|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Å leve mer miljøvennlig
Men det var ikke det jeg sa. Jeg tror at du finner at de fleste av de som gjør de store grepene også gjør de små. Jeg tror at de som ikke gjør de små tingene heller ikke gjør de store. Også tror jeg (håper jeg) at de små tingene i hvert fall sakte øker bevisstheten om at det trengs tiltak.
|
|
|
#82 |
|
Rockesøster
|
Dette er også mitt inntrykk, CD, men det virker som om viljen til å gjøre de tiltakene som "smerter" er de vanskeligste, f. eks å avstå fra reiser, og det å gjøre arbeidsdagen lengre med å velge kollektivtransport.
|
|
|
#83 |
|
Multitaskingmaniac
|
Genialt! Vi bestilte kaffetrakter nå ikveld faktisk. Men jeg finner ikke noe på nett. Vet du om en eksakt sjappe i Oslo som selger, så kan jeg gå innom.
|
|
|
#84 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Å leve mer miljøvennligVar det ikke noen som skrev om telys istad? Nå så jeg nemlig at de fra CO kom veldig dårlig ut i forhold til brann. Men disse var laget av parafin, så det var kanskje en annen type?
|
|
|
#85 |
|
Glamorøs
|
Jeg tror jeg har sett det på Black Cat i Grensen, men XXL har disse: http://www.xxl.no/villmark/kjokken-o..._style#details
Sist redigert av Tallulah : 06-01-15 kl 21:43. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bruke bæreposene flere ganger? Jeg har ofte med meg bæreposer hjemmefra når jeg handler mat.
|
|
|
#87 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Den artikkelen krever visst innlogging.
Tenker folk virkelig slik? Noe av grunnen til at jeg skrev mine små forslag til hva man kan gjøre i dagliglivet, er at få av disse forringer spenningen eller behageligheten i livet. Jeg syns det er direkte idiotisk å ikke "putte glasset i riktig sorteringsbehoder", rett og slett fordi jeg syns det er noe de aller fleste burde klare. Det er neppe noe som i særlig grad forringer livet.
|
|
|
#88 |
|
This is normal!
|
Nå skjønte jeg ikke helt hva du mente.
|
|
|
|
#89 |
|
|
Sv: Å leve mer miljøvennligBra: vi kjøper lite. Både klær, utstyr,møbler, tekniske duppeditter og lignende. Jeg har nesten pinlig lite klær. Vi arver og kjøper mye brukt. Mannen er helårssyklist og jeg tar stort sett bussen til jobb. Vi kildesorterer og vi kaster lite mat. Vi bor i rekkehusleilighet på 110 kvadrat. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Det ble kanskje litt feil å sitere deg.
|
|
|
#91 |
|
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å leve mer miljøvennligJeg er helt enig med alle dere som nevner de tingene som virkelig betyr noe; reisevaner, forbruk og bolig. Hvis man regner litt på sine på personlige utslipp blir det tydelig hva som monner: http://www.klimakalkulatoren.no/klim.../personer.aspx |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Epikur
|
Sv: Å leve mer miljøvennligÅ slutte å rydde ved å hive ting i skittentøyet bør være et nyttårsforsett for veldig mange. Å lære seg å lufte tøy, fremfor å vaske og vaske og vaske etter bare en dags bruk får tøyet til å vare lenger, spesielt ulltøy.
|
|
|
#93 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Å leve mer miljøvennligMitt tøy lufter seg lenge. På gulvet, på stolen, på sengen. SÅ havner det i skittentøyet.
|
|
|
#94 |
|
Yes, we can!!
|
Dette har jeg endelig fått mannen til å gjøre. Han har vært en sånn posehamstrer, og jeg har kastet og kastet på plastposer.
|
|
|
#95 |
|
Textrovert
|
Sv: Å leve mer miljøvennligPluss: Bor i liten leilighet, pusser opp (altfor) sjelden, har lite klær og stæsj, har bare én bil. Eier ikke hytte, yacht eller helikopter. Vasker ikke klær i eininga. Prøver å selge / gi bort ting på Finn i stedet for å kaste.
|
|
|
#96 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Jeg gjorde det slik en god periode for to år siden fordi jeg hadde så enormt mye poser.
|
|
|
#97 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Å leve mer miljøvennligVi har handlenett liggende i bilen. Av og til blir de til og med tatt med inn i butikken.
|
|
|
#98 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette har jeg den siste tiden lært meg å gjøre, da spesielt med ulltøy, men også andre klær. Før la jeg alle klærne til vesla i skittentøyet etter en dags bruk, og trolig var alt mer skittent før da hun gikk i barnehagen, men nå bruker hun gjerne undertøyet både 2 og 3 ganger før jeg legger det til vask. Jeg ser også over klærne hennes og legger ikke de klærne som er tilsynelatende rene til vask. Dermed vasker vi plutselig klær mindre enn før. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Medlem siden: Oct 2010
Fint tips - left å "rydde" set bort i skittentøyskurven... jeg har stort sett hatt egen hylle til klær kun brukt litt... og ikke har vi tørketrommel heldigvis... treningstøy bruker jeg også igjen flere dager før jeg vasker det. Har egen "boks" i kjelleren for båltøy så jeg slipper å vaske det hver gang uten at det lukter bål i hele huset... |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Medlem siden: Oct 2010
Samme her. Prøver stadig å bli flinkere. Brukte stor veske og handlenett i dag *flink* |
|
|
|
![]() |
|
|