|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?Vi er på hyttetur i Kristiansand, og skal feire her vi 5. Skal kose oss med kalkun, god dessert og god vin.
|
|
|
#2 |
|
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?Jentungen skal være hos pappaen, så mannen og jeg tenkte en rolig kveld med god mat og vin for bare oss to. Litt deilig etter å ha hatt huset fullt hele jula. Så lurte naboene på hva vi skulle gjøre, og pappaen til jentungen lurte på om de kunne komme opp hit og se på fyrverkeri utpå kvelden (han bor innenfor forbudssonen). Så nå kommer naboen med unger, eksen, hans kjæreste, hans mor og datteren vår til oss. Ganske annerledes enn vi tenkte, men det blir hyggelig.
|
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?Vi skal være hjemme. Menyen er ikke bestemt og dessert som matcher er derfor heller ikke bestemt. Vi får ganske så urbane og fornemme gjester, så lista må nok legges høyt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Dec 2013
![]() |
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?Vi blir hjemme og har ikke noen store planer. Vi skal spise god mat, spille brettspill og gjøre litt det barna har lyst til. Når klokka nærmer seg midnatt reiser vi til nærmeste tettsted for å se på rakettene. Jeg har ikke noen spesielle tradisjoner knytter til denne dagen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?Toer'n her har bursdagpå nyttårsaften, så vi har alltid familieselskap kl.12 med brunsj/koldtbord og kaker/dessert.
|
|
|
#7 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?Jeg er litt overrasket over at såpass mange ikke har noen planer for nyttårsaften. Jeg trodde "alle" hadde det, hvertfall før barna er i tenårene.
|
|
|
|
#8 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?Vi er hjemme, og får kanskje besøk.
|
|
|
#9 |
|
Opp og ned
|
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?
Når jeg har barna så lager vi en liten fest og kosekveld sammen. Året uten dem er jeg alene rett og slett fordi jeg er alene å ikke har noen å være sammen med. Alle jeg kjenner har planer og jeg er ikke inkludert.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#11 |
|
Opp og ned
|
Det er min erfaring også. Tror jeg ble bedt på en ting i fjor om jeg ikke husker feil.
|
|
|
#12 |
|
|
Selvfølgelig har ikke "alle" det. Alle har ikke en stor omgangskrets der noen inviterer, eller familie de kan eller vil være sammen med. Og noen velger å være de nærmeste og ha en roligere form for feiring.
|
|
|
|
#13 |
|
Personlig pessimist
|
Så leit. Vi inviterer også med de i vennegjengen som ikke har barn, eller er uten barna det året. Og de kommer.
"Planer" trenger jo ikke være store greier. Vi har hatt nyttår med bare én annen vennefamilie.
|
|
|
|
#14 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har feiret sammen med andre en eneste gang mens vi har hatt barn. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?Siste åra har vi stort sett vært hjemme den dagen, og synes det passer best. Har barn som ikke er så gla i raketter pga autismediagnose dem liker ikke smellinga så da er det best og være ett sted der dem kan gjemme seg litt hos seg selv. I år blir det alle 4 barna med faren till mine to yngste skal være her sammens med oss. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?I år har vi ingen planer, vi har alltid vært sammen med enten ene eller andre venneparet med barn, men i år vet jeg ikke. Ungene surmuler litt for de vil ikke være "bare oss", men for meg går det helt fint. Jeg har ikke tenkt på meny enda.
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?Må en ha planer da? Vår plan er å være hjemme, kose oss med god mat og hverandre, og gå det nye året i møte sammen. Vi trives med det.
|
|
|
|
#19 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?Og hvorfor i alle dager må "planer" innebære å være sammen med andre? Vi har pleid å feire nyttår med en annen familie de siste årene. Før det var vi på en eller annen fest. I år er vi bedt bort men velger å være kun oss fire, det skal bli godt etter en travel og sosial førjul og romjul. Planene er klare de - vi skal se film, spise god mat, spille brettspill, knuse pepperkakehus, ha pakkelek og ha stjerneskudd og se på fyrverkeri. Jeg kunne ikke tenke meg en annerledes feiring i år - sammen med de tre jeg liker aller best i hele verden. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Veldig enig med Mei.
|