Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-14, 19:17   #81
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?

Når jeg tenker meg om, så har vi ikke med mer eller større bagasje for to uker i Spania enn at vi kunne fått det i håndbagasjen, men da hadde det blitt så mye styr med flasker og tuber som ikke kunne være med eller som måtte helles over i mindre. Og dessuten kan jeg ikke tenke meg noe kjipere enn å måtte passe på bagasjen på flyplassen. Jeg har jammen nok med å passe på ungene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-14, 20:28   #82
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi reiser med kun kabinbagasje til Middelhavet, maks vekt til Trondheim. .

Gammel 10-07-14, 12:32   #83
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg blir driftsur av folk som kommer inn på flyet med stappede cabinkofferter, håndvesker og taxfreeposer slik at vi andre ikke engang får plass til jakken vår i bagasjerommet i kabinen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 12:36   #84
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Og jeg blir driftsur av folk som kommer inn på flyet med stappede cabinkofferter, håndvesker og taxfreeposer slik at vi andre ikke engang får plass til jakken vår i bagasjerommet i kabinen.

Ja, ikke sant? For ikke å snakke om tiden de bruker på å få opp og ned alle pakkenellikene sine.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 12:48   #85
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Amen! BA og Lufthansa har blitt veldig strenge på dette - kun ett kolli pr pers i overhylle, resten må du ha ved beina dine. Lufthansa måler cabinbagasjen før du går ombord og er den utenfor må den sjekkes inn. Håper flere innfører dette.

Gammel 10-07-14, 12:52   #86
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Amen! BA og Lufthansa har blitt veldig strenge på dette - kun ett kolli pr pers i overhylle, resten må du ha ved beina dine. Lufthansa måler cabinbagasjen før du går ombord og er den utenfor må den sjekkes inn. Håper flere innfører dette.

Men BA tillater jo en hel haug med håndbagasje? I mailen jeg fikk fra de nå sto det 2x23 kg (!) håndbagasje, og en 23 kg koffert sjekket inn. Gærninger. Men de hadde mål man måtte følge i det minste.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 15:37   #87
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reality check;
Ankomst Dalen for levering av bil kl 12.35, ferdig innsjekket og igjennom sikkerthetskontroll ca kl 13.10 - avreise til USA - selfcheck og bagdrop med Norwegian.
Ingen kø i passkontrollen mao. VELDIG god tid...

Sist redigert av Fløyel : 10-07-14 kl 15:54.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 16:01   #88
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ønsker meg en reality check fra noen som har reist i charter-tidsrommet rundt kl. 7 på morgenen. Anyone? Trenger litt nattesøvn denne uken.

Vi reiser til Hellas, bil på Dalen, sjekker inn bagasje.

Gammel 10-07-14, 17:55   #89
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

De ropte opp folk på utrnlandsdelen på Værnes forrige lørdag.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 20:07   #90
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg har avtalt med mannen at vi drar hjemmefra 4 timer før flyet går.

Gammel 10-07-14, 22:16   #91
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det gjør ikke vi. En enkelt koffert hver. Går rett til seteraden vår, der vi skyfler barna på plass og jeg og mannen lemper bagasje på plass på 1-2-3, så ferdig.

Gammel 11-07-14, 13:15   #92
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Argh. Skulle tatt flytoget. Nå måtte jeg parkere på et jorde langt borti gokk. Det var noen få ledige plasser på P1, men da hadde det i alle fall ikke lønt seg sammenlignet med toget.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-14, 13:24   #93
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Dalen er full for drop-in, kun de som har forhåndsbestilt som får plass.

Gammel 11-07-14, 13:28   #94
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Jaaa!!! Dette temaet trenger egentlig to-tre egne tråder. Kjenner jeg blir sur bare jeg tenker på det. Synes det er mer og mer bagasje som tas med inn...

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-14, 13:29   #95
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ah, se det visste jeg ikke. Jeg har jo ikke sjekket inn bagasje på årevis, så det har ikke vært aktuelt. De har sikkert fått tracking på bagasjestuingen slik at de faktisk får ut kofferten lett og greit. Det gjorde de ikke før, så da la de seg ganske i selen for å få folk til gaten, heller enn å gjennomsøke flyet etter bagasjen deres, for det tok enda mer tid.

Sist jeg var ute og fløy (juni) måtte de fiske ut et par kofferter siden det var to som ikke kom til boarding.
Det var mye øyerulling og sukking blant kabinpersonalet, og jeg hørte hun ene sukke noe om at der røyk lunsjpausen. Men det gikk maks et kvarter og så var koffertene ute og vi klare til å resie, det var da halleluja-stemning blant det samme personalet for at det hadde gått så raskt.
Så ja, det er en hassle og det virker ikke som om de har fått til tracking på bagasjen. (Dette var SAS, de er kanskje ikke så raskt ute med det nye.)

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-14, 13:34   #96
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Reality check;
Ankomst Dalen for levering av bil kl 12.35, ferdig innsjekket og igjennom sikkerthetskontroll ca kl 13.10 - avreise til USA - selfcheck og bagdrop med Norwegian.
Ingen kø i passkontrollen mao. VELDIG god tid...

Kan vi gå på ubetjent bagdrop når vi skal fly til USA med Norwegian? (Vi kunne ikke det med SAS i fjor nemlig.)

Jeg fikk avspasere i dag, så vi reiser hjemmefra i 15-tiden. Da er vi på Gardermoen snaut 2,5 t før avgang.

-Pippi
Gammel 11-07-14, 13:43   #97
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Kan vi gå på ubetjent bagdrop når vi skal fly til USA med Norwegian? (Vi kunne ikke det med SAS i fjor nemlig.)

Jeg fikk avspasere i dag, så vi reiser hjemmefra i 15-tiden. Da er vi på Gardermoen snaut 2,5 t før avgang.

Du må på betjent bagdrop , den for kun USA flyene åpner 3 timer før avgang (D), der var det ingen kø.
Dreamlineren var veldig bra! Også for min 188 cm høye mann.

Gammel 11-07-14, 14:12   #98
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Takk for svar.
Så bra! Vi skal fly på Premium, så jeg regner med at det blir en behagelig flytur!
Kos dere på ferie!

-Pippi
Gammel 11-07-14, 18:05   #99
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Jeg ønsker meg en reality check fra noen som har reist i charter-tidsrommet rundt kl. 7 på morgenen. Anyone? Trenger litt nattesøvn denne uken.

Vi reiser til Hellas, bil på Dalen, sjekker inn bagasje.

Flyet vårt gikk kl.06. Vi var på Dalen ca.03.45 og fikk akkurat med tid. Det var mye folk, bussene drøyde og jeg blei dritt sur fordi en av passasjerene gikk inn på bussen, holdt av plass til hele slekta, stakk hodet ut av døra på bussen og skingret at hun gjerne ville ha med familien sin på bussen, slik at vi som sto og venta pent på å komme på måtte passe oss og slippe slekta på. Gudskjelov kom det en buss til.
Beregn god tid.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-14, 01:47   #100
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Takk Obelix! Greit å vite!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.