Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Du forandrer aldri helt stil!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-15, 18:12   #81
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du forandrer aldri helt stil!

Jeg hadde en sort sånn badedraktkjole med kryss i ryggen. Den var i grunn litt horete.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 19:28   #82
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bamsegreiene husker jeg fra de første par årene på universitetet. 92-95. Vi kalte det vel Bærumsjentestil, selv om det sikkert var folk fra andre steder som gikk kledd slik. Men for oss fra "landet" var det noe vi forbant med pene Bærumsjenter. Lyseblå skjorter, marineblå vaffelvest med bamse applikert på ryggen, og bamseskjerf i halsen. Milevis fra min egen studentstil, som var mer preget av lange, vide skjørt, gammel skinnjakke fra loppis og doc Martens.

Gammel 24-10-15, 19:31   #83
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Bamsegreiene husker jeg fra de første par årene på universitetet. 92-95. Vi kalte det vel Bærumsjentestil, selv om det sikkert var folk fra andre steder som gikk kledd slik. Men for oss fra "landet" var det noe vi forbant med pene Bærumsjenter. Lyseblå skjorter, marineblå vaffelvest med bamse applikert på ryggen, og bamseskjerf i halsen.

Jeg er like gammel som deg, men har aldri sett sånne bamser overhodet. Det kan nok skyldes at jeg forlot Oslo som studentby etter forberedende høsten -92. (Lyseblå skjorter og perleøredobber merket jeg meg, da.)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 19:37   #84
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Min stil er ikke lik som da jeg var 18.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 19:38   #85
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nok alltid vært ganske så kjedelig i klesveien, og cardiganen har alltid vært med meg. Jeg gikk i mye lysere farger tidligere, men ellers er det nok mye likt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 19:43   #86
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bamser var big thing i Bergen i 96, sammen med nevnte vatterte jakker med vaffelsøm. De var gjerne mørkegrønne med brunt og blått, og dyre som bare det.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 19:44   #87
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde bamsevest i 96/97, ja.....

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 19:44   #88
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men gikk unge folk med bamser? Jeg ser det egentlig for meg på litt godt voksne damer, og tenkte at det var litt "husmorstil".

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 19:46   #89
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmm, det var lite bamser på clubbing- og housepartyscenen, tydeligvis.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 19:50   #90
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fili: nei, det var litt eldre enn meg, men jeg tror også en del preppy unge jenter som brukte det.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 19:54   #91
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er for gammel for de bamsene tror jeg. BALL-klær derimot, det hadde jeg mye av siste året på ungdomsskolen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 19:56   #92
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg er like gammel som deg, men har aldri sett sånne bamser overhodet. Det kan nok skyldes at jeg forlot Oslo som studentby etter forberedende høsten -92. (Lyseblå skjorter og perleøredobber merket jeg meg, da.)

Jeg studerte i Trondheim, på Dragvoll. Disse var ikke noe vanlig syn, men stilen eksisterte i visse kretser, som på samfunnsøkonomi, statsvitenskap og jus. Min søster delte Moholtkjøkken med to eksemplar, ei var fra Oslo og ei fra Bærum. Så jeg la merke til stilen, og undret meg, men den eksisterte ikke i min omgangskrets.

De hadde forresten mørke, smale dongeribukser til, og det måtte være Diesel. Skjortene, vestene og skjerfene kom vel fra Jean Paul og lignende merker.

Gammel 24-10-15, 20:18   #93
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tok ex. Phil i -92, og forsøkte meg en kveld på byen med perleøredobber, litt ut av komfortsonen. Da møtte jeg en kompis fra blitz og han bet de av øret mitt, svelget de, og fikk meg til å sverge å aldri mer bruke det.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 20:20   #94
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må ha gått helt glipp av bamsegreiene? Kan ikke minnes noen ting med bamser på, hverken skjerf, kjoler eller skjorter..?

Jeg var 18 rett før tusenårsskiftet, jeg husker egentlig mye shiny stoffer, over-kneet strømper, Miss Sixty-bukser og vanvittige platåsko.

Gammel 24-10-15, 20:26   #95
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jo, nå husker jeg de kjolene! Oransj og grønn og knall rosa ser jeg for meg.

Og fersken!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 20:34   #96
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer fra en ganske preppy by og hadde bamse-tørklær og skjorte med bamse på. I tillegg til lange skjørt og lignende. Jeg husker godt at jeg slet med å ikke tørre å gå med klær som var utenfor normalen, men innimellom gjorde jeg det likevel.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 20:58   #97
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Bamser var big thing i Bergen i 96, sammen med nevnte vatterte jakker med vaffelsøm. De var gjerne mørkegrønne med brunt og blått, og dyre som bare det.

Jøss, jeg husker ingen av delene. I mine Bergenskretser var det ikke en bamse å spore.

Gammel 24-10-15, 21:06   #98
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ramlet over mikke- og bamseklærme i en veldig "damete" og for dyr butikk i Karenslyst alle en gang mellom 1995 og 1997 og skjønte virkelig ingenting. "Dette er jo klær for voksne?! Hvorfor har de barnefigurer på seg?!"

Nei, hvis rød tråd er "hva har du alltid valgt bort" så er vaffelsøm, det meste av marineblått (særlig med innslag av gull), mønstrete klær (dessverre, jeg burde brukt mer av det) , dyreprint, mange ringer, veldig "grove" sko og støvletter, hvite bukser, "lag-på-lag"/flagrende og alt som lukter 70-tall på den listen. Selv om jeg sikkert har begått avvik fra den fra tid til annen. Type "bomkjøp".

(Uten at jeg av den grunn mener at det ikke er pent på andre. Men det er ikke meg).

Yndlingsfargene mine har ikke forandret seg stort (rødt og lilla, svart, hvitt, grått, beige, gull, tidvis grønt).

Gammel 24-10-15, 21:34   #99
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg studerte i Trondheim, på Dragvoll.

He-he, det gjorde vitterlig jeg også. Fra 93 til 98, gjerne iført mammas semskede skinnjakke fra 70-tallet, fotsidt skjørt og veldig mønstrete skjerf.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 21:36   #100
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Bamser!! Aldri vært et bamseplagg i nærheten av meg. Jeg har nok holdt på stilen, men mye mer kjoler og skjørt etter jeg ble voksen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.