|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Sv: Konfirmant 2018Vi har fått bekreftet lokale. Et grendehus som ligger i Oslo, som er veldig koselig og i tyrolerstil. Det er andrevalget mitt, så venter på svar fra førstevalget. Men tror nok ikke vi får det (noe som er helt ok). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Pauset
|
Sv: Konfirmant 2018For de som vil diskutere på lukket forum. http://www.foreldreportalen.no/forum...31#post4571031 |
|
|
|
|
|
#3 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Konfirmant 2018Har meldt gutten på kurs. Fikk det seremonitidspunktet vi ønsket oss: 12.5. kl 12.30. Må avtale lån av lokale på jobb i morgen.
|
|
|
#4 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Konfirmant 2018Vi har dato og lokale, og har bestilt mat. Gjestelisten blir som tidligere år, vi blir 50 om alle kommer. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Konfirmant 2018Plutselig havnet jeg også her. Lillesøster har gjort helomvending og har plutselig lyst på både konfirmasjon og bunad. Jeg hadde regnet med stor fødselsdagsfeiring høsten 2018, men nå kom det jo litt nærmere. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2018
Velkommen, Blå! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Konfirmant 2018Er det innafor å invitere er vennepar av oss, bare fordi jeg har lyst, og fordi de begge to er glade i sønnen vår, eller er konfirmasjoner kun familie, liksom? (Har bare vært i konfirmasjoner med kun familie til nå.)
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Her er det hvertfall veldig vanlig med venner/vennepar/vennefamilier i konfirmasjon.
|
|
|
|
#9 |
|
Tittel og tittel....
|
Det er helt lov. Jeg kommer muligens til å gjøre det.
|
|
|
|
#10 |
|
maler
|
Alt er innafor. Jeg har just underholdt et helt kurs med mine konfkvaler og har fått massiv støtte på at alt funker.
|
|
|
#11 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Jeg kommer til å invitere en venninne (av meg) og et vennepar. Lillevenn har et nært forhold til disse, de er nesten som tanter/onkel å regne. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Konfirmant 2018For meg er det helt normalt å invitere nære venner som har vært med i Herremannens liv og som vi f.eks. har vært på ferie sammen emd etc. Folk. I egentlig har brukt mer tid sammen med de siste årene enn en del av familien som fettere og kusiner osv (som også blir invitert). Det hadde vært veldig rart for meg/oss å ikke invitere dem uten bare familie. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Duracell
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
I storebror sin inviterte vi de venneparene som har betydd mye for han (og oss). Hans nære kamerater hadde seremoni samtidig som han så da ble ingen av de invitert. Lillesøster ønsker å invitere noen nære veninner og det skal hun selvsagt få lov til (innenfor rimelighetens grenser ;-) )
|
|
|
#14 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Konfirmant 2018Så bra - da inviterer jeg dem. De bor i Danmark, så det er jo ikke sikkert de ønsker ta turen, med da får de i hvertfall muligheten.
|
|
|
#15 |
|
© All rights reserved
|
Klart det er lov! Vi inviterer to vennefamilier. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Konfirmant 2018Min konfirmant hadde 3 venner i selskapet, i tillegg en venninne av meg og hennes sønn. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Konfirmant 2018Vi inviterer to kompiser av mannen med familie. Sønnen til bestekompisen til mannen er bestekompisen til sønnen vår, så det føles veldig naturlig. Begge disse to kompisene er faddere for vår yngste. Så det er jo folk vi har et forhold til. Jeg har bare en venninne som jeg inviterer, hun er fadder for begge gutta. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Konfirmant 2018Vi inviterer flere vennefamilier, vi er oftere sammen med dem enn storparten av de familiære gjestene. Konfirmanten skal også få invitere etpar venner som ikke konfirmeres samme dag. Det har ikke vært veldig vanlig i vår familie, men vi gjør det. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2018Man kan invitere dem man vil, familie eller ikke familie. Noen er vel "obligatoriske". Tenker da på faddere, besteforeldre, tanter/onkler ol.
|
|
![]() |
|
|