtte Støre som statsminister. Jeg skjønner egentlig ikke at det er mulig å spekulere i noe annet enn dette. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?Spiser STOR hatt om SV uforvarende ender opp med at det blir FrP-regjering pga et ultimatum eller noe, spiser LITEN hatt om KrF går i regjering med FrP.
|
|
|
#7 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?Utopien lå i at vi skal jobbe knappe sekstimersdager med å fikse syklene til hverandre, og ellers bare ligge i gresset og titte på himmelen. Jeg er helt enig med Pepper Lemon; vi må verdiskape for fullt for å klare et minimumskrav av velferdsbelastningen vi ønsker å ha som samfunn.
|
|
|
#8 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er helt enig, og lurer litt på hvilke verdier som f.eks skal betale sykelønn og svindyr medisinsk behandling, hvis vi ikke skaper verdier i form kroner og øre.
|
|
|
#9 |
|
can-jur
|
Men om vi ikke bremser forbruket vårt så vil velferdsgodene vår smuldre opp uansett. Klimaflyktinger er et ord vi bør lære oss. Dagens flykningekrise er bare småtterier mot hva som kommer om 50-100 år om ikke VI kjerper oss.
|
|
|
|
#10 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Min spådom er at de som kommer til å velge 6 timers dag er særlig kvinner i omsorgssektoren, og kvinner med partner som har god nok inntekt til at hun kan prioritere tid til seg selv. Det er jo slik det er i dag også. Det betyr at det blir enda færre konkrete ressurser til både gamle og nye behov som kommer til å oppstå. Klimaflyktninger er allerede en nåtidshendelse med de utgiftene som følger med.
|
|
|
#11 |
|
Peppy!
|
De to tingene henger ikke nødvendigvis sammen. Det er ikke slik at verdiskapning er ensbetydende med forbruksvarer og økt konsum. Verdiskapning er like fullt teknologiutvikling. Det er ikke familienes materielle velstanden som vil ryke ved å gå ned til sekstimersdager, det er statens evne til å tilby helsetjeneste, kvalitet i skoletilbud, støtte til forskning, sykelønnsordning etc som svekkes. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?Sorry, "Utenkelig!!!" trigger alltid en "njaaa, hvahvissåfremtifallkanskjelikevelhvisomatte....?"-respons hos meg.
|
|
|
#14 |
|
Prøver seg frem
Medlem siden: Oct 2013
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?Akk, kjenner at jeg ble litt skuffet nå, under 5% vil stemme MDG? Hallo, fremtiden til våre barn? Byklima og globalt klima? Det er ikke noe man kan forhandle seg ut av i ettertid, vi er nødt til å handle nå! Selv om det svir å ikke få kjøre så mye bil og fly som vi er blitt vant til. Selv om det er pes å endre plastvanene våre. Selv om det vil ta tid å få lagt om globalt landbruk. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Det er ganske mange på den grønne siden her da, hvis man inkluderer SV, Rødt og Venstre. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Prøver seg frem
Medlem siden: Oct 2013
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja. Det hjelper litt. Men hadde det vært nok til å danne grønn (rødgrønn) regjering? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Fjellpiper
|
Faktisk, hvis pollen slik den sto akkurat nå var fasit for stortingsvalget så ville Rødt, MDG, SV og Venstre tilsammen hatt et knapt flertall! |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?Dette sier Rødt om arbeidsinnvandring Lisa:
Og dette sier SV:
|
|
|
#19 |
|
anglofil
Jeg spør alle Rødt og SV folk på stand følgende: Ønsker de Norge ut av EØS og dermed stenge all arbeidsinnvandring fra EØS, og svaret er uten unntak JA. JEg har sittet på debatter og hørt dette i årevis og blir like skremt hver gang av den fiendtlige innstillingen til arbeidsinnvandring og da særlig øst Europeere.
|
![]() |
|
|