Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å leve mer miljøvennlig

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-15, 18:13   #81
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å leve mer miljøvennlig

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg heller til det siste. Jeg synes mange er veldig opptatt av søppelsortering (som har veldig liten effekt), men engasjementet stopper der. Andre ting, som gjør at man må velge bort ting som gjør livet mer spennende eller behagelig, lar man være, så lenge man putter glasset i riktig sorteringsbeholder.

Men det var ikke det jeg sa. Jeg tror at du finner at de fleste av de som gjør de store grepene også gjør de små. Jeg tror at de som ikke gjør de små tingene heller ikke gjør de store. Også tror jeg (håper jeg) at de små tingene i hvert fall sakte øker bevisstheten om at det trengs tiltak.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 19:50   #82
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men det var ikke det jeg sa. Jeg tror at du finner at de fleste av de som gjør de store grepene også gjør de små. Jeg tror at de som ikke gjør de små tingene heller ikke gjør de store. Også tror jeg (håper jeg) at de små tingene i hvert fall sakte øker bevisstheten om at det trengs tiltak.

Dette er også mitt inntrykk, CD, men det virker som om viljen til å gjøre de tiltakene som "smerter" er de vanskeligste, f. eks å avstå fra reiser, og det å gjøre arbeidsdagen lengre med å velge kollektivtransport.

Gammel 06-01-15, 21:24   #83
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

I kaffebutikker kan du få kjøpt kaffefiltre i stoff som kan vaskes.

Genialt! Vi bestilte kaffetrakter nå ikveld faktisk. Men jeg finner ikke noe på nett. Vet du om en eksakt sjappe i Oslo som selger, så kan jeg gå innom.

Gammel 06-01-15, 21:28   #84
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Var det ikke noen som skrev om telys istad? Nå så jeg nemlig at de fra CO kom veldig dårlig ut i forhold til brann. Men disse var laget av parafin, så det var kanskje en annen type?

Gammel 06-01-15, 21:37   #85
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Genialt! Vi bestilte kaffetrakter nå ikveld faktisk. Men jeg finner ikke noe på nett. Vet du om en eksakt sjappe i Oslo som selger, så kan jeg gå innom.

Jeg tror jeg har sett det på Black Cat i Grensen, men XXL har disse: http://www.xxl.no/villmark/kjokken-o..._style#details

Ellers finnes det på Amazon: http://www.amazon.com/Hario-Replacem.../dp/B000ANBB32

Men det er også lett å lage selv: http://m.wikihow.com/Make-a-Reusable-Coffee-Filter

Her er disse jeg mener å ha sett i butikk: http://eng.tiamo-cafe.com.tw/ec99/es...0#.VKw6ZYG5SrU

Sist redigert av Tallulah : 06-01-15 kl 21:43.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 22:14   #86
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det blir virkelig ekstremt mye plastavfall, som flere nevner. Er det noen som har tips til å redusere det? Det blir veldig, veldig mye!

Er det noen produkter eller merker som er bedre på emballasje enn andre?

Jeg putter som oftest ikke grønnsakene i pose, om det er praktisk uten, forresten. Jeg tenker at de bakteriene de kan få i kurv og på bånd kan de også få der de ligger i grønnsaksdisken. Men det syns sikkert mange er ekkelt.

Bruke bæreposene flere ganger? Jeg har ofte med meg bæreposer hjemmefra når jeg handler mat.

Gammel 06-01-15, 22:21   #87
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Den artikkelen krever visst innlogging.

Jeg synes mange er veldig opptatt av søppelsortering (som har veldig liten effekt), men engasjementet stopper der. Andre ting, som gjør at man må velge bort ting som gjør livet mer spennende eller behagelig, lar man være, så lenge man putter glasset i riktig sorteringsbeholder.

Tenker folk virkelig slik? Noe av grunnen til at jeg skrev mine små forslag til hva man kan gjøre i dagliglivet, er at få av disse forringer spenningen eller behageligheten i livet. Jeg syns det er direkte idiotisk å ikke "putte glasset i riktig sorteringsbehoder", rett og slett fordi jeg syns det er noe de aller fleste burde klare. Det er neppe noe som i særlig grad forringer livet.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 22:25   #88
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Tenker folk virkelig slik? Noe av grunnen til at jeg skrev mine små forslag til hva man kan gjøre i dagliglivet, er at få av disse forringer spenningen eller behageligheten i livet. Jeg syns det er direkte idiotisk å ikke "putte glasset i riktig sorteringsbehoder", rett og slett fordi jeg syns det er noe de aller fleste burde klare. Det er neppe noe som i særlig grad forringer livet.

