|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/I dag har jeg vært på politistasjonen og skrevet ferdig anmeldelsen. "Min" politi er en fin fyr syns jeg, og vi har pratet mye om saken. De er veldig fornøyd med at skolen tok raskt grep og klarte løse saken. Det er en annen politi som jobber forebyggende mot barn&unge og særlig dette med nettmobbing, men han har jeg ikke snakket med, han har ikke vært der denne uka. Men de skal diskutere mer internt hva politiet nå skal gjøre.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Så bra at det tas tak i! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Jeg har heller ikke tro på utestenging fra fotballen. Min første tanke var å måtte drive holdningsskapende arbeid om sosiale medier i lavere klasser. Men det er kanskje ikke helt egnet for en elleveåring. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/
Det er vel heller veldig egnet for en 11-åring. Mange av dem har jo vært på sosiale medier en stund allerede i den alderen, og de som ikke har det, er på god vei dit. Jeg tror det er viktig å snakke om at mottaker ikke er mobilen, men den faktiske personen som sitter med mobilen i hånda.
|
|
|
|
#5 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mange 11åringer er drevne i bruk av sosiale medier, ja. Har de ikke allerede Instagram, FB, snapchat etc. så sender de SMS, og det er enkelt å være tøffere skriftlig enn å ta det ansikt til ansikt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Kanskje er det nettopp fotball han trenger, man vil jo legge til rette for at han blir fornuftig, ikke dytte han utfor stupet.
|
|
|
#8 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Skjønner veldig godt tanken til faren, men det er kanskje ikke det lureste å gjøre. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Poenget må jo være at han forstår at han har gjort noe uakseptabel og angrer. Da syns jeg en "straff" blir helt meningsløst.
|
|
|
#10 |
|
heimføing
|
Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Syns også straff høres ut som overreaksjon. Tenker at en samtale med politiet kan være vel så effektivt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Enig i det Miley sier over her. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
snur
|
Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Så bra måte dere har blitt tatt imot på av politiet.
|
|
|
#13 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Det skjer veldig mye "alvorlig" for denne gutten, mobberen, i kjølvannet av saken, blant annet flere sikkert vanskelige samtaler der mange er involvert. Han skjønner helt sikkert at det å drive nettmobbing ikke er greit i det hele tatt. Ytterligere straff til en 11-åring synes jeg er unødvendig. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er enig i dette. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/......
Jente 2003 og gut 2005 Sist redigert av Syrin : 01-12-14 kl 13:15. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
By the Sea
|
Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Nyttig innspill, Syrin.
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Utrolig viktig og riktig!
|
|
|
#18 |
|
Textrovert
|
Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Dette skjer tydeligvis overalt. Jeg fikk akkurat nå en felles-e-post fra skolen om stor Instagram-bruk blant barna, og at mange elever var blitt avbildet uten samtykke. Noe av innholdet var av den karakter at skolen har kontaktet politiet. Jeg er glad for at skolen her tar slikt på alvor.
|
|
|
#19 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Det var utrolig flott at du delte, Syrin. Det er et kjempeviktig innspill.
|
|
|
#20 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Veldig godt håndtert av politiet, synes jeg, og så langt av skolen! Men du har jo tatt dette veldig riktig, Magica. Nyttig å vite om dette, jeg må følge enda bedre med, merker jeg.
|
![]() |
|
|