|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Foreldre og ekstremsportMannen min driver med ekstremsport. Han drev profesjonelt da vi ble sammen, så jeg har alltid vært inneforstått med at dette er noe han kommer til å fortsette med så lenge han kan.
![]() |
#82 |
|
![]() Sv: Foreldre og ekstremsport
Ja, vi legger nok ulike ting i ordet offre.
![]() |
![]() |
#83 |
maler
|
![]() Sv: Foreldre og ekstremsportJeg synes det er aktiviteter, både sport og arbeid, som ikke egner seg for folk med barn i fredstid. Jeg reiser ikke ut med leger uten grenser til skumle områder for eksempel. Uten barn kunne jeg godt ha gjort det. Jeg synes man som forelder har et ekstra ansvar for å tenke gjennom risikoen i det man driver med og nødvendigheten av å ta den risikoen.
![]() |
#84 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Foreldre og ekstremsportHan kiter. I mitt hode er ikke det ekstremsport. Han har vært totalt hekta på det i 13 år, og er god, og god på sikkerhet. Men det jeg hater derimot, er når han skater. Han lå med skruer i beinet etter en slik runde og var en pest og en plage i sin lille, åååh jeg kan ikke gjøre noe boble.
![]() |
#85 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Foreldre og ekstremsportJeg er ambivalent. Mannen min har en hobby som jeg alltid har syns har vært litt på kanten av hva jeg er komfortabel med, risikomessig (ikke ekstremsport, men risiko, absolutt). Etter at en god venn omkom som følge av samme aktiviteten, føles det ikke alltid like godt å sende ham på tur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Glamorøs
|
Ikke sant? Derfor blir det veldig rart for meg å omtale det som "flaks" at man har en kjæreste som godtar slikt. Det er jo ikke slik at alle kvinner hater ekstremsport, og hva man faller for hos partneren sin varierer jo veldig. Sjansen for at en hjemmekjær, rolig dame skal falle for en som kaster seg utfor fjellskrenter på jevnlig basis er jo mindre enn at en dame som syns slikt er kult skal gjøre det. Jeg syns heller ikke det er snakk om en dame med "over snittet høy toleranse for slikt". I denne tråden betegner jo de færreste det Downfall driver med som ekstremsport en gang.
![]() |
#89 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Foreldre og ekstremsportJeg har sett klippet, og ville ikke betegnet syklingen som ekstremsport.
![]() |
#90 |
can-jur
|
![]() Sv: Foreldre og ekstremsportHmmm.... Jeg hadde nok ikke likt at mannen drev med ekstremsport.
![]() |
![]() |
#91 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Foreldre og ekstremsportNå har jeg sett klippet, og jeg skjønner ikke helt hva risikoen ligger i? Jeg skjønner selvsagt at det er fare for å falle å slå seg stygt, men det dør man jo ikke av, vanligvis. (Jeg forutsetter bruk av hjelm, eventuelt ryggplate og annet fornuftig sikkerhetsutstyr, selvsagt.) Eller er det reel fare for å sykle seg utfor en skrent eller fjellvegg? Akkurat det kom ikke frem av filmen, i så fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Foreldre og ekstremsportJeg har også sett videoen nå og hadde ikke hatt motforestillinger. Jeg hadde ikke gjort det selv, men det er fordi jeg både er en pysete og ganske dårlig syklist. Så jeg hadde sikkert forblødd etter å ha veltet og skrapet meg opp fra topp til tå. Mannen som er en bedre syklist, bedre til å beregne fart og har mer trening med kjipe underlag kunne syklet der så mye han lystet.
![]() |
#93 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Foreldre og ekstremsportJeg synes ikke sykkelvideoen ser risikofylt ut. Hadde mannen drevet med det, hadde jeg ikke bekymret meg overhode.
![]() |
#95 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Foreldre og ekstremsportDen turen/løypa innebærer en del risiko for svært stygge velt, og svært ubehagelige flyveturer med døden som følge. Det ser ikke sånn ut og kommer ikke godt fram på filmen, vil jeg påstå.
![]() |
#96 |
|
![]() Sv: Foreldre og ekstremsportSer løypa får denne karakteristikken på UT.no:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Bedreviter
|
Det er vel en viss forskjell på å gå og sykle løypa? Jeg tror ikke ungene mine ville fått lov til å kaste seg utfor på sykkel der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#99 |
Glamorøs
|
Jeg tok utgangspunkt i videoen, jeg. Var ikke det HI? Det virket som vedkommende hadde god kontroll, og det gikk fort i noen partier, men ved skarpe svinger bremset syklisten godt ned.
![]() |
#100 |
Medlem siden: Mar 2013
Helt klart en viss forskjell ja.
På sykkel vil du komme opp i en fart på 60+km/t på en vei belagt med stein, ikke grus. du har skrenter på sidene og store steiner. Er dette det samme som og snøre på seg Salomonskoene, gå rolig nedover samtidig som man skreller appelsinen?
![]() |
|
|