Nå skjønte jeg ikke helt hva du mente.

Mitt poeng er at det virker som om mange mener de gjør en veldig god jobb for miljøet så lenge de sorterer søppel. Å begrense søppelmengden gjennom å forbruke mindre eller gjøre andre endringer i livet som "koster" er verre å få til.

Gammel 06-01-15, 22:28   #89
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Bra: vi kjøper lite. Både klær, utstyr,møbler, tekniske duppeditter og lignende. Jeg har nesten pinlig lite klær. Vi arver og kjøper mye brukt. Mannen er helårssyklist og jeg tar stort sett bussen til jobb. Vi kildesorterer og vi kaster lite mat. Vi bor i rekkehusleilighet på 110 kvadrat.

Dårlig: fly. Mannen flyr mye i forbindelse med samvær med datter. Hun bor på annen kant av landet og det hadde vært en katastrofe om flyprisene ble mangedoblet. Mor lar henne ikke fly alene så han må fly og hente og fly og levere. I år blir det biltur til Sverige på familietur, men vi har brukt å dra på utenlandsreise. I tillegg til hver vår weekendtur.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 22:41   #90
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Nå skjønte jeg ikke helt hva du mente.

Det ble kanskje litt feil å sitere deg. Jeg blir bare litt overrasket over at noen skulle mene de gjør en bra jobb for miljøet om det eneste de gjør er å sortere søppel? De fleste jeg kjenner som er opptatte av å sorte søppel er også bevisste i andre miljøsaker.

Og så er MIN mening at det er forholdsvis idiotisk å IKKE gjøre disse enkle tingene som ikke forringer livskvaliteten i særlig grad (sortere søppel, ta med vann på flaske, etc). Alle bør gjøre det de kan. Har du et stort hus som du ikke kan tenke deg å flytte fra, så kan du kanskje isolere det bedre og senke temperaturen i huset. De små tingene teller også. Det er jo derfor man forsøker seg med en kjøttfri dag i uka, for eksempel.

Jeg syns forresten tråder som dette er utrolig nyttige. Ting man kanskje tror er miljøvennlig er ikke det, og omvendt.

For eksempel er det vel fremdeles mest miljøvennlig å kjøre en bil helt til den omtrent faller fra hverandre selv om den forurenser mye ved bruk, ettersom miljøkostnadene ved produksjon og frakt til Norge er så utrolig store. Men der vil nok de fleste fokusere mer på sikkerhet ...

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 21:36   #91
Galathea

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er helt enig med alle dere som nevner de tingene som virkelig betyr noe; reisevaner, forbruk og bolig. Hvis man regner litt på sine på personlige utslipp blir det tydelig hva som monner: http://www.klimakalkulatoren.no/klim.../personer.aspx

Men siden vi er godt i gang med å diskutere nyttige småtips i hverdagen så har jeg som ambisjon å redusere klesvasken i 2015 - tørke bort flekker og lufte klær heller enn å automatisk hive alt til vask etter en dag. Det vil si mindre energiforbruk, mindre utslipp av vaskemidler og mindre slitasje på klær slik at de lever lenger. Og mindre arbeid for meg
Utenom det skal vi redusere kjøttforbruket, planlegge innkjøp bedre slik at mindre mat går til spille og kutte innenlandsreiser med fly siden vi flytter nærmere familien. Og så skal vi fortsette med vårt relativt lave forbruk, være flink til å kjøpe brukt og selge unna ting vi ikke trenger på finn.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 10:13   #92
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å slutte å rydde ved å hive ting i skittentøyet bør være et nyttårsforsett for veldig mange. Å lære seg å lufte tøy, fremfor å vaske og vaske og vaske etter bare en dags bruk får tøyet til å vare lenger, spesielt ulltøy.

Gammel 08-01-15, 10:14   #93
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mitt tøy lufter seg lenge. På gulvet, på stolen, på sengen. SÅ havner det i skittentøyet.

- No. 4 -
Gammel 08-01-15, 10:16   #94
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Bruke bæreposene flere ganger? Jeg har ofte med meg bæreposer hjemmefra når jeg handler mat.

