Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Alkohol i konfirmasjon?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-17, 09:09   #81
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Jeg har ingen store prinsipielle motforestillinger heller, men det ville ikke falt meg inn, tror jeg. Det er bare helt uvanlig i min familie.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-17, 11:53   #82
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Vi serverer alkohol til alt bortsett fra rene barneselskaper. Jeg er selv vokst opp med at alkohol er like greit å servere som et kakestykke, og med mine kontinentale ektemenn så var det ikke akkurat unaturlig å føre tradisjonen videre. Selv drikker jeg knapt alkohol, - da er det helst en Limoncello på terrassen eller på vinterstid; en dæsj Sambuca i espressoen - men mange liker det jo.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-17, 12:24   #83
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker ikke om det ble servert alkohol i min konfirmasjon. Det ble servert vin til maten i min datters konfirmasjon. Vi var vel 20 mann, og det gikk vel ikke med en hel flaske vin på de 10 som kunne drikke alkohol.

Det hadde aldri blitt servert alkohol om det var noen med han til å drikke alkohol i mengder. I vår familie er det vanlige å ta et glass til maten og la det være ene det. Jeg tenker ikke over om det serveres alkohol i konfirmasjoner eller ei, jeg kjører som regel og drikker ikke selv da, naturlig nok.

Gammel 26-03-17, 13:23   #84
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke vant til alkohol i sammenheng med dåp eller konfirmasjon. I tillegg fikk konfirmanten velge rammer selv (taco som mat) og da fikk hun også velge drikke selv. Ble denne.

Synes det hadde vært gøy å sett korrelasjonen mellom trådene, slik jeg gløtter ser et ut som det er de som er mest for tre-retter-til-konfirmasjonen som er mest åpen for vin. Kanskje naturlig? Eller kanskje en tilfeldighet?

Gammel 26-03-17, 15:06   #85
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg er ikke vant til alkohol i sammenheng med dåp eller konfirmasjon. I tillegg fikk konfirmanten velge rammer selv (taco som mat) og da fikk hun også velge drikke selv. Ble denne.

Synes det hadde vært gøy å sett korrelasjonen mellom trådene, slik jeg gløtter ser et ut som det er de som er mest for tre-retter-til-konfirmasjonen som er mest åpen for vin. Kanskje naturlig? Eller kanskje en tilfeldighet?

Sikkert ikke helt tilfeldig.
Jeg lurer eventuelt på hvilke viner som passer til rømmegrøt, koldbord, pizza og sodd?

Jeg spurte konfirmanten her om hva han synes om alkohol i konfirmasjon.
Hans svar var noe a la dette: "Er ikke det litt rart da?" Han er vant til at det serveres alkohol i enkelte sammenhenger, men også vant til at mye foregår alkoholfritt. Kombo alkohol og konfirmasjon så han ikke for seg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-17, 16:31   #86
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg lurer eventuelt på hvilke viner som passer til rømmegrøt, koldbord, pizza og sodd?

Hans svar var noe a la dette: "Er ikke det litt rart da?" Han er vant til at det serveres alkohol i enkelte sammenhenger, men også vant til at mye foregår alkoholfritt. Kombo alkohol og konfirmasjon så han ikke for seg.

3-retters og utenkelig med alkohol

Gammel 26-03-17, 17:08   #87
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Til sodd drikkes det vel helst øl, hvis det skal være alkohol.

Gammel 26-03-17, 18:36   #88
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hadde jeg fått valgt så hadde vi nok hatt tre-retters til konfirmasjonen, men jeg er ikke åpen for vin. Poden selv vil helt sikkert ha en slags buffét, og det er greit for meg.

Gammel 26-03-17, 19:22   #89
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uaktuelt!

Gammel 26-03-17, 20:24   #90
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har ingen store prinsipielle motforestillinger heller, men det ville ikke falt meg inn, tror jeg. Det er bare helt uvanlig i min familie.

Samme her. Hvis alle voksne klarer å holde seg til to små glass i løpet av middagen, ser jeg ingen store problemer med å gjøre det. Noe særlig er enn det tar fokus bort fra det dagen egentlig skal handle om. Mener jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-17, 22:31   #91
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Thomas Giertsen - Helt perfekt. Der ser man hva som kan skje med alkohol i konfirmasjonen.

Personlig har jeg bare vært i alkoholfrie søndags-konfirmasjoner, det er kanskje mer naturlig med et glass vin hvis konfirmasjonen er en lørdag?

Gammel 26-03-17, 22:40   #92
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt skrekkens eksempel, Elise. :har nettopp sett på:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-17, 22:53   #93
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Thomas Giertsen - Helt perfekt. Der ser man hva som kan skje med alkohol i konfirmasjonen.

Personlig har jeg bare vært i alkoholfrie søndags-konfirmasjoner, det er kanskje mer naturlig med et glass vin hvis konfirmasjonen er en lørdag?

Hvorfor det? I vår familie er familiesøndagsmiddag med vin helt normalt og noe barna opplever mange ganger årlig.

Gammel 26-03-17, 22:59   #94
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Hvorfor det? I vår familie er familiesøndagsmiddag med vin helt normalt og noe barna opplever mange ganger årlig.

Ja, det lurte jeg også på.

For meg hadde det ikke utgjort noen forskjell. Det er ikke slik at vin til maten er likestilt med partyparty og behov for å kunne sove ut neste morgen. Og når jeg uansett ikke kjører bil, så eventuell hjemreise etter middagen ikke er noen problemstilling, vil ikke ukedag ha noen betydning.

Gammel 26-03-17, 23:00   #95
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Samme her. I dag takket jeg nei fordi jeg skulle kjøre et ærend senere.

Gammel 26-03-17, 23:01   #96
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, i vår familie er det ikke slik at vin=party og hæla i taket. Farmor drikker feks ett glass vin på en kveld. Det ser jeg ikke problemet med. At en del kjører og derfor ikke kan drikke er også en problemstilling jeg ikke tar stilling til, slikt får folk avgjøre selv.

Gammel 26-03-17, 23:09   #97
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, ikke vet jeg, jeg har som sagt aldri vært i hverken konfirmasjon på lørdag eller konfirmasjon med alkohol.

Jeg mener absolutt ikke at vin til maten = hæla i taket, men en ryggmargsrefleks på at man ikke drikker dagen før jobb, tror jeg ikke jeg kan være heeeeelt alene om her i verden. (Angrer nesten på at jeg engang gidder å skrive det, når jeg ser hva slags diskusjonshumør dere er i her inne nå.)

Gammel 26-03-17, 23:20   #98
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Jeg synes da det er ganske så sivilisert her inne nå jeg. Så mange konfirmasjonstråder og så lite krangling!

Gammel 26-03-17, 23:23   #99
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den mengden alkohol jeg ville synes det var greit å drikke til en konfirmasjonsmiddag ville jeg synes det var helt greit å drikke dagen før en arbeidsdag.

(Jeg har forsåvidt ved flere anledninger drukket vesentlig mer kvelden før jeg skulle på jobb enn jeg ville funnet på å drikke i en konfirmasjon. Men det er jo mindre relevant for denne diskusjonen.)

Gammel 26-03-17, 23:24   #100
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg for min del har drukket atskillig mer I jobb enn jeg ville gjort i en konfirmasjon.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:05.