Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva har du på pannekaka di?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-14, 13:48   #81
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du på pannekaka di?

1. valg: Tynne pannekaker med is, frukt og varm sjokoladesaus

2. valg: Vanlige pannekaker med stekt fyll av kål, gulrot, selleri, evt andre grønsaker og kjøttdeig eller skinke.

3. valg: Bacon, blåbær og sukker.

4. valg: Bacon og sukker

---

Jeg er ingen stor fan av pannekaker, men vi har det som kjapp middag i ny og ne. Har mye egg i røra, samt at jeg bruker havremel, så funker det greit som middag synes jeg. Jeg og sambo har gjerne noe ekte middag på kvelden pannekakedagene.

Gammel 14-02-14, 13:48   #82
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart amerikanske pannekaker kan være lite gode, jeg har spist opptil flere svamplignende smakløse saker på amerikanske dinere. Men de kan også være veldig gode. Som mine, f.eks.

Gammel 14-02-14, 13:48   #83
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Crepes er også godt. :ikkepannekakevanskelig:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-14, 13:50   #84
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, hvis det først skal være pannekaker: crêpe sucrée med friske jordbær og en syrlig ostemousse kan la seg høre.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-14, 13:54   #85
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jummy

Gammel 14-02-14, 14:09   #86
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Ah, hva har jeg ikke på pannekaka mi?! Jeg (og de fleste jeg kjenner) elsker pannekakene mine, og jeg steker tynne kaker bestående av mye egg og minimalt med mel. Fire i slengen på takka. Jeg kan godt finne på å lage pannekaker to ganger i uka; da enten til lunsj, der de nytes som de er eller med smør, sukker, syltetøy og/eller ost, til middag med diverse fyll (det meste egner seg) og gjerne rullet og gratinert, eller til dessert med krem, marengs og/eller frukt.

Jeg ønsker meg ny takke til bursdagen, så jeg kan ta den gamle med på hytta. Jeg tror jeg er pannekakoman/pannekakofil.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-14, 14:12   #87
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Bringebærsyltetøy. Alltid.

På sånne amerikanske kan jeg godt ha bittelitt sirup å dyppe dem i. Jeg er forøvrig enig i at det er dødsgodt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-14, 17:17   #88
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På norske pannekaker vil jeg helst ha bacon og rørte blåbær. På amerikanske lønnesirup, vaniljekesam, frukt, nøtter, bacon - ikke samtidig.

Gammel 14-02-14, 17:25   #89
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg liker ikke pannekaker. Så skal ungene spise det får de få en bestemor til å lage det de bruker sukker på.

Gammel 14-02-14, 17:46   #90
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Skal det være suppe før/til pannekakene, må det være rabarbrasuppe det er jeg oppvokst med, og tykke pannekaker aka Amerikanske kan også være veldig godt, men barna er ikke like begeistret.

Ellers er pannekakesteiking en god mulighet til å få ryddet/vasket på kjøkkenet, så det er en grei middag å tulberede.

Gammel 14-02-14, 19:30   #91
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Det er derfor man tar med Laptop'en på kjøkkenet så den kan stå der å vise yndlingsserien mens man steker.

Å se serier er ca like kjedelig som å steke pannekaker.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-14, 19:38   #92
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Å se serier er ca like kjedelig som å steke pannekaker.

Pannekakesteking er ca det kjedeligste i hele verden. Det hender jeg leser avisen underveis, det hjelper litt, men bare litt.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-14, 19:40   #93
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Pannekakesteking er ca det kjedeligste i hele verden. Det hender jeg leser avisen underveis, det hjelper litt, men bare litt.

Jeg gjør det beste jeg vet, spiller drithøy syremusikk, men ikke engang det hjelper.

Gammel 14-02-14, 19:42   #94
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

---

Jeg er ingen stor fan av pannekaker, men vi har det som kjapp middag i ny og ne. Har mye egg i røra, samt at jeg bruker havremel, så funker det greit som middag synes jeg. Jeg og sambo har gjerne noe ekte middag på kvelden pannekakedagene.

Kjapp middag? Det er vel en av de middagene jeg bruker lengst tid på å lage. Hadde det i går og brukte da 1,5 time på å steke pannekaker til oss alle.

Gammel 14-02-14, 19:42   #95
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg gjør det beste jeg vet, spiller drithøy syremusikk, men ikke engang det hjelper.

Jeg har sett ferdigstekte pannekaker i butikken. De ser dessverre lite fristende ut. Det beste er nok å få noen andre til å steke dem.

Gammel 14-02-14, 19:44   #96
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Jeg synes også pannekaker tar lang tid, og vi er/var bare to. Antakelig også fordi hvert minutt føles som år der jeg står i stekeosen og hater. Pannekaker til fire eller flere må jo ta evigheter?

Gammel 14-02-14, 19:45   #97
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Tommel opp

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Kjapp middag? Det er vel en av de middagene jeg bruker lengst tid på å lage. Hadde det i går og brukte da 1,5 time på å steke pannekaker til oss alle.

To steikepanner, tar ikke lang tid å steike 10 pannekaker da. (Vi er fire i familien.)

Gammel 14-02-14, 19:46   #98
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg har sett ferdigstekte pannekaker i butikken. De ser dessverre lite fristende ut. Det beste er nok å få noen andre til å steke dem.

Jeg kan dessuten ikke spise ting med egg med ukjent opprinnelse i, så det utgår uansett.
Kanskje man kan leie en pannekakesteker på lik linje med vaskehjelp?

Gammel 14-02-14, 20:03   #99
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Jeg kan dessuten ikke spise ting med egg med ukjent opprinnelse i, så det utgår uansett.
Kanskje man kan leie en pannekakesteker på lik linje med vaskehjelp?

Det hadde vært noe!

Jeg glemte det med eggene i farten, men jeg antar at du uansett ikke hadde kjøpt de der ferdigstekte.

Gammel 14-02-14, 20:03   #100
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

To steikepanner, tar ikke lang tid å steike 10 pannekaker da. (Vi er fire i familien.)

10 pannekaker på fire personer?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.