|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Konfirmant 2017Vi hadde mellom 40 og 50 gjester, så for oss ble det mer styr enn med et vanlig bursdagsselskap. I tillegg pleier vi ikke ha middag, dessert og kaker i bursdagsfeiringer, så det ble også annerledes. Bunadene krevde litt arbeid, og jeg valgte å lage oppsatser i stedet for å kjøpe for å spare penger. Og så ville jeg ikke ha papirduk, de revner jo før middagen er servert, så jeg lånte litt her og der. |
|
|
|
|
#2 |
|
Borte
|
Sv: Konfirmant 2017Ang. taler, sanger og filmer til konfirmanten... Det vil ikke vår konfirmant ha i det hele tatt. Hun har allerede sagt i fra om det flere ganger. Jeg syns det er litt leit å ikke få lage sang.
|
|
#3 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2017
Ja, det synes jeg absolutt man skal ta hensyn til, men ha en ordentlig samtale rundt det. Hva er det hun ikke ønsker ved det? Det kan hende det egentlig er andre ting som gjør at hun ikke vil enn det åpenbare. Minnebok som flere kan skrive i f.eks. kan være en super idé. Finn en løsning som alle trives med |
|
|
|
|
#4 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Konfirmant 2017Jeg synes man skal ta hensyn når det gjelder sanger og bildet, men slik jeg kjenner mine barn hadde de latt seg overtale til en liten tale. Og da med fokus på at mor og far gjerne vil si noen ord på en høytidsdag, og at det kan være et fint minne å ha med seg. |
|
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Sv: Konfirmant 2017De konfirmasjonene vi har hatt, har også helt klart vært i en annen liga enn bursdagsfeiringer og barnedåp. |
|
|
|
|
#6 |
|
Textrovert
|
Sv: Konfirmant 2017Jeg har også konfirmant neste år, i alle fall i teorien. Men han vet ikke hva konfirmasjon er, og i følge han var det ikke noe noen hadde snakket om på skolen heller. Jeg er litt "whatever" til konfirmasjon, men han skal selvsagt få bestemme selv både OM han vil konfirmere seg og hvilken type han vil velge. Men siden han er innenfor autismespekteret, føler jeg at jeg ikke helt vet om jeg klarer å formidle konseptet til han, så vi får finne en innfallsvinkel. Jeg tror nok heller at han hadde hatt større glede av en ferietur enn et selskap, f.eks.
|
|
#7 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Konfirmant 2017Eg har også konfirmant neste år i september
|
|
|
#8 |
|
Fortynnet
|
Jeg ville ihvertfall ikke det, og syns det er en stor fordel å ha et sånt selskap på nøytral grunn uansett hvor godt en samarbeider. Jeg ville følt det feil både å ha det hjemme hos oss og hos eksmann. |
|
|
|
|
#9 |
|
Ferdiglada
Det er det eg også kjenne på.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Da jeg var ungdom løste vi det slik at mamma og samboer holdt min konfirmasjon hjemme hos oss, mens min far og kone holdt min bror sin året etter. Det fungerte bra.
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Konfirmant 2017Jeg sendte ut noen mailer i går på lokaler. Og vi har fått napp noen steder. Hadde man bare visst datoer. Sist redigert av Anne C : 29-03-16 kl 20:58. |
|
|
|
|
#12 |
|
Sv: Konfirmant 2017Jeg har sendt ut mail til kirken og til humanetisk forbund for å høre hva slags planer de har lagt for neste år. |
|
|
|
|
#13 |
|
Fortynnet
|
Sv: Konfirmant 2017Funker sikkert for noen, men for min del var det litt viktig å føle meg som en av vertskapet den dagen, det hadde jeg ikke gjort hjemme hos eksmann med ny samboer. Og jeg ville heller ikke ønsket at eksmannen min skulle følt det sånn hvis vi hadde det hos oss. Ved å ha det på nøytral grunn var vi på lik linje. |
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Høres fornuftig ut!
|
|
#15 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Konfirmant 2017Her blir det konfirmasjon i kristihimmelfartshelgen torsdag, lørdag eller søndag. Da blir det jo veldig lett å skaffe hjelp. |
|
|
|
|
#16 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Konfirmant 2017Ok, fant noe nyttig hos HEF, i hvert fall:
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Konfirmant 2017Men noen info om selve kurset, når seremoniene er og sånt, se det finner jeg ikke.
|
|
#18 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
All info dukker opp 2. mai kl. 12, når de åpner for påmelding. Da fant jeg alt jeg trengte i fjor; før lå det ikke noe ute.
|
|
#20 |
|
Sv: Konfirmant 2017Jeg har holdt av et lokale, og håper det ikke tar enevighet før vi får vite dato. Så nå senker jeg skuldrene litt. |
|
|
![]() |
|
|