Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Skjærer du opp brødet i butikken?
Ja, som regel 130 61,32%
Noen ganger 26 12,26%
Nei 45 21,23%
Kjøper ikke brød i butikk eller hos baker 10 4,72%
Brødskiver! 1 0,47%
Deltakere: 212. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-14, 10:54   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Ja, til de brødene jeg kjøper inn for å fryse ned gjør jeg det. Eller generelt til matpakkebrød. Kjøper gjerne inn 6-8 brød av gangen som jeg kutter opp og fryser ned, så er det bare å ta opp kvelden før og smøre ferske matpakker på kvisten.

De brødene vi kjøper til kos i helgene hos bakeren derimot, de kutter vi selv. Det er best. Deilige slingser og tjukke skiver.

Gammel 13-08-14, 11:06   #2
Linella
Erfaren

Linella sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Vi bruker brødskjæremaskina av flere grunner.
For det første så fryser vi brødet ned, og tar bare opp de skivene vi trenger der og da. På den måten kaster vi nå veldig mye mindre brød enn før, da halve brødet ofte gikk i søpla. Alle barna klarer dessuten å finne seg mat selv, en stor fordel.

Hygienen bekymrer meg ikke. Vi er nesten aldri syke selv om vi (eller på grunn av, kanskje?) er langt fra av de mest pertentlige hygienemessig.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 11:23   #3
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Skivene blir for tykke. :likerpåleggetbest:

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 11:32   #4
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jo, bruker alltid brødskjæremaskinen. Vi kaster mye mindre brød og det er alltid ferskt. Tar frem noen skiver på kvelden når jeg smører matpakker.

Gammel 13-08-14, 11:50   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker den. Det har blitt mye enklere for ungene å ta seg en brødskive etter at vi tok den i bruk.

At så mange andre her inne bruker den overrasker meg litt. Jeg synes den er lettere uhygienisk, men jeg har jo aldri vært redd for slikt. Det er mange andre her inne som virker å være langt mer opptatt av slikt enn det jeg er, og de trodde jeg ikke ville bruke en slik maskin.

Gammel 13-08-14, 12:46   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår lokale Bunnpris er ikke flinke til å vaske brødkuttemaskinen, og den røde påknappen er inngrodd med skitt. Mange av kundene i denne butikken kommer fra en psykiatrisk institusjon og de har varierende kvalitet på sin personlige hygiene. Den bruker jeg ikke. Men den i andre butikker bruker jeg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 12:59   #7
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri brukt brødskjæremaskin i butikker. Hovedgrunnen er at brødet blir fort tørt, samt at jeg selv vil bestemme tykkelsen på skivene.
Nå spiser vi lite brød hos oss. Alle barna foretrekker polarbrød, jeg spiser knekkebrød til frokost på hverdagenen eller kjøper ferske rundstykker på veien hjem etter å ha levert barn, så brød spiser vi mest til helgefrokoster og da skjærer vi selv.

Gammel 13-08-14, 13:58   #8
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Nå spiser vi lite brød hos oss. Alle barna foretrekker polarbrød, jeg spiser knekkebrød til frokost på hverdagenen eller kjøper ferske rundstykker på veien hjem etter å ha levert barn, så brød spiser vi mest til helgefrokoster og da skjærer vi selv.

Polarbrød spiser vi bare unntaksvis. Det er jo lassa med sukker? Eller baker du selv?

Gammel 13-08-14, 13:07   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så syns jeg egentlig det er greit at barn lærer seg å skjære brødskiver.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 13:55   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Hvorfor det?

Gammel 13-08-14, 13:59   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg regner med at han helt fint greier å lære seg det før han flytter hjemmefra selv om han får ferdigoppskåret nå. Det er jo ikke akkurat rocket science.

Gammel 13-08-14, 14:00   #12
Trulte

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg regner med at han helt fint greier å lære seg det før han flytter hjemmefra selv om han får ferdigoppskåret nå. Det er jo ikke akkurat rocket science.

Det er heller ikke noe vi fokuserer på i hverdagen. Jeg tror også at brødskuttermaskin i butikker er en stayer, slik at de får kuttet opp i fremtiden og.

Gammel 13-08-14, 14:02   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer, i en alder av snart 34, fremdeles ikke å skjære en brukbar skive av et brød. Sett bort i fra dansk rugbrød, det klarer jeg å håndtere. Men det er uansett så sjelden jeg spiser brød at det har gått greit med meg likevel. Så det kan saktens hende barna mine ikke lærer seg å skjære brødskiver med kniv, eller det kan hende de må lære seg det selv etter de flytter ut. Begge deler går nok bra.

Gammel 13-08-14, 14:04   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg klarer, i en alder av snart 34, fremdeles ikke å skjære en brukbar skive av et brød.

Jeg er ikke så god på det jeg heller. Men jeg har skåret brød fra jeg var 4 år, uten at det har hjulpet. Jeg er venstrehendt da, og får skjæreflaten på kniven på feil side. Det gjør at skivene ofte blir litt skakke om jeg ikke konser.

Gammel 13-08-14, 14:07   #15
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Jeg er ikke så god på det jeg heller. Men jeg har skåret brød fra jeg var 4 år, uten at det har hjulpet. Jeg er venstrehendt da, og får skjæreflaten på kniven på feil side. Det gjør at skivene ofte blir litt skakke om jeg ikke konser.

Lang erfaring, og jeg er høyrehendt, men skiven blir enten tykkere på ene siden enn andre, eller tykkere i bunnen. Den ene gangen jeg klarte å skjære en perfekt skive, så fikk ingen spise den.

Gammel 13-08-14, 19:13   #16
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hardly!

Vi skjærer rundstykker og sånn i to da, så litt skjæring blir det jo. :forsikrer:

Gammel 13-08-14, 16:11   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor, ja?

Fordi det er en grei ting å kunne, både for å ikke stå hjelpeløs foran et uoppskåret brød, og fordi det generelt er greit å kunne diverse basic teknikker både på kjøkkenet og av andre praktiske ting.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 13:57   #18
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Ja, annet gidder jeg ikke. Så smører jeg matpakker klare, fryser dem ned og tar dem opp hver morgen. Så er de ferdig tint og ferske til lunsj. *lat* pluss at ungene kun vil ha enkle pålegg som lar seg fryse.

Gammel 13-08-14, 14:09   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Har du rammet den inn?

Gammel 13-08-14, 14:10   #20
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Har du rammet den inn?

Nei, jeg fikk ikke lov...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:08.