|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Penistegning til førsteklassinger i lekse
Betalte du så mye for dette?
|
|
|
#82 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så lenge det er utgitt/publisert på nett og det bare brukes i undervisningen, så kan de det. Skolen kan selvsagt ikke publisere eller dele det for allmennheten på noe vis.
Hvis du med «utenfor kontekst» mener at det ikke unngår i undervisning, så er det riktig. Men innenfor undervisningssammenheng kan skolen benytte bilder fritt. De kan både kopiere, lagre og sende bildet på e-post til elever og lærere.
|
|
|
#83 |
|
Smugleser
|
Det krever vel at undervisningsinstitusjonen har avtale med en avtalelisensorganisasjon, som f. eks. Kopinor? http://www.kopinor.no/brukere/utdann...egaende-skoler
|
|
|
#84 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Penistegning til førsteklassinger i lekseJeg sjekka kopinoravtalen, og du har rett, Zulu, men da skal det oppgis kilde etter "god skikk". Det er ikke gjort her. Jeg holder på at det er mye vettlaus bruk av andres materiale rundt omkring. (Jeg stjeler jo som en ravn sjøl, og lagrer ting som ikke er omfatta av avtalen - film ulovlig lagt ut på YouTube, for eksempel.
|
|
|
|
#86 |
|
Smugleser
|
Har det verkshøyde da, Candy?
|
|
|
#87 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Penistegning til førsteklassinger i lekseZulu, så hvis man har en nettside med bilder, så kan skolen fritt bruke dem i undervisning, f.eks. for å illustrere hodepine? Det trodde jeg ikke.
|
|
|
#88 |
|
Audacious
|
Nå ville vel de færreste lærere hatt et ønske om å illustrere hodepine med en reklame for paracet, men det hender jo at reklame er interessant i undervisningssammenheng, f.eks i norsk eller samfunnsfag.
|
|
|
#89 |
|
Make it count!
Ja. I praksis gjelder det de aller, aller fleste (om ikke alle) grunn- og videregående skoler, høgskoler og universiteter.
|
|
|
#90 |
|
Make it count!
Ja, forutsatt at det ikke publiseres.
2006 og 2009 Sist redigert av Zulu : 15-10-14 kl 16:13. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Penistegning til førsteklassinger i lekseSkikkelig tabbe det er ja, jeg tror flesteparten av barna ikke ser det samme som oss i bildet heldigvis. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Penistegning til førsteklassinger i lekseAltså, eksempelet ditt er helt uproblematisk, da er det tydelig avsender. Det som overrasker meg, er hvis skolen kan ta et hvilket som helst kopibeskyttet bilde og bruke det som en illustrasjon utenom kontekst og uten kilde, slik som de har gjort her.
|
|
|
#94 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Penistegning til førsteklassinger i lekseDet må opplyses om kilde! Jeg trodde det var større restriksjoner enn det viser seg å være på det å plassere materiale i ny kontekst, men avtalen sier visst bare at man ikke kan endre, oversette eller benytte materiale på en krenkende måte. Se her.
|
|
|
|
#95 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ops, jeg fatter ikke at skolen ikke legger seg paddeflate og vel så det. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Hjelpes! Hun er virkelig penisfokusert, den dama.
|
|
|
|
#98 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Penistegning til førsteklassinger i lekseNydelig kunst. Igjen; godt den er statsstøttet. Mulig jeg må stemme noe mer kulturfiendtlig neste gang.
|
|
|
#99 |
|
Glamorøs
|
Sånn for å svare litt seriøst: Man vet ingenting om hva slags prosjekt dette skal være en del av, ut i fra disse tegningene. Kunst skal ikke alltid være nydelig. Og det er veldig bra at de som vurderer søknader i f.eks. kulturrådet ikke tar med sin personlige smak inn i vurderingen. Noen ganger vil man støtte ting som ikke engang er gode prosjekter, men sånn må det nødvendigvis være. Kunsten skal være fri, og om du vil ha "kulturfiendtlig" kunne du ikke ha en bedre regjering enn den vi har nå, som har startet det de kaller en "frihetsreform": Kunstnere blir nemlig friere og mer kreative om de får mindre penger i støtte. I motsetning til næringslivet, f.eks.
Sist redigert av Tallulah : 16-10-14 kl 09:31. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Penistegning til førsteklassinger i lekseDet var virkelig mye penis ved googling der ja. Og så fint slagord for hjemmesiden; "Henriflette tegner i paint!". Jeg må le.
|
![]() |
|
|