Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva gjør dere på nyttårsaften?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-13, 23:32   #1
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?

Vi er på hyttetur i Kristiansand, og skal feire her vi 5. Skal kose oss med kalkun, god dessert og god vin.

Gammel 28-12-13, 15:39   #2
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jentungen skal være hos pappaen, så mannen og jeg tenkte en rolig kveld med god mat og vin for bare oss to. Litt deilig etter å ha hatt huset fullt hele jula. Så lurte naboene på hva vi skulle gjøre, og pappaen til jentungen lurte på om de kunne komme opp hit og se på fyrverkeri utpå kvelden (han bor innenfor forbudssonen). Så nå kommer naboen med unger, eksen, hans kjæreste, hans mor og datteren vår til oss. Ganske annerledes enn vi tenkte, men det blir hyggelig.

Har ikke helt landet menyen, men tror jeg lager bouef bourgignon med potetmos og har i tillegg pølser hvis barna ikke vil ha bb. Dronning Maud til dessert.

Gammel 28-12-13, 17:11   #3
Guava

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal være hjemme. Menyen er ikke bestemt og dessert som matcher er derfor heller ikke bestemt. Vi får ganske så urbane og fornemme gjester, så lista må nok legges høyt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 18:40   #4
Hatt
Fullverdig medlem

Hatt sin avatar

Medlem siden: Dec 2013
Hatt er litt kul
Standard

Vi blir hjemme og har ikke noen store planer. Vi skal spise god mat, spille brettspill og gjøre litt det barna har lyst til. Når klokka nærmer seg midnatt reiser vi til nærmeste tettsted for å se på rakettene. Jeg har ikke noen spesielle tradisjoner knytter til denne dagen.

Hatt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 18:55   #5
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Toer'n her har bursdagpå nyttårsaften, så vi har alltid familieselskap kl.12 med brunsj/koldtbord og kaker/dessert.
Hvis vi orker og har lyst lager vi middag etter selskapet, hvis ikke spiser vi bare koldtbordrester før vi drar til en vennefamilie i 20-tida. Har feira med dem i mange år nå. Vi er 3-4 familier som feirer sammen.

Gammel 29-12-13, 19:36   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er hjemme. Jeg er på jobb hele dagen, hjemme rundt 21, så det blir sen middag denne dagen. Hvilket er ok, ungene skal jo holde ut til over midnatt likevel.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 21:02   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt overrasket over at såpass mange ikke har noen planer for nyttårsaften. Jeg trodde "alle" hadde det, hvertfall før barna er i tenårene.

Gammel 29-12-13, 21:23   #8
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Vi er hjemme, og får kanskje besøk.
Burde bli flinkere til å invitere folk, det er jo så hyggelig å dele et godt måltid.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 22:26   #9
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg er litt overrasket over at såpass mange ikke har noen planer for nyttårsaften. Jeg trodde "alle" hadde det, hvertfall før barna er i tenårene.

Når jeg har barna så lager vi en liten fest og kosekveld sammen. Året uten dem er jeg alene rett og slett fordi jeg er alene å ikke har noen å være sammen med. Alle jeg kjenner har planer og jeg er ikke inkludert.

Gammel 29-12-13, 22:30   #10
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Når jeg har barna så lager vi en liten fest og kosekveld sammen. Året uten dem er jeg alene rett og slett fordi jeg er alene å ikke har noen å være sammen med. Alle jeg kjenner har planer og jeg er ikke inkludert.

:

Synes ofte folk "glemmer" oss som er alene. Vi teller liksom ikke med. Det er i alle fall min erfaring.

Gammel 29-12-13, 22:43   #11
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

:

Synes ofte folk "glemmer" oss som er alene. Vi teller liksom ikke med. Det er i alle fall min erfaring.

Det er min erfaring også. Tror jeg ble bedt på en ting i fjor om jeg ikke husker feil.

Gammel 29-12-13, 22:42   #12
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Selvfølgelig har ikke "alle" det. Alle har ikke en stor omgangskrets der noen inviterer, eller familie de kan eller vil være sammen med. Og noen velger å være de nærmeste og ha en roligere form for feiring.

Gammel 29-12-13, 23:28   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

:

Så leit. Vi inviterer også med de i vennegjengen som ikke har barn, eller er uten barna det året. Og de kommer.

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Selvfølgelig har ikke "alle" det. Alle har ikke en stor omgangskrets der noen inviterer, eller familie de kan eller vil være sammen med. Og noen velger å være de nærmeste og ha en roligere form for feiring.

"Planer" trenger jo ikke være store greier. Vi har hatt nyttår med bare én annen vennefamilie.

Gammel 29-12-13, 23:00   #14
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi har feiret sammen med andre en eneste gang mens vi har hatt barn.
Var koselig å feire sammen med andre, men vi har det veldig koselig bare oss fire.
Vi var litt sent ute med å invitere de vi var hos i fjor, så de hadde andre planer.
Ikke noe must for oss, men tror vi skal være litt tidligere ute neste år.
Mannen jobber egentlig kveld, men fikk fri, litt derfor vi var sene.

Fra jeg var liten har min familie feiret med flere andre familier,
god blanding av naboer, tanter, onkler og søskenbarn.
Så jeg er vant med store feiringer, allikevel synes jeg det er helt greit med bare oss fire.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 21:54   #15
Maya80

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Siste åra har vi stort sett vært hjemme den dagen, og synes det passer best. Har barn som ikke er så gla i raketter pga autismediagnose dem liker ikke smellinga så da er det best og være ett sted der dem kan gjemme seg litt hos seg selv. I år blir det alle 4 barna med faren till mine to yngste skal være her sammens med oss.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 22:27   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Same procedure as every year; vi skal til Ole Brumm.

Gammel 29-12-13, 23:03   #17
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år har vi ingen planer, vi har alltid vært sammen med enten ene eller andre venneparet med barn, men i år vet jeg ikke. Ungene surmuler litt for de vil ikke være "bare oss", men for meg går det helt fint. Jeg har ikke tenkt på meny enda.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 23:33   #18
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

en ha planer da? Vår plan er å være hjemme, kose oss med god mat og hverandre, og gå det nye året i møte sammen. Vi trives med det.

Gammel 29-12-13, 23:36   #19
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Og hvorfor i alle dager må "planer" innebære å være sammen med andre? Vi har pleid å feire nyttår med en annen familie de siste årene. Før det var vi på en eller annen fest. I år er vi bedt bort men velger å være kun oss fire, det skal bli godt etter en travel og sosial førjul og romjul. Planene er klare de - vi skal se film, spise god mat, spille brettspill, knuse pepperkakehus, ha pakkelek og ha stjerneskudd og se på fyrverkeri. Jeg kunne ikke tenke meg en annerledes feiring i år - sammen med de tre jeg liker aller best i hele verden.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 23:39   #20
ingling

ingling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Og hvorfor i alle dager må "planer" innebære å være sammen med andre? Vi har pleid å feire nyttår med en annen familie de siste årene. Før det var vi på en eller annen fest. I år er vi bedt bort men velger å være kun oss fire, det skal bli godt etter en travel og sosial førjul og romjul. Planene er klare de - vi skal se film, spise god mat, spille brettspill, knuse pepperkakehus, ha pakkelek og ha stjerneskudd og se på fyrverkeri. Jeg kunne ikke tenke meg en annerledes feiring i år - sammen med de tre jeg liker aller best i hele verden.

Veldig enig med Mei.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:07.