Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Meningsmåling] Hvem vil du ha som statsminister i de neste 4 år?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Statsminister 2013-2017
Jens Stoltenberg 174 66,92%
Erna Solberg 76 29,23%
Annet - spesifiser i tråden. 10 3,85%
Deltakere: 260. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-13, 12:50   #81
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Meningsmåling] Hvem vil du ha som statsminister i de neste 4 år?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

FrP har tradisjon for å bli både pragmatiske, effektive og fokuserte i posisjon, så jeg er ikke sikker på hvor godt "la oss se dem feile"-tankerekka holder.

Hvis de klarer å kjøre gjennom noen flaggsaker, som stortstilt og massivt effektivisert samferdselsutbygging (det kan umulig være så vanskelig å få til. Vi bruker ørten ganger mer på å bygge en meter plankekjøringsvei enn det sammenlignbare land bruker, og vi bruker TI føkkings år på å planlegge, så det er nok av muligheter til å få til mye mer for mye mindre penger) og en opprustning av domstoler og politi, så er det saker som er lette å svelge for de andre partiene, og vil være ganske synlige å selge ved neste valg.

Men velgere er ustadige, det er jo nesten trist å se hvor lite SV har igjen for barnehageutbyggingen sin i popularitet, for eksempel.

SV har byttet leder også. Jeg er ikke sikker på hvor smart det var. Selv om jeg skjønner at Kristin ikke orker sitte der evig. Men ja, SV har ikke fått så mye kred for det, det var veldig fort det ble tatt som en selvfølge.

Hvis FrP blir pragmatiske og effektive i posisjon er det helt greit det også. Så lenge vi slipper fullstendig galskap.

Gammel 09-09-13, 12:54   #82
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man vet jo aldri, selvsagt. Mye rart kan skje når regjeringskabalen legges...

Det ER uaktuelt med Carl I. som statsråd, ikke sant?

Gammel 09-09-13, 13:08   #83
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Man vet jo aldri, selvsagt. Mye rart kan skje når regjeringskabalen legges...

Det ER uaktuelt med Carl I. som statsråd, ikke sant?

Han har lansert seg selv som eldreminister.

Gammel 09-09-13, 20:02   #84
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg vil ha rød-grønn statsminister, men eg synest Jens ser sliten ut og verkar lei og umotivert. Viss han får fire nye år, trur eg han vil gi seg om eit års tid, men eg veit ikkje kven som då vil overta, det er ingen åpenbare kandidatar i AP (bortsett frå Giske, men han han ingen integritet). Likevel vil eg heller sjå Jens enn Erna.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 20:44   #85
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Giske!

Gammel 09-09-13, 20:45   #86
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Giske!

Nei, nettopp! Jens må jo bare bli sittande, heilt til 2029. Minst.

The glass is refillable.
Gammel 09-09-13, 20:58   #87
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Abid Raja burde melde seg inn i AP og så bli statsminister ved neste valg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 21:54   #88
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg synes Abid Raja burde melde seg inn i AP og så bli statsminister ved neste valg.

Jeg synes Abid Raja kan bli statsminister ved neste valg. Han behøver da ikke gå inn i AP.

Gammel 09-09-13, 22:00   #89
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser ofte Berlingske. Og i dag skriver de:

"I valgkampen har det været vanskeligt for mange – også nordmænd – at tyde forskellen på rød og blå bloks politik. Det har været svært at sondre Arbeiderpartiets og Høyres ønsker for Norge på andet end marginaler. Forskellen træder imidlertid tydeligere frem, når man i privatliv stiller Arbeiderpartiets leder, Jens Stoltenberg, over for Høyres Solberg. For nylig fik den norske avis Dagbladet lov til at komme hjem til Erna Solberg. Og hendes personlige stil og smag var »socialt forsonende«, som Dagbladet noterede: »Hun barbenet, hendes ægtemand i blå sokker på linoleumsgulvet. Omkranset af lidt tilfældige møbler og farver, rod og støv. Så upertentlig er der hjemme hos vor kommende statsminister fra det store, borgerlige partiet ... Lignende omgivelser ville Jens (Stoltenberg, red) og Ingrid aldrig have ladet sig præsentere i.« Hvilket var til Solbergs fordel."

Hva mener du om dette?

Gammel 09-09-13, 22:01   #90
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg synes Abid Raja kan bli statsminister ved neste valg. Han behøver da ikke gå inn i AP.

