|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag
Eg hatar å miste kontrollen p.g.a. alkohol, og skammar meg ganske kraftig dagen derpå dersom eg har drukke meg veldig full. Heller 4x2 einheiter i veka enn 1x8 einheiter. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Står på egne ben
Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdagJeg hadde aldri servert alkohol i bursdagsfeiring som var for barnet, selv om det var mest voksne og familie til stede. Dette er en feiring for barnet, og der synes jeg ikke alkohol hører hjemme i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
I could be violet sky
Hvor: Oslo
|
|
|
|
#84 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdagVi serverer heller ikke alkohol i bursdager/konfirmasjoner ol. tilstellninger med barn til stede,eller feiringer på dagtid.
|
|
|
|
#85 |
|
Passiv
|
Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdagHva med tapas? cocktailpølser, oliven, sterke kjøttboller m.v. Der er det sannsynlig at alle finner noe de liker, og det meste kan lages til i god tid på forhånd. Da kan også ungene, om de vil, forsyne seg med andre ting enn pølser. |
|
|
|
#86 |
|
By the Sea
|
Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdagOm jeg hadde satt fram en flaske vin i et barneselskap, så hadde alle gjestene trodd det hadde klikka for meg - det er slett ikke vanlig her.
|
|
|
#87 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdagSelv om jeg ikke ville servert alkohol i en barnebursdag så tror jeg ikke at jeg ville reagert om andre gjør det altså. Det handler vel litt om settingen tenker jeg, og hva som er normalt i den "gjengen" man vanker. I de barnebursdager jeg har vært i har det aldri vært alkohol og jeg tror ikke det kommer til å skje heller. Jeg drikker heller ikke når lille er våken, men nå for tiden er det rett og slett fordi han absolutt skal ha alt jeg har og da lar jeg heller være. Når han blir større vil det ikke være et problem å ta et glass vin dersom han er våken. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
flisespikker
|
Jeg tror ikke det stort sett er "barneselskap" (der man primært inviterer barn) det er snakk om for de fleste som snakker om å servere alkohol, men mer en lunsj eller middag med voksne venner og barna deres.
|
|
|
#90 |
|
villende
|
Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdagHer kommer det frem mange interessant synspunkter, og jeg tror kanskje at mange av dere som reagerer på alkoholservering umiddelbart tenker på "drekke til man stuper" mentaliteten som kanskje henger litt vel mye igjen i nordiske hjem. (Jada, jada, jeg setter det litt på spissen her.) Min umiddelbare tanke var at dette var jo et særdeles "Middelhavsk" tiltak. Les: Barn og voksne som koser seg i fellesskap rundt stort, bugnende bord ute i en grønngrønn hage. Nordmenn har jo en egen evne til å se på alkohol som noe "skummelt" som innebærer mye rus og merkelig oppførsel, og ikke en del av det hverdagslige. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
By the Sea
|
Ja, jeg skjønte settingen.
|
|
|
#92 |
|
Jeg ble frisk!!
Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdagJeg synes ikke alkohol og barn hører sammen, uansett anledning.
|
|
|
#93 |
|
By the Sea
|
Jeg synes heller ikke det om det er fare for at det ene glasset blir flere.
|
|
|
#94 |
|
Ustabil
|
Det er den antagelsen som er så meningsløs. Det at du tror at de som ikke ønsker alkoholservering med barn til stede lider av "stupfylla" og ikke greier å se for seg at ett glass vin er ett glass vin - det sporer diskusjonen av. Du tillegger andre meninger og motiver. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Fortynnet
|
Jeg syns det er helt greit å ta et glass vin eller to i rolige former med barn til stede. Trenger ikke lempe ungene ut av huset og til barnevakt av den grunn. Det til tross for at jeg er vokst opp med stupfylla veldig nært innpå, altså med en alkoholikerfar. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Absolut ateist
|
Det syns jeg også. Men JEG gjør det ikke. Om andre vil ta et glass vin eller tre rundt mine barn, så gjør det meg absolutt ingenting. Det er helt irrelevant å sammenligne det at voksne kan drikke litt i en voksen setting, med at de må ha alkohol i en barnesetting.
|
|
|
#97 |
|
villende
|
Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdagJeg tror ikke helt du tok poenget mitt, bina. Poenget mitt er at jeg ikke tror barn tar skade av at mor og far drikker ett glass vin eller ett glass øl, selvfølgelig under forutsetning at man klarer å holde seg til ett, maks to glass. I min vennekrets er det ingen som blir ”fjollete” bare fordi det blir servert et glass rosévin. Alkohol er i de fleste tilfeller forbundet med hygge og nytelse, og forventningene er ikke at man nødvendigvis skal bli ruset bare fordi det er alkohol tilgjengelig. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdagPizzasnurrer med forskjellig type fyll, gjerne litt mere avansert til voksne. Og helt klart ikke alkohol. (ikke fordi jeg tror man "drikker til man stuper" men fordi det er et barneselskap) |
|
|
|
|
|
#100 |
|
villende
|
Jeg ville nok ikke kjørt bil med to glass innabords. |
|