|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hund med på restaurant
Det skjönte jeg. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
heimføing
|
Sv: Hund med på restaurantJeg googlet, og fant en fin artikkel om transport av hunder med Widerøe, fra bladet Hundesport. Der sier hundeeiere at det er viktig å venne hunden til å være i bur, så går flyreisen (i lasterommet) helt fint. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For eldre hunder så er det ingen fare å reise under kabinen. For en 8uker gammel valp som er tatt ifra sin mor samme dag, så er ikke det ett godt alternativ uavhengig om den er vant til bur eller ei.
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Jeg tror ikke flertallet av hunder i fly er valper. Jeg har reist på fire ulike fly den siste uker, og det var voksne (så vidt jeg kunne bedømme) hunder med på tre av strekningene. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nøttelitens medhjelper
Sv: Hund med på restaurantJeg har aldri opplevd noe annet enn valp i kabinen.
|
|
|
#6 |
|
heimføing
|
Sv: Hund med på restaurantDere snakker om å ta 9-flyet i stedet for 10-flyet. Det er de færreste steder (i Norge) som har så hyppige fly. Det er snakk om morgen- eller ettermiddagsflyet på flere flyplasser, hvem skal da ha prioritet? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hund med på restaurantHvis man har planlagt hundekjøpet i 2 år, klarer man vel ærlig talt å planlegge såpass at man kan kjøre også.
|
|
|
|
#8 |
|
Nøttelitens medhjelper
Jeg velger å ikkje kjøre de 10-12timene av hensyn til valpen. Det er faktisk ikke så kjekt å sitte i bur i bilen så lenge for en liten valp.
|
|
|
#9 |
|
Leser
|
Men det kan jo alle gjøre? Det å reiser med fly er eventing unødvendig for de fleste. Jeg reiste som barn til øyelege i Tromsø, og det var siste gangen for min del at jeg hadde en "viktig" grunn til å reiser. Jeg er selvfølgelig enigma i at mennesker skal prioriteres høyere enn dyr, men jeg er ikke enig i at ferien min skal prioriteres høyere enn hobbies til andre.
|
|
|
#11 |
|
Nøttelitens medhjelper
Som sagt velger jeg å ikke kjøre av hensynet til hunden.
|
|
|
#12 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hund med på restaurantJeg ser godt Liefjes poeng om at reisen ikke kan gjøres så uforutsigbar at man ikke vet før i siste øyeblikk om man kan gjennomføre reisen eller ikke. Og at konsekvensen av det må være enten forbud mot hunder på fly eller en praksis som fungerer omtrent som i dag. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Nøttelitens medhjelper
Det er nesten kun innenlands det er lov å ha hund i kabin. Du kan vel også fly til Sverige og Danmark. Andre land krever hund under kabin uansett str.
|
|
|
#16 |
|
|
Veldig bra at det er ulovlig utenlands! |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Musk
Jeg flyr fra Tyskland. Herfra kan man fly til mange utland med hund i kabinen (under 8 kilo inkl. bur). |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Stadig innom
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
Stemmer ikke helt. Jeg fløy fra Gran Canaria til Norge med hund i nabosetet. Vel ikke i setet da, men i veske på gulvet. Ikke valp. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hund med på restaurantDet var da svært så svart hvitt og amper denne diskusjonen ble. Da er det jo nesten slik at folk med dyr ikke burde bevege seg i nærheten av andre i det hele tatt i tilfelle noen andre har allergi. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Musk
Ja, det ble i alle fall veldig annerledes enn jeg hadde forventet. |