Njæh. Men han tilhører et borgerlig parti som kan finne på å samarbeide med FrP.

Gammel 09-09-13, 22:05   #91
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Rotet til Erna har ikke hatt noe å si, jeg tror heller at mantraet "vi trenger et skifte" har fått festet seg hos svært mange. Hvorfor de vil ha et skifte, er det ikke alle (som jeg har spurt) som kan gi en god forklaring på. De andre må få prøve seg, synes ikke jeg er en god forklaring, må jeg innrømme.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 22:06   #92
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser ofte Berlingske. Og i dag skriver de:

"I valgkampen har det været vanskeligt for mange – også nordmænd – at tyde forskellen på rød og blå bloks politik. Det har været svært at sondre Arbeiderpartiets og Høyres ønsker for Norge på andet end marginaler. Forskellen træder imidlertid tydeligere frem, når man i privatliv stiller Arbeiderpartiets leder, Jens Stoltenberg, over for Høyres Solberg. For nylig fik den norske avis Dagbladet lov til at komme hjem til Erna Solberg. Og hendes personlige stil og smag var »socialt forsonende«, som Dagbladet noterede: »Hun barbenet, hendes ægtemand i blå sokker på linoleumsgulvet. Omkranset af lidt tilfældige møbler og farver, rod og støv. Så upertentlig er der hjemme hos vor kommende statsminister fra det store, borgerlige partiet ... Lignende omgivelser ville Jens (Stoltenberg, red) og Ingrid aldrig have ladet sig præsentere i.« Hvilket var til Solbergs fordel."

Hva mener du om dette?

Jeg mener at Erna og hennes ektemann fremstår som betydelig mer jordnære enn Herr og Fru "alle har jo en Arne Jacobsen-stol" Stoltenberg. Det sagt, så synes jeg det er helt OK at statsledere ikke nødvendigvis tusser rundt i sokkelesten under avisintervju.

Gammel 09-09-13, 22:06   #93
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Rotet til Erna har ikke hatt noe å si, jeg tror heller at mantraet "vi trenger et skifte" har fått festet seg hos svært mange. Hvorfor de vil ha et skifte, er det ikke alle (som jeg har spurt) som kan gi en god forklaring på. De andre må få prøve seg, synes ikke jeg er en god forklaring, må jeg innrømme.

Mannen min mener det er naturlig at folk vil ha forandring nå etter åtte år. Jeg greier ikke med min beste vilje å se hvorfor. (Ja, han ønsker det på ingen måte, han heller, men han sier at det på et vis er forståelig.)

Gammel 09-09-13, 22:07   #94
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg mener at Erna og hennes ektemann fremstår som betydelig mer jordnære enn Herr og Fru "alle har jo en Arne Jacobsen-stol" Stoltenberg. Det sagt, så synes jeg det er helt OK at statsledere ikke nødvendigvis tusser rundt i sokkelesten under avisintervju.

Gammel 09-09-13, 22:10   #95
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Mannen min mener det er naturlig at folk vil ha forandring nå etter åtte år. Jeg greier ikke med min beste vilje å se hvorfor. (Ja, han ønsker det på ingen måte, han heller, men han sier at det på et vis er forståelig.)

Nei, jeg skjønner det heller ikke, men jeg har hatt samme kjæreste i 30 år så jeg vet lite om forandringslyst.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 22:45   #96
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan ikke Jens og de danne mindretallsregjering? Jeg griner om jeg må se mye mer til Siv Jensen fremover.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 22:47   #97
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Kan ikke Jens og de danne mindretallsregjering? Jeg griner om jeg må se mye mer til Siv Jensen fremover.

Hvis Siv blir minister over min arbeidsplass, så vet jeg virkelig ikke hva jeg gjør...

Men til spørsmålet: "Jens og de" er vel ikke nok... Tilsammen heller, mener jeg.

Gammel 09-09-13, 22:52   #98
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis de hadde vært nok, hadde de jo vært flertallsregjering?

Gammel 09-09-13, 22:56   #99
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

"Problemet" er at KrF/Venstre ikkje vil samarbeide med SV og at AP ikkje ikkje vil samarbeide med SV.

The glass is refillable.
Gammel 09-09-13, 23:04   #100
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

"Problemet" er at KrF/Venstre ikkje vil samarbeide med SV og at AP ikkje ikkje vil samarbeide med SV.

Jeg veit, men uff....

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:36.