|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#82 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Du forandrer aldri helt stil!Bamsegreiene husker jeg fra de første par årene på universitetet. 92-95. Vi kalte det vel Bærumsjentestil, selv om det sikkert var folk fra andre steder som gikk kledd slik. Men for oss fra "landet" var det noe vi forbant med pene Bærumsjenter. Lyseblå skjorter, marineblå vaffelvest med bamse applikert på ryggen, og bamseskjerf i halsen. Milevis fra min egen studentstil, som var mer preget av lange, vide skjørt, gammel skinnjakke fra loppis og doc Martens.
|
|
|
#83 |
|
intro
|
Sv: Du forandrer aldri helt stil!
Jeg er like gammel som deg, men har aldri sett sånne bamser overhodet.
|
|
|
|
#84 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Du forandrer aldri helt stil!Min stil er ikke lik som da jeg var 18. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Du forandrer aldri helt stil!Jeg har nok alltid vært ganske så kjedelig i klesveien, og cardiganen har alltid vært med meg. Jeg gikk i mye lysere farger tidligere, men ellers er det nok mye likt. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Du forandrer aldri helt stil!Bamser var big thing i Bergen i 96, sammen med nevnte vatterte jakker med vaffelsøm. De var gjerne mørkegrønne med brunt og blått, og dyre som bare det.
|
|
|
#87 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Du forandrer aldri helt stil!Jeg hadde bamsevest i 96/97, ja..... |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Du forandrer aldri helt stil!Fili: nei, det var litt eldre enn meg, men jeg tror også en del preppy unge jenter som brukte det.
|
|
|
#91 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Du forandrer aldri helt stil!Jeg er for gammel for de bamsene tror jeg. BALL-klær derimot, det hadde jeg mye av siste året på ungdomsskolen. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Jeg studerte i Trondheim, på Dragvoll. Disse var ikke noe vanlig syn, men stilen eksisterte i visse kretser, som på samfunnsøkonomi, statsvitenskap og jus. Min søster delte Moholtkjøkken med to eksemplar, ei var fra Oslo og ei fra Bærum.
|
|
|
#93 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Du forandrer aldri helt stil!Jeg tok ex. Phil i -92, og forsøkte meg en kveld på byen med perleøredobber, litt ut av komfortsonen. Da møtte jeg en kompis fra blitz og han bet de av øret mitt, svelget de, og fikk meg til å sverge å aldri mer bruke det. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Du forandrer aldri helt stil!Jeg må ha gått helt glipp av bamsegreiene? Kan ikke minnes noen ting med bamser på, hverken skjerf, kjoler eller skjorter..?
|
|
|
|
#96 |
|
Borte
|
Sv: Du forandrer aldri helt stil!Jeg kommer fra en ganske preppy by og hadde bamse-tørklær og skjorte med bamse på. I tillegg til lange skjørt og lignende. Jeg husker godt at jeg slet med å ikke tørre å gå med klær som var utenfor normalen, men innimellom gjorde jeg det likevel.
|
|
|
#97 |
|
|
Jøss, jeg husker ingen av delene. I mine Bergenskretser var det ikke en bamse å spore.
|
|
|
|
#98 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Du forandrer aldri helt stil!Jeg ramlet over mikke- og bamseklærme i en veldig "damete" og for dyr butikk i Karenslyst alle en gang mellom 1995 og 1997 og skjønte virkelig ingenting.
|
|
|
#99 |
|
intro
|
He-he, det gjorde vitterlig jeg også.
|
|
|
|
#100 |
|
søt
Sv: Du forandrer aldri helt stil!Bamser!! Aldri vært et bamseplagg i nærheten av meg. Jeg har nok holdt på stilen, men mye mer kjoler og skjørt etter jeg ble voksen.
|
![]() |
|
|