Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Kunne du ha klippet av deg alt håret?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Kunne du klippet av deg alt håret?
Ja - BTDT, fornøyd! 29 21,48%
Nei - aldri i livet! 88 65,19%
Har tenkt tanken, men tør ikke. 18 13,33%
Deltakere: 135. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-14, 23:05   #81
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du ha klippet av deg alt håret?

Jeg er for gammel. Det vil ikke matche de områdene der tyngdekraften har overtatt.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 23:25   #82
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Føler heller ikke at identiteten min på noen måte ligger i håret, men jeg vil jo gjerne ha hår.

Nå fikk du meg til å spinne rundt med tanker som "hva er identitet".

Gammel 24-04-14, 23:42   #83
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser veldig lite feminin ut allerede, og en frisør anbefalte meg nettopp derfor å ha litt lenge. Men om jeg hadde hatt et pent ansikt og hodeform (ikke dobbelthake) som kledde det, så kunne jeg god ha gjort det. Jeg synes det er fint!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 00:12   #84
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hehe ja meg også. Jeg tror Asca sa det bedre. Utseendeidentitet da.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 02:16   #85
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Hehe, de buksene ja, de er, øhm spesielle. *ler*

Jeg har faktisk min enda. Den brukes KUN på morgenen, før jeg er i dusjen, i mangel av morgenkåpe. *ler*

Eg lurer på kor mi har blitt av?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tror forresten alltid jeg kommer til å ha langt hår, og hvis jeg nå faktisk skulle bli gammel og grå, så skal jeg se sånn ut:

Åh, sjå på ho!

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 08:31   #86
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Det kunne jeg. Forutsatt at det var noen grunn til å gjøre det.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 10:35   #87
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jo ikke at så mye av identiteten min ligger i håret, men mye av den jeg forventer å se når jeg ser meg i speilet er der. Samme med at jeg forventer en som er høy, relativt slank og med små pupper. Da jeg ammet og hadde sånne digre praktpupper så syns jeg jo de var flotte, bevares, men de var jo helt fremmede og slett ikke MINE.

Utseendet er jo også en del av hvordan man oppfatter seg selv. Jeg prøver å se for meg meg selv som knøttliten, timeglassformet blondine med piggsveis, for eksempel og det er jo helt umulig å tenke seg at det kunne vært MEG.

Gammel 25-04-14, 11:33   #88
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg har gjort det ein gong, som 18-åring, og gjer det ikkje igjen. Det var praktisk og kult og opprørsk på ein fin måte då, men kledeleg? Nei! Og som voksen vil eg ha ein litt anna stil. Eg går ikkje i adidasbukser med knapper langs sida lenger, heller.

Det er grunnen til at jeg ikke engang klarer å prøve en sånn såkalt boyfriend-jeans. :fortispååttitallet:

Klærne og hårsveisen man hadde som tenåring er man liksom ferdig med når man er 40, og føler ikke for å ta det opp igjen.

Gammel 25-04-14, 11:42   #89
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jo ikke at så mye av identiteten min ligger i håret, men mye av den jeg forventer å se når jeg ser meg i speilet er der. Samme med at jeg forventer en som er høy, relativt slank og med små pupper. Da jeg ammet og hadde sånne digre praktpupper så syns jeg jo de var flotte, bevares, men de var jo helt fremmede og slett ikke MINE.

Utseendet er jo også en del av hvordan man oppfatter seg selv. Jeg prøver å se for meg meg selv som knøttliten, timeglassformet blondine med piggsveis, for eksempel og det er jo helt umulig å tenke seg at det kunne vært MEG.

Jeg skjønner hva du mener. Jeg kan ikke heller se for meg å være en knøttliten timeglassformet blondine med piggsveis. Og jeg var heller ikke meg selv med digre ammepupper.

Håret er selvfølgelig en del av utseendet og selvoppfattelsen. Men når noen kaller det for en stor del av identiteten, så tenker jeg at de legger mer i betydningen av håret sitt enn jeg gjør. Da ser jeg for meg at det er folk med hår ned til bukselommene, eller folk med veldig stort krøllete hår, eller en veldig sjelden og spesiell farge, eller at de ordner og styler det veldig mye eller noe. Mitt hår er fint og tykt og funker bra, men det er ikke noe voldsomt spesielt eller uvanlig eller identitetsskapende med det, verken fra naturens side eller hva jeg gjør det til selv.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 11:50   #90
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ja, for meg er det mer enn "bare hår", fordi det dominerer utseendet mitt ganske mye. Det er litt det første man ser, tror jeg.

