|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?Når jeg tenker meg om, så har vi ikke med mer eller større bagasje for to uker i Spania enn at vi kunne fått det i håndbagasjen, men da hadde det blitt så mye styr med flasker og tuber som ikke kunne være med eller som måtte helles over i mindre. Og dessuten kan jeg ikke tenke meg noe kjipere enn å måtte passe på bagasjen på flyplassen. Jeg har jammen nok med å passe på ungene. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?Vi reiser med kun kabinbagasje til Middelhavet, maks vekt til Trondheim.
|
|
|
|
#83 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?Og jeg blir driftsur av folk som kommer inn på flyet med stappede cabinkofferter, håndvesker og taxfreeposer slik at vi andre ikke engang får plass til jakken vår i bagasjerommet i kabinen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#84 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?
Ja, ikke sant? |
|
|
|
|
|
#85 |
|
~~~~~~~
|
Amen! BA og Lufthansa har blitt veldig strenge på dette - kun ett kolli pr pers i overhylle, resten må du ha ved beina dine. Lufthansa måler cabinbagasjen før du går ombord og er den utenfor må den sjekkes inn. Håper flere innfører dette.
|
|
|
#86 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Men BA tillater jo en hel haug med håndbagasje? I mailen jeg fikk fra de nå sto det 2x23 kg (!) håndbagasje, og en 23 kg koffert sjekket inn. Gærninger. Men de hadde mål man måtte følge i det minste. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?Reality check;
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 10-07-14 kl 15:54. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?Jeg ønsker meg en reality check fra noen som har reist i charter-tidsrommet rundt kl. 7 på morgenen. Anyone? Trenger litt nattesøvn denne uken.
|
|
|
#90 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?Jeg har avtalt med mannen at vi drar hjemmefra 4 timer før flyet går.
|
|
|
|
#91 |
|
Yes, we can!!
|
Men det gjør ikke vi.
|
|
|
#92 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?Argh. Skulle tatt flytoget. Nå måtte jeg parkere på et jorde langt borti gokk. Det var noen få ledige plasser på P1, men da hadde det i alle fall ikke lønt seg sammenlignet med toget.
|
|
|
#94 |
|
Stadig innom
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
Jaaa!!! Dette temaet trenger egentlig to-tre egne tråder. Kjenner jeg blir sur bare jeg tenker på det. Synes det er mer og mer bagasje som tas med inn... |
|
|
|
|
|
#95 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sist jeg var ute og fløy (juni) måtte de fiske ut et par kofferter siden det var to som ikke kom til boarding.
|
|
|
#96 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Kan vi gå på ubetjent bagdrop når vi skal fly til USA med Norwegian? (Vi kunne ikke det med SAS i fjor nemlig.)
|
|
|
#97 |
|
~~~~~~~
|
Du må på betjent bagdrop , den for kun USA flyene åpner 3 timer før avgang (D), der var det ingen kø.
|
|
|
#98 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?Takk for svar.
|
|
|
#99 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Flyet vårt gikk kl.06. Vi var på Dalen ca.03.45 og fikk akkurat med tid. Det var mye folk, bussene drøyde og jeg blei dritt sur fordi en av passasjerene gikk inn på bussen, holdt av plass til hele slekta, stakk hodet ut av døra på bussen og skingret at hun gjerne ville ha med familien sin på bussen, slik at vi som sto og venta pent på å komme på måtte passe oss og slippe slekta på. Gudskjelov kom det en buss til. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Champagne til alt
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?Takk Obelix! Greit å vite!
|
![]() |
|
|