Dette har jeg endelig fått mannen til å gjøre. Han har vært en sånn posehamstrer, og jeg har kastet og kastet på plastposer. Steg 1 var å få ham til å slutte å ta med eventuelle poser han hadde fått for mye på butikken ( ), og nå, ta med poser hjemmefra. Så nå tar vi ikke flere poser inn enn det vi bruker til restavfall, tror jeg. (Han er veldig flink på gjenbruk og lavt ting-forbruk ellers, da, og bruker beina foran bil mer enn de fleste. Sunnmørsegenskaper kan godt gjenbrukes som miljøvernegenskaper. )

Gammel 08-01-15, 10:21   #95
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pluss: Bor i liten leilighet, pusser opp (altfor) sjelden, har lite klær og stæsj, har bare én bil. Eier ikke hytte, yacht eller helikopter. Vasker ikke klær i eininga. Prøver å selge / gi bort ting på Finn i stedet for å kaste.

Minus: Reiser for mye med fly. Bruker altfor mye varmtvann ( :dusjoman: ).

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 10:22   #96
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dette har jeg endelig fått mannen til å gjøre. Han har vært en sånn posehamstrer, og jeg har kastet og kastet på plastposer. Steg 1 var å få ham til å slutte å ta med eventuelle poser han hadde fått for mye på butikken ( ), og nå, ta med poser hjemmefra. Så nå tar vi ikke flere poser inn enn det vi bruker til restavfall, tror jeg. (Han er veldig flink på gjenbruk og lavt ting-forbruk ellers, da, og bruker beina foran bil mer enn de fleste. Sunnmørsegenskaper kan godt gjenbrukes som miljøvernegenskaper. )

Jeg gjorde det slik en god periode for to år siden fordi jeg hadde så enormt mye poser.

Gammel 08-01-15, 10:27   #97
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Vi har handlenett liggende i bilen. Av og til blir de til og med tatt med inn i butikken.

- No. 4 -
Gammel 08-01-15, 10:34   #98
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Å slutte å rydde ved å hive ting i skittentøyet bør være et nyttårsforsett for veldig mange. Å lære seg å lufte tøy, fremfor å vaske og vaske og vaske etter bare en dags bruk får tøyet til å vare lenger, spesielt ulltøy.

Dette har jeg den siste tiden lært meg å gjøre, da spesielt med ulltøy, men også andre klær. Før la jeg alle klærne til vesla i skittentøyet etter en dags bruk, og trolig var alt mer skittent før da hun gikk i barnehagen, men nå bruker hun gjerne undertøyet både 2 og 3 ganger før jeg legger det til vask. Jeg ser også over klærne hennes og legger ikke de klærne som er tilsynelatende rene til vask. Dermed vasker vi plutselig klær mindre enn før.

Om jeg er ute og handler takker jeg også ofte nei til ny plastpose og heller putter varene i veska om det er plass, evnt samler alt i en pose. Jeg skal bli flinkere til å ta med med et slikt handlenett når jeg handler matvarer.

Sånn ellers burde jeg bli flinkere til å sortere plast og metall, i alle fall den jeg ikke trenger å skylle. Må innrømme jeg ble litt grådig på vannforbruket etter at jeg flyttet i en leilighet hvor jeg må betale for forbruket uten om husleia, men det er et dårlig argument for å ikke sortere plasten, jeg vet.

Jeg reiser kollektivt til jobb og har begynt å handle utstyr til vesla brukt i stede for å kjøpe nytt. Her kan jeg bli enda flinkere. Jeg handler også mindre mat enn før for at vi heller skal spise opp det vi har før det blir gammelt og må kastes i steden av at kjøleskapet bugner av mat til enhver tid. Langt mere økonomisk er det også. Jeg prøver også å selge ting og klær på Finn eller gir det bort i steden for å kaste det.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 12:10   #99
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Fint tips - left å "rydde" set bort i skittentøyskurven... jeg har stort sett hatt egen hylle til klær kun brukt litt... og ikke har vi tørketrommel heldigvis... treningstøy bruker jeg også igjen flere dager før jeg vasker det. Har egen "boks" i kjelleren for båltøy så jeg slipper å vaske det hver gang uten at det lukter bål i hele huset...

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 12:10   #100
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Vi har handlenett liggende i bilen. Av og til blir de til og med tatt med inn i butikken.

Samme her. Prøver stadig å bli flinkere. Brukte stor veske og handlenett i dag *flink*

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:55.