Gammel 25-04-14, 13:35   #91
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har gjort det og jeg kan gjøre det igjen.

Nå har jeg kort-kort hår til vanlig også, og det er meg, på alle måter, så det vil selvsagt være en mye mindre drastisk endring for meg enn for dere med langt hår. Jeg har heller hetta for å få for mye hår og klipper det superkort så ofte jeg kan!

Gammel 25-04-14, 13:36   #92
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Nei! Langt hår er min greie.

Gammel 25-04-14, 16:30   #93
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har så kulete hodebunn at jeg hadde sett helt rar ut.

Gammel 25-04-14, 16:36   #94
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har psoriasis i hodebunnen, så sånn sett hadde nok hodet mitt hatt godt av lite hår.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 16:36   #95
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg skjønner hva du mener. Jeg kan ikke heller se for meg å være en knøttliten timeglassformet blondine med piggsveis. Og jeg var heller ikke meg selv med digre ammepupper.

Håret er selvfølgelig en del av utseendet og selvoppfattelsen. Men når noen kaller det for en stor del av identiteten, så tenker jeg at de legger mer i betydningen av håret sitt enn jeg gjør. Da ser jeg for meg at det er folk med hår ned til bukselommene, eller folk med veldig stort krøllete hår, eller en veldig sjelden og spesiell farge, eller at de ordner og styler det veldig mye eller noe. Mitt hår er fint og tykt og funker bra, men det er ikke noe voldsomt spesielt eller uvanlig eller identitetsskapende med det, verken fra naturens side eller hva jeg gjør det til selv.

Slik er det her og, håret mitt er såpass lite bemerkelsesverdig at det neppe er det folk legger først merke til, eller husker spesielt ved meg.

Men for mange kan det nok være identitetsskapende, der hårsveisen blir som et kjennetegn, eller et varemerke. Som for eksempel Eli Hagen, Åse Kleveland, Nora Brockstedt, Sinead O'Connor eller Timoshenko. Utseendet deres ville bli totalt forandret, eller personligheten ville ikke bli understreket på samme måte, om de fikk en helt annen hårsveis.

Så finnes det også andre der det nettopp er stadig skiftende hårsveis, -lengde og -farge som er en del av identiteten.

Gammel 25-04-14, 22:33   #96
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mitt hår er ikke oppsiktsvekkende på noe som helst vis, men det er jo en del av en helhet. Jeg hadde hatt et helt annet uttrykk med kort hår. Jeg er liten, mørk og langhåret, til forveksling lik den jenta som kom kravlende ut av brønnen i The Ring. Hun hadde jo ikke vært like skummel med en kort pixiecut.

Gammel 25-04-14, 23:44   #97
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Som fjortis var jeg opptatt av og gjøre mine egne ting, så da hadde jeg nok glatt kunnet skrellet hode (og farger der råsa). Nå som jeg er blitt gammel og konservativ er det helt utelukket. Jeg har mye og langt hår og det er en veldig stor del av utseendeidentiteten min.

Gammel 26-04-14, 01:16   #98
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det hele er jo en vane da, også når det gjelder utseende.
Jeg har hatt veldig likt hår som deg (men en annen farge) og det var jo helt klart slik jeg forventet å se meg når jeg så meg i speilet. Men nå har jeg gradvis endret hårfrisyre og jeg forventer ikke å se meg med samme hårpryden nå som da. Jeg følte meg også fremmed med de store ammepuppene, men med tiden har jeg gradvis blitt barmfager og nå er jo det meg.
Knøttliten kan jeg aldri bli, så det er klart helt fremmed. Men blond kan jeg jo bli, timeglassformet er jeg mer usikker på. Noe annet er hva man trives med, hvordan en liker å se ut og hva en føler at en kler.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-14, 01:59   #99
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er litt interessant dette, hva man knytter sin utseendeidentitet til. Håret mitt er en liten del av det for meg, men en stor del av det for andre, tror jeg.

For min del er jeg mest hjemme i øynene og kroppsfasongen, tror jeg. Øynene fordi de oftest blir komplimentert, og fasongen fordi jeg har brukt lang tid på å venne meg til at dette er meg, men har endelig landet og er komfortabel.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-14, 20:55   #100
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det lange håret er nok en del av min identitet også - pussig nok, egentlig, ettersom jeg er en skikkelig sjuske når det gjelder hårstell, frisyrer, remedier og det meste. Kjenner også igjen det Maverick skriver om øynene - og kroppsfasongen er også en del av pakka, tidvis til frustrasjon. Ellers har jeg alltid vært Hun lille, og det henger veldig igjen, det